Thailand of Maleisie?

Wat zijn de grootste verschillen tussen thailand en maleisie?
Ik ben erg benieuwd!!:zon02:
Is thailand goedkoper qua verblijf bijv.?

verschil tussen maleisie en thailand.

maleisie modern azie
thailand veel drukker, bussen rijden maar minder optijd en minder snel dan in maleisie
thailand goedkoper vooral vervoer.

Wij gaan van 10 juli tot 11 augustus naar Maleisië en Thailand… Ben ook wel benieuwd idd.

Ook een groot verschil is dat de meesten in Thailand boedisten zijn en in Maleisië moslims…

Maleisie:
schoner, moderner, duurder, mensen spreken beter engels maar zijn minder vriendelijk.

Thailand:
drukker, goedkoop, mensen spreken slecht engels maar zijn super vriendelijk…

Al met al zijn het 2 totaal verschillende landen, maar zo ontzettend mooi!

Dat van boedhisten en moslims lijkt me niet echt iets wat heel belangrijk is om te noemen… Heb daar zelf namelijk geen verschil om gemerkt…

Uitzonderingen daargelaten wil ik het voor de Maleisiërs opnemen. Ze zijn zeer vriendelijk en ook eerlijk. Vooral dat laatste heeft me positief verbaasd. Reizen van Maleisië naar Thailand was dan ook een cultureshock voor me, kon er pas na 3 dagen aan wennen. Thaien zijn ook vriendelijk maar soms wel in een ‘different way’. Een volgende keer zou ik de reis andersom doen.

Cheers!

Wij hebben zowel Thailand als Maleisië bezocht en vonden Maleisië properder dan Thailand.Het uit eten gaan kan ik moeilijk vergelijken omdat Thailand in 1995 en 1997 was en Maleisië in 2008.Moet wel zeggen dat het naar onze normen spotgoedkoop was in Maleisië.
Guido
Zie ook op onze website:http://home.scarlet.be/guidokestens/maleisie.html