Thailand of Maleisie?

Thailand of Maleisie? Deze zomer willen wij met 2 puberzonen 17 en 15 een rondreis maken in Thailand of Maleisie. Wie heeft er tips en voor ons, alle info is welkom.:wereld:
Kitty

Hoe lang ga je en wat vind je interessant? Cultuur, beesten, strand???

Het kan ook beiden in 1 mooie rondreis als het maken van een keuze te moeilijk is :).

Avondvertier is over het algemeen in Thailand wat beter geregeld…

1 like

We willen van alles wat cultuur / natuur / avontuur en eindigen met strand …

Hoe lang ga je?

3 weken, met de mogelijkheid tot 4.

Wij zijn in juni naar Koh Samui en Koh Panghan op Thailand geweest en daarna via KL naar Penang gevlogen. Een combinatie is goed te doen. Waar wij ook over hebben getwijfeld maar uiteindelijk niet hebben gedaan was vanuit Langkawi met de boot omhoog een stukje Thailand in, wij hebben dat uiteindelijk niet gedaan omdat wij buiten het hoogseizoen gingen en er een hoop boten dan niet varen.

Maleisië is wat meer westers dan Thailand vonden wij, maar beide landen hebben zo hun voordelen. Met Air Asia en fireflyz kun je goedkoop vliegen tussen deze landen en zo veel plekken aandoen.

1 like

Tja lastig.
Ik zal wat voor en tegens van beide landen opnoemen.
Dit is uiteraard mijn mening.

Thailand is puur omdat het nooit bezet is geweest door een westers land.
De jungle in Maleisie is veel mooier dan in Thailand. Thailand heeft veel mooiere tempels en ruines.
De stranden in Thailand die ten oosten van Bangkok liggen zijn minder mooi dan de stranden in het zuiden. De stranden ter hoogte van Phuket en koh samui zijn het mooist vind ik. De stranden op de perhentian islands in Maleisie zijn vergelijkbaar.
Ik denk dat het openbaar vervoer in Maleisie beter is dan in Thailand.
In thailand kun je de longneckmensen bezoeken, in Maleisie de junglevolkeren.
De algemene natuur in maleisie vind ik mooier als thailand maar in Thailand kun je weer lekkerder eten.
Een combinatie zou makkelijk kunnen. Met Air asia vlieg je spotgoedkoop tussen beide landen.

Bedankt voor je tips, we zullen ze meenemen mat de afweging maken:dag:

Ik zou Thailand adviseren…
Ben in beide landen geweest. Mijn ervaring met mijn puberkids is dat ik hun ook alternatieven moest bieden die passen bij hun leeftijd (stappen; strand; drukte). Dezen vind je veel meer in Thailand dan in Maleisie.
Maleisie moet je echt onderverdelen in twee delen nl. Borneo en ‘west Maleisie’.
Borneo is minder toeristisch, is qua natuur erg mooi. ‘West Maleisie’ is meer ontwikkeld en is meer op toeristen ingesteld.
Thailand heeft eigenlijk overal de mix tussen toeristisch en rust.
Gekoppeld aan jullie tijdsbestek zou ik de combinatie niet adviseren.

1 like

hallo ik ben in beide landen 3 keer geweest ,wat ik zouaan raden is bv in thailand koh chang is voor beide partijen wat ,of in maleisie perhentian kecil is ook voor beide wat ,zeker als je van snorkelen houd is perhentian ,wel de beste plek die ik gezien heb.dat is mijn strand advies .voor de hele vakantie met puber zonen ,denk ik thailand ,is goedkoper vanwege de drank en eten ,maleisie is in verhouding duurder er is een beruchte straat met veel hotels in thaland bankok kao san road ,veel backpakkers en vertier .ik kan nog wel even doorgaan maar ik enk dat je hier wel wat an kan hebben gr veel plezier

1 like