Economy Holidays

Hi Iedereen,

Ik en mijn mannetje zijn een beetje in paniek, zojuist hebben we op vakantiereiswijzer gelezen dat economy holidays geen connecties heeft met het Aegean Dream Resort in Bodrum turgutreis.
Wij hebben bij deze organisatie geboek voor het AD in september.
Weet iemand hier iets over en kan een organisatie een reis aanbieden met een hotel waar ze geen connecties mee hebben???

Graag horen we wat??

Kim

Beste Kim.

Die verhalen doen al langer de ronde, dus bel ze maandag even op en vraag hoe en wat en zeg wat je gelezen hebt. Alhoewel ik denk, dat ze ook wel meelezen op de diverse fora. Zeg gewoon dat je zekerheid wil en anders liever annuleren en alsnog ADR bij OD of Bx boeken, zou ik zeggen.

ok bedankt, we hebben gelukkig nog niet zoveel aanbetaald dus annuleren was voor ons ook al gelijk een optie.
Bedankt voor je snelle antwoord, ik hou jullie op de hoogte

De mensen die bij economic holidays hadden geboekt voor AD en dan heb ik het over de laatste drie weken bleken allemaal ingeschreven te staan in Hotel La Blanche wat er naast ligt, en deze mensen hadden er geen spijt van dat ze naar La Blanche waren omgeboekt.

Groetjes Ron

ok, dat is dan alwel een meevaller, ik ga morgen de organisatie bellen en even kijken wat ze voor me kunnen doen, in dat geval wil ik wel over geplaatst worden naar La Blanche.

Hoi Kim.

Al is La Blanche dan nog zo goed en dat is volgens de reacties hier en daar ook zo, vind ik het toch geen manier van doen.

Jij boekt voor ADR en je hoort/leest dit en je hoort/leest dat, maar van hun zelf hoor je niks. Kom je dus pas achter ter plaatse. Ik zou echt even bellen, wat nu precies de bedoeling is, want La blanche zal hierdoor toch ook een keer vol geraken en waar plaatsen ze jullie dan? Vraag het ze morgen nog even voor de duidelijkheid hoor!

Laat je ons hier ook even weten, hoe dit afloopt?

Groetjes Roanna :slight_smile:

Kim: Als je ADR boekt wil je ook ADR toch?? Nou dan, idd gewoon ff bellen, en vooral zeggen dat je het anders op/naar Radar ofzo stuurt dat ze zo mensen bedonderen. Als je dan annuleert kost het je wss niets!!
Laat je het idd ff horen?

Wij zijn ook behoorlijk geschrokken, maar we hadden er al eerder klachten over gelezen en die gevallen werden in een ander hotel geplaatst, geen La Blanche, maar een heel ander resort wat nog goedkoper zou zijn ook. Ze zeggen het pas op het vliegveld van Bodrum, alsof ze het nog niet eerder wisten…!
We hebben vandaag gemaild en hopen snel iets te horen. We hebben helaas ook al gelezen dat annuleren geen zin heeft, want je krijgt geen cent terug! Ze hebben zich in hun voorwaarden helemaal ingedekt! Als ze iets gelijkwaardigs aanbieden staan ze blijkbaar in hun recht.
Wij gaan 17 juli as.

Maar dan moet het wel gelijkwaardig zijn… En geloof me, ADR is best wel top of the bill…

Iedereen sterkte

Ik heb een vaag vermoeden dat ze alles met 5 sterren gelijkwaardig vinden. En dat is natuurlijk niet zo. Volgend jaar maar gewoon weer bij World of Tui!

Ja, of Are…Od…of B*x… …die verkopen ADR ook!

Hoi Kim op tros radar had ik jou al antwoord gegeven (Chief), ik weet niet of je dat stukje daar al had gelezen, maar ik zag nou hier jou noodkreet staan.
Als ik jou was zou ik niet anuleren maar zeggen wat je heb gelezen, en op de site van economy daar is aegean dream ook niet meer boekbaar.
Als het kan zou ik nu gewoon eisen dat je word omgeboekt naar la blanche geloof me daar krijg je geen spijt van.
En wat Zarine ook al vertelde wie weet lig deze toestand helemaal niet aan economy maar aan aegean zelf, ze schijnen zelf ook een zooitje te maken met boekingen. Vorig jaar voor seizoen waren er daar ook al mensen overboekt, die ook in La blanche terecht kwamen.
Als je anuleer ben je je geld kwijt en ook is dat niet veel het is zonde.

