Wie kan mij helpen?? Thailand / Maleisie sept.08

Hallo, wij gaan van 16 sept. tot 4 oktober (3 weken) naar Thailand. Onze planning is om vanuit Bangkok naar Ko Samui te gaan met het vliegtuig. Van daaruit naar Koh Phangan (Half Moon party) en evt. naar Ko Toa.

Vervolgens naar Krabi, Phi Phi en een vluchtig bezoek aan Phuket. Eigenlijk willen we graag ook naar Maleisie. Het liefste naar de eilanden aan de oostkust.

Is dit allemaal te doen in 3 weken?? En hoe kom ik van Thailand naar Maleisie?

Zelf denk ik dat binnenlandse vlucht het beste is. Er gaat een vlucht van Phuket naar Kuala Lumpur en dan naar Penang. En wil je dan naar de oostkust (Perhentian Kecil) is het wel heel omslachtig.

Wat is jullie advies? Alle info is welkom… :smile:

Ik heb het zelf niet gedaan, maar volgens mij kun je ook met de trein naar Maleisie vanuit Thailand.

De route die jullie in Thailand hebben staan heb ik ook gedaan in zo’n 4 weken, ben overal zo’n 2 a 3 dagen geweest, op Ko Samui iets langer. Heb 3 binnenlandse vluchten genomen, echte aanrader (www.airasia.com www.bangkokair.com ) Maar ik denk als je ook nog Maleisie erbij doet dat je echt te weinig tijd hebt! Dus of langer gaan of Maleisie een andere keer doen denk ik…

Succes!

Oh ja en nog een ding, ik vond Phuket helemaal NIKS, alleen heen gaan als je het leuk vind om 1892379 andere toeristen om je heen te hebben, hoeren op elke hoek van de straat met mannetjes erbij, en VEEL duurder bijna het dubbelde dan bv Ko Samui en de andere eilanden daarom heen…

Slechts 3 weken is wel erg kort om deze route te doen. Het zal best mogelijk zijn, maar jullie zijn dan wel erg lang en erg veel aan het reizen…ik raad het jullie niet aan…

Je kan ook met de trein van Thailand naar Maleisie, ik heb dit een aantal jaar terug gedaan (Bangkok-Butterworth) en is prima te doen. Vanaf de grens van Maleisie valt er dan vast wel vervoer te regelen naar Kota Bahru, aan de oostkust van Maleisie vanwaar je weer verder kan reizen naar de Perhentian Islands.

Ro-Ann, waar ben je precies geweest op Phuket ? Patong Beach ? Daar is het idd verschrikkelijk toeristisch en je vindt er behoorlijk wat prostitutie, maar Phuket is het grootste eiland van Thailand en er zijn voldoende andere plaatsen en stranden waar je nog wel rust kunt vinden en waar je niet 1892379 toeristen om je heen hebt.

Dave,

Ja ben indd op Patong Beach geweest en dat is indd het allerdrukste gedeelte. Dus er zijn vast nog wel mooie en wat rustigere stukjes op Phuket.

ga je met LTU?

ik wil graag dat mijn hondje thuis komt, kijk plz op mijn post!

http://85.17.225.100/300950001-301000000/300959401-300959500/300959413_6_sODs.jpeg

Hoi SchenninkM,

Met de trein kom je prima van Thailand naar Maleisië (er wordt wel gewaarschuwd voor een gevaarlijke situatie in dit grensgebied, zie Ministerie van Buitenlandse Zaken | Rijksoverheid.nl), zie voor meer info over de trein (tijden en prijzen) www.seat61.com/thailand.htm Hier zie je dat je ook al vanaf Bangkok naar Koh Samui per (nacht)trein kan, een echte aanrader wat mij betreft; comfortabele bedjes die voor je worden opgemaakt en gezellig in de restauratiecoupe! Een prima manier van reizen. Mocht je in Bangkok op het station deze nachttrein reserveren, dan kan je al meteen een train-bus-boat ticket boeken en kom je heel makkelijk op Koh Samui. Koh Tao is ook zeker een aanrader, de eilanden zijn zoals je misschien al weet onderling te bereiken, dus je hoeft niet eerst terug naar het vaste land. Als je met de snelle boot gaat, is een pakje Primatoer in je handbagage geen overbodige luxe als je een zwakke maag hebt.
Ik hoop dat je voldoende info hebt zo, geniet van je vakantie!!

Bedankt voor alle reacties. Ik heb maar besloten om in Thailand te blijven en niet naar Maleisie te gaan.

Het schiet alweer op, nog 2 weekjes… :slight_smile:

Hallo

Ik lees dat julie 16 september vertrekken. Ik ga 22 sept. Ben toch wel geschrokken gezien de onrust van afgelopen week. Hoe staan jullie daar tegenover???

Groetjes, Miek

gaat er iemand met LTU?

vroeg me af of jullie me dan willen helpen.

voor meer informatie kijk opmijn post of stuur me een mailtje,

Linda_le_noble@hotmail.com

Je zult helemaal niets merken van onrust in welke vorm dan ook. Het is hier heerlijk rustig, het leven gaat zijn gewone gangetje.

Fijn om te weten dat je er niet veel van merkt.

Wij gaan 16 september en ik zie het wel. Het is met name in Bangkok onrustig en ben van plan om hier maar 1 dag te zijn. Hoop wel dat treinen/vliegtuigen wel volgens regeling gaan.

Hallo,

Wij vliegen 12 september weer terug naar Bangkok wij blijven daar ook 1 nacht. Ik denk dat het allemaal wel zal meevallen.

gr van Moira

Fijn om te horen dat het allemaal wel meevalt.
Allen een heeeele fijne vakantie.
Groet, Miek

Miek, jij ook alvast een fijne vakantie.
Waar ga jij allemaal naar toe?

Groetjes Mariska

Hoi Mariska,

Ik denk een dag of 2 Bangkok, beetje backpacken in het noorden. Verder weet ik het nog niet. Op het eind van de vakantie beetje relaxen, misschien duiken. vertrek de 23e sept.

ik zou penang overslaan
is niet er schoon smerig zelfs.
en phuket is iets voor vrijgezellen ,alleen maar hoertjes.
je kunt het beste een vlucht nemen naar maleisie.
als je de eerste vlucht s,morgens neemt.
of de laatste vlucht s,avonds.
zijn meestal promotie vluchten betaal je ong 3300 baht voor is 66 euro.
als je het hier boekt.
groetjes en een fijne vakantie

Dit is onzin ! Als je in Patong bent, zal je idd veel prostituees zien, maar Phuket is meer dan alleen maar Patong en er zijn genoeg plekken op Phuket waar je geen prostituee ziet.
Sorry, maar vind dit wel erg kortzichtig.