Tailand of Maleisië?

Wij willen over 1 à 2 jaar met onze zeilboot, waar we nu ook op wonen, naar
Thailand of Maleisié zeilen en daar verder op de boot gaan wonen.
We hebben eens geïnformeerd naar een ligplaats in een jachthaven in Thailand maar die prijzen verschillen nog niet eens zoveel van Nederland hetgeen mij eigenlijk verbaasde. Kan iemand ons wat meer vertellen over de voor en nadelen t.o.v. deze 2 landen?
Bij voorbaat dank.

Ik ben in beide landen geweest en vond Thailand een fijner land. Het is goedkoper, de mensen zijn er aardiger en het eten is er lekkerder. Beide landen zijn ongeveer even toeristisch, alleen in Thailand kun je toch wat gevarieerdere dingen doen en ook toeristische gebieden vermijden. Grote steden vond ik in Maleisie echt vervelend (Kuala Lumpur) terwijl ik Bangkok wel heel leuk vond. Ook de jungle in Thailand vond ik mooier en minder toeristisch dan die in Maleisie.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt?

1 like

Wij vonden juist Maleisië weer leuker dan Thailand al hebben wij in beide landen lang niet alles gezien.

Maleisië is meer ontwikkeld en inderdaad wat duurder. Daarentegen is het in Maleisië vooral ook politiek een stuk stabieler dan Thailand. Ook vonden wij de vriendelijkheid in Thailand wat tegen vallen, alleen als men geld rook waren ze behulpzaam maar verder was men lang niet zo spontaan als in Maleisië, maar dat kan weer per gebied verschillen.

Maar ja, waarom ga je de landen zelf niet vergelijken. Als je toch al in Thailand of Maleisië bent dan ben je al in de buurt zullen we maar zeggen.

Bedankt voor jullie reacties. Dat vergelijken hopen we zeker te gaan doen.
Zeker v.w.b. de ligplaatskosten in de Marina. De marina bij Phuket verschilt weinig qua kosten in een Nederlandse marina. Dat viel ons toch wel tegen. We gaan eens even kijken of er nog andere marina’s zijn in Maleisië en Thailand. We staan nog in het begin van onze plannen want e.e.a zal best nog wel 1 à 1,5 jaar duren.

Groet,

Guus en Marjon
a/b zeiljacht DIOGENES.

Misschien kun je ook aangeven wat er zo vervelend is aan Kuala Lumpur?

Frank