Een vriend van mij wilt graag naar Maleisië maar twijfels ik dacht ik maak een onderwerp voor hem aan. Thailand is hij al geweest en hij is bang dat Maleisië dan tegenvalt aangezien vele forums dit eigenlijk zeggen! Wat vinden jullie? Thailand of Maleisië :chin:
Wat wil hij zoal gaan doen op vakantie?
Ik vind Maleisie ook een heerlijk land om te bereizen. Prachtige natuur, mooie stranden, genoeg cultuur…
Ligt er aan wat hij wil doen en leuk vindt. Ben nu een maand in Maleisië geweest en vorige maand in Thailand. Heeft allebei z’n charmes en allebei mindere kanten. En wat de 1 leuk vindt aan een land vindt een ander weer helemaal niks.
Ik ben in beide meerdere keren geweest. Sommige dingen vind ik leuker in Thailand, andere in Maleisië.
Maleisië heeft gemiddeld net wat meer welvaart.
Ja hetzelfde als wat je een beetje in Thailand doet snorkelen mooie stranden bezoeken cameron highlands wilde hij ook bezoeken als ik het goed had en Kuala lumpur ik hoor namelijk veel berichten dat als je in Thailand bent geweest Maleisië beetje tegenvalt qua sfeer en beleving vandaar dat we het maar vragen!
Ik dat zeker vond voor de grote steden…
Jij vond Maleisië dus niet echt “leuk”
Ik ben in Kuala Lumpur geweest en het strand in de buurt. Ik vond het tegenvallen. Als je echt gekke dingen wilt zien raad ik je vietnam aan. Goed te bereizen, lekker eten, mooi, vriendelijke mensen.
Vietnam lijkt mij persoonlijk ook wel wat! Maar hoelang heb je daarvoor nodig! Ja zie je ik hoor zoveel verhalen erover dat Maleisië echt tegenvalt
Maleisie is een vrij streng moslim land. De mensen zijn dan vaak gedistangeerder. Vietnam is Boedistisch wat een hele andere en open cultuur met zich meebrengt.
Vietnam een groot land, 4000km lang. Als je beperkte tijd hebt dan zou ik een deel pakken of een paar binnenlandse vluchten nemen die met lokale maatschappijen niet zo duur zijn, ietsje meer dan een treinkaartje. Afgelopen jaar in Sri Lanka geweest. Ook een prachtig land (en boedistisch) en niet zo groot. Als je niet veel tijd hebt dan is dit een goed alternatief. Ook goed bereisbaar, lekker eten, mooie stranden en natuur en niet super toeristisch.
Van alle landen die ik in ZO Azie heb bezocht vond ik Maleisie inderdaad het minste
Ik vind Maleisie leuker dan Vietnam ![]()
Veel verder dan grensplaats Bukit Kayu Hitam ben ik Maleisië nog niet in geweest.
Het feit dat vele Maleisische mannen voor een weekendje de grens oversteken naar plaatsen als Hat Yai, Dannok of Sungai Kolok is veelzeggend. Als je uit wilt, dan kun je beter in Thailand blijven