Thailand of Maleisie in Juni?

Hoi iedereen, via via kwam ik op dit forum terecht en hoop dat ik hier de ideale mensen tegenkom om mij te helpen met mijn vakantie.

Mijn vriendin en ik willen graag einde juni twee weken op vakantie (vanwege omstandigheden kunnen we enkel dan en niet langer dan ±15 dagen). Ons doel is een beetje een combinatie van cultuur en strand.

Eigenlijk wouden we graag thailand doen maar dit wordt ons afgeraden vanwege de hevige regenval. Klopt het dat dit echt niet doenbaar is of valt het al bij al nog mee?

Een tweede optie die nu in ons opkwam is Maleisie. Kan er iemand ons een eventueel mogelijke route aanbevelen die doenbaar is in twee weken? We zouden op Singapore vliegen om de kosten een beetje te drukken maar willen ook graag enkele dagen naar de Perhentian Islands (weet totaal niet of dit doenbaar is).

Hopelijk kan iemand ons raad geven of heeft iemand betere voorstellen voor einde juni.

Groetjes

Hoi Daan,
Welkom op wereldwijzer,
Las dat je Thailand wilt bezoeken in het juni ,natuurlijk kan het soms wel fel regenen op sommige plaatsen in Thailand maar ook in Maleisie.In Thailand krijg je veel te maken met perioden van regen. Het hele jaar door valt er af en toe een bui. Maar er is eigenlijk geen maand waarin het reizen in Thailand af te raden is. Door het jaar heen zijn er enkele moessonperioden waarin de regen frequenter valt dan in de rest van het jaar, Deze perioden verschillen van regio tot regio.
In de regentijd valt het hemelvocht meestal op vaste tijden uit de lucht, vaak in de namiddag.
Het meest gelijkmatige klimaat blijken de eilanden Koh Samui en Koh Phangan ten oosten van Thailand te hebben. Hier bedraagt het verschil in temperatuur gemiddeld slechts vier graden tussen de koelste en warmste maanden. De neerslag valt hier ook meer verspreid over het jaar met een piek in het najaar in plaats van in de zomer.
Wat betreft Maleisie,dit land ligt dicht bij de evenaar en er heerst dan ook een overwegend tropisch klimaat. De temperaturen zijn het hele jaar door hoog, gemiddeld 28°C in de laaglanden bij de kust. Alleen in de bergen heerst er een iets koeler klimaat. De luchtvochtigheid is hoog, gemiddeld 80 procent. De noordoostmoeson waait over de Zuid-Chinese Zee van oktober tot maart en zorgt voor hevige regenval aan de oostkust van West-Maleisië, Sarawak en Sabah. Kedah en Perlis, die te ver naar het noorden liggen om invloed te ondervinden van de noordoostmoeson, kennen in deze tijd een droge periode. De zuidwestmoeson tussen mei en september zorgt voor droger weer in het hele land, met uitzondering van de westkust, waar wel enige regen valt in de tijd van het jaar. Zelfs gedurende de natste maanden regent het zelden de hele dag, maar toch kan het voor ongemak zorgen tijdens een trektocht of safari
Zelf ben ik ook al aantal jaartjes verslaafd aan Thailand,(31 jaar) zou het eerlijk gezegd voor geen geld willen missen.
Nou Thailand heeft vele hoogtepunten oa:fascinerende metropool Bangkok: cultureel, winkelparadijs en bruisend nachtleven
• Kanchanaburi en zijn beruchte dodenspoorweg
• het bergachtige Chiang Mai met de vergulde Wat Doi Suthep, fantastisch handwerk en prachtige natuur
• de Gouden Driehoek, grensgebied tussen Thailand, Laos en Myanmar
• authentieke bergvolkeren en de beroemde giraffevrouwen in Mae Hong Son
• historische steden Sukhothai en Ayutthaya
• luieren aan de exotische stranden van Pattaya, Hua Hin, Koh Samui, Krabi, Phuket of Khao Lak.
Indien je eventueel met vragen zit,dan kan je altijd en berichtje posten in het Thailandforum zie link:hier aanklikken.
Om dit welkomsberichtje af te sluiten,nog een mooie strandfoto van Maleisie

http://dalhoeven.nl/zuidoost/215Maleisie-%20noordkust.jpg

groet,georgessiam.