Groetjes dorien.

Hoi Iedereen,

Heb net Economy Holidays gebeld en hun hebben het verhaal uitgelegd.
Het blijkt dat hun agent in Turkije waardoor de betalingen gaan niet op tijd betaald heeft aan het Aegean Dream waardoor dus het AD zei, jullie komen hier niet meer binnen.
Sinds 2 a 3 weken hebben ze een nieuw agent in Turkije en dat begint nu goed te lopen.
Er zijn wel nog passagiers die overgeboekt zijn naar of het Yasmin Beach Resort of Hotel La Blanche maar als het goed is moet dat ook snel over zijn en kunnen de mensen weer naar het AD.
Even een tip voor de mensen die binnenkort gaan, bel ze even op en dan weet je het zeker of je naar het AD gaat of naar de andere 2.
De meneer gaf gelijk toe aan de telefoon dat ze problemen hadden met de reisagent in Turkije en dus ook dan met het AD.
tevens heb ik hun erop gewezen wat er allemaal op internet staat en ze waren zich aan het bedenken wat ze konden doen om EH weer een goede naam te geven.
De meneer zei wel dat hij het zich kon voorstellen dat mensen teleurgesteld waren dat ze niet in het AD terecht kwamen maar in alle gevallen hebben ze een bijzonder goed alternatief gekregen.

gr kim

tja… mooi dat ze een verklaarbare oplossing en alternatief geven… maar hallo ??? :paranoid:
je boekt toch met een reden in AD? je kiest toch voor dat hotel en niet voor 1 van de anderen?
zou eens gaan kijken wat die kosten en toch een flinke schadevergoeding eisen ter plekke of in €€€
ik vind het een beetje een lul-verhaal… heb je ook gevraagd waarom je hier zelf over moest bellen en niet door hen geinformeerd bent?
als je niet had gebeld? had je het dan pas op de luchthaven gehoord?

je vakantie-voorpret is igg een flink stuk gedaalt lijkt me!
maar als het alternatief goed is, dan staat natuurlijk nix een zorgeloze vakantie in de weg! enjoy!

Ik vind het ook een beetje kletsverhaal. Als het een goeie organisatie was zouden ze je van te voren inlichten en je zelf de keuze laten wat je wilt, ander hotel of annuleren en niet pas op het vliegveld zeggen dat je niet naar AD gaat. Ik vraag me af hoe snel ,snel is voordat mensen weer naar Ad kunnen. Een beetje vaag allemaal.

Misschien een gerustelling voor degen die gaan. Heb connecties in AD en gevraagd hoe het zit. Verhaal klopt dat er problemen waren met EH maar dat ze inderdaad opgelost zouden zijn.

dat is al een hele geruststelling…

Dat is inderdaad wel een gerustelling :zon02:

Je raakt er namelijk zo van in de war.
Heb het ook al met de familie over gehad en die zijn een beetje verdeeld erover, ene zegt: wel gaan en maar zien wat het wordt en de ander zegt:helaas voor hetgene wat je betaald heb maar niet gaan en dus een dure andere reis boeken.
Ik heb idd ook al via via gehoord dat de problemen inderdaad voorbij zijn en hubbie en ik hebben zoiets van we gaan ervoor!!:vak01:we gaan van 21 sept tot en met 2 okt.
Ik hou jullie in ieder geval op de hoogte en bedankt voor het meeleven.

Groetjes Kim

@ kim… owh! je gaat dan pas! dan zou ik zeker niet nog iets anders gaan boeken. zeker omdat je het nu al aangegeven hebt!
zonde van je geld en misschien komt het allemaal gewoon goed!

laat je wel ff weten wat het tegen die tijd geworden is en hoe je het gehad hebt??
fijne vakantie!!

Jeetje wat een toestanden… Het is natuurlijk wel makkelijk om de lokaal agent de schuld te geven!! Gelukkig heeft Toos het nagevraagd, en het klopte dus!!

Trouwens als iemand van jullie ooit overboekt zou zijn om wat voor reden dan ook… Je bent NIET verplicht om de reis te accepteren, en je kan dus altijd kostenloos dan annuleren!!!

x