Hoi,
Half november willen mijn vriendin en ik een reis maken van Bangkok naar Kuala Lumpur. We hebben hier ongeveer 4 weken voor uitgetrokken, veel meer is nog niet gepland. In eerste instantie leek ons dit een perfecte route, maar nu beginnen we een beetje te twijfelen over het eea:
-
We houden beiden van mooie stranden en lekker weer, nu zie ik veel berichten over mogelijk slecht weer halverwege november/begin december in Zuid-Thailand, klopt dit?
-
Is het eenvoudig te reizen vanuit bijvoorbeeld Koh lipe naar de Cameron Highlands / Tama Negara?
-
Een vlucht vanuit Nederland naar Bangkok en vervolgens vanuit Kuala Lumpur terug naar Nederland blijkt behoorlijk prijzig te zijn (in vergelijking met een retourtje Bangkok), nog tips voor “goedkope” directe vluchten?
-
Reden voor een bezoek aan Maleisië trekt ons vooral door een tocht door de Tama Negara, is dit de moeite waard of heeft Thailand mooiere/vergelijkbare jungle?
Mijn grootste zorg is toch wel die regen. Vandaar dat ik denk aan een alternatief. In dit geval zouden we eerst vanuit Bangkok een stuk midden/noord Thailand kunnen bezoeken om vervolgens (begin december) de eilanden en Zuid-Thailand te bezoeken.
Waar ik dan wel een beetje mee zit is of ik dan niet een mooi stuk Maleisië misloop?
Wat wij in onze reis vooral terug willen zien is: mooie (rustige) stranden, jungle, natuur, niet al te zware tochten, gezelligheid (barretjes, biertje op het strand etc.) en lekker eten - een combinatie van verschillende dingen dus.
Denken jullie dat, de hierboven beschreven onderdelen in overweging nemende, dat Bangkok - Kuala Lumpur de beste oplossing is, of dat we misschien toch beter binnen Thailand een reis kunnen plannen?
Ik snap dat dit een altijd afhangt van persoonlijke overwegingen, maar ben toch erg benieuwd naar jullie ervaringen!
Ik sta open voor allerlei tips!
Bedankt alvast!
Gr. Dennis