Reis Thailand / Maleisië in november en december

Hoi,

Half november willen mijn vriendin en ik een reis maken van Bangkok naar Kuala Lumpur. We hebben hier ongeveer 4 weken voor uitgetrokken, veel meer is nog niet gepland. In eerste instantie leek ons dit een perfecte route, maar nu beginnen we een beetje te twijfelen over het eea:

• We houden beiden van mooie stranden en lekker weer, nu zie ik veel berichten over mogelijk slecht weer halverwege november/begin december in Zuid-Thailand, klopt dit?

• Is het eenvoudig te reizen vanuit bijvoorbeeld Koh lipe naar de Cameron Highlands / Tama Negara?

• Een vlucht vanuit Nederland naar Bangkok en vervolgens vanuit Kuala Lumpur terug naar Nederland blijkt behoorlijk prijzig te zijn (in vergelijking met een retourtje Bangkok), nog tips voor “goedkope” directe vluchten?

• Reden voor een bezoek aan Maleisië trekt ons vooral door een tocht door de Tama Negara, is dit de moeite waard of heeft Thailand mooiere/vergelijkbare jungle?

Mijn grootste zorg is toch wel die regen. Vandaar dat ik denk aan een alternatief. In dit geval zouden we eerst vanuit Bangkok een stuk midden/noord Thailand kunnen bezoeken om vervolgens (begin december) de eilanden en Zuid-Thailand te bezoeken.
Waar ik dan wel een beetje mee zit is of ik dan niet een mooi stuk Maleisië misloop?

Wat wij in onze reis vooral terug willen zien is: mooie (rustige) stranden, jungle, natuur, niet al te zware tochten, gezelligheid (barretjes, biertje op het strand etc.) en lekker eten - een combinatie van verschillende dingen dus.

Denken jullie dat, de hierboven beschreven onderdelen in overweging nemende, dat Bangkok - Kuala Lumpur de beste oplossing is, of dat we misschien toch beter binnen Thailand een reis kunnen plannen?

Ik snap dat dit een altijd afhangt van persoonlijke overwegingen, maar ben toch erg benieuwd naar jullie ervaringen!

Ik sta open voor allerlei tips!
Bedankt alvast!

Gr. Dennis

persoonlijk zou ik voor 4 wkn thailand of 4 wkn maleisie gaan zodat je 1 land goed ziet en niet 2 half zeg maar.

aan de kant van de golf van thailand is oct/nov over het algemeen de slechtste periode vd regentijd. afgelopen regentijd hebben we echter amper regen gehad en bedenk dat de regentijd betekent dat het meestal een bui is van 1 a 2 uur en daarna weer zon.

mooie stranden en biertje op het strand is niet zo moeilijk te vinden.

4 weken is te kort om maleisie en thailand te kunnen zien. maar je kunt ze natuurlijk altijd combineren als je dat wilt.
wij zijn de laatste keer met emirates gevlogen naar bangkok en terug vanuit KL naar dusseldorf. maar ja dat is niet rechtstreeks want je stopt 2 uur in dubai.
je kunt ook met airasia vliegen tussen kl en bkk dat is mss nog wel goedkoper en dan gewoon vanaf bkk weer rechtstreeks naar huis.

taman negara vind ik zeker de moeite waard. maar of je dat in deze reis moet doen of een volgende dat is een keus die je moet gaan maken.

Bedankt voor jullie reactie!

Ik denk dat ik me dan toch meer eens meer ga verdiepen in een reis door Thailand alleen.

Als we dan begin december richting zuiden gaan, is kans misschien wat kleiner op die heftige regenbuien?

Gr. Dennis

de kans aan de golf van siam is wat kleiner dan voor de andaman kant weet ik het niet