Duiken op de Perhentians

Hey allemaal,

Ik heb ondertussen bedacht dat ik op Maleisie mn duikbrevet wil halen (Padi open water) en wel op Perhentian Kecil. Ik ben daar begin september. Weet iemand of je ter plaatse dat kan regelen of moet ik iets van tevoren reserveren?

Groetjes Buttrfly

hoi buttrfly duiken kan je gewoon daar regelen wel naar de kant van corl bay op small island.
Das goedkoper dan aan long beach.
De kosten ongeveer 166 euro omgerekend groetjes

Hai Rowena,

Dank je voor je reactie en tip! Het kost dan zelfs nog minder dan ik dacht…ik ging uit van ongeveer 200 euro. Super zeg, ik heb er zin in!

Groetjes!

IK BEN ER OOK IN SEPTEMBER EN GA OOK VOOR MN OPEN WATER EEN VRIENDIN VAN ME HEEFT M 2 WEKEN GELEDEN DAAR GEHAALD.
Dus wie weet zie ik je haha doeidoei

Haha, wat grappig! Welke data ben je daar? Ik vermoedelijk 6-11 sept. En welke duikschool ga je dan heen? (Ik zit ondertussen al de googlen haha)

Reis je alleen?

nee ik ben er later rond de 20e denk ga eerst naar vrienden in thailand en dan naar perhentian vlieg samen met mn vriend.
En jij?

Ah dus je gaat naar nog meer mooie plekjes ;-). Staan er nog meer landen op het programma?
Ik reis trouwens alleen, voor het eerst.

Ga voor de 4e keer weet idd veel van de mooie plaatsen.
Perhentian scoort erg hoog dus je zult je prima vermaken.
Het zicht kan alleen soms tegenvallen en is het mooier te snorkelen.
Als je mooier water wilt moet je naar pulau tioman das nog mooier.
Het snorkelen is geweldig en moet je echt doen!!!
Schildpadden, haaien en de mooiste vissen echteen aanrader,
Hoop dat het weer een beetje meezit je gaat tenslotte in het regenseizoen.
Ik vlieg van Bangkok naar Krabi en daarna naar khota baru en dan perhentian als je meer tips nodig hebt hoor ik het wel haha groetjes

Wow de 4e keer alweer! Ik lees overal (lonely planet enzo) dat het regenseizoen is van oktober tot maart, dus zit ik toch nog goed?

Snorkelen, duiken, ik wil het allemaal meemaken ;-). Wat een is mooi resort/hostel voor niet teveel geld op Kecil? En weet je welke duikschool goed is?

Ik heb helaas niet gekeken voor budgetplaatsen ik zat gewoon lekker luxe. Budget gaat volgend jaar gebeuren denk ik dan ga ik als het goed is een paar maanden naar azie.
Je betaald wel iets meer op de perhentians.
Small island is goedkoper en meer gericht op backpackers. Wat regenen betreft heb je gelijk het regenseizoen zit meer in thailand moest vorig jaar vluchten voor de plensbuien haha.
Als je naar coral bay loopt zijn daar verschillende duikscholen.
Loop gewoon ff rond de mensen zijn aardig en gezellig en hoorde van mn vriendin dat ze daar nu ook een hotel hebben gebouwd die leuk betaalbaar is.
Ohja die onweer boven zee iedere dag is ongelofelijk mooi…
geen donder alleen flitsen honderden echt prachtig… groetjes

LIjkt me heerlijk een paar maanden! Ik ga drie weken, en het is lastig kiezen wat ik allemaal wil doen en zien. Ik start ik KL,vlieg dan naar Borneo om de jungle in te gaan. Dan vlieg ik naar Kota Bahru en naar de perhentians, vervolgens richting de theeplantages om weer te eindigen in KL.

Dank je voor alle tips, kan ik zeker gebruiken!

Klinkt gaaf!!! komt helemaal goed.
Nog een paar weken wachten pffff nou geniet er maar van laat maar weten hoe het was je bent er eerder als ik haha.Nou doeidoei

Duiken daar is het mooiste wat er is. Je ziet er zoveel verschillende soorten vissen. Duiken kun je inderdaad gewoon ter plekke regelen. Wij zaten zelf op het kleine eiland in BUBU resort erg mooi en luxe resort.

gr van Moira

Hoi Butterfly,

Als je alleen reist kan ik je zeker Petani Beach Resort op Perhentian Kecil aanraden. Chalet op het strand en je loopt zo de zee in. Debbie en Hash zijn de supergezellige eigenaren en zullen alles doen om het je naar de zin te maken. De chalets zijn RM 100 en het eten is er ook erg lekker.

Padi duurt 4 dagen hou er rekening mee dat je niet de volgende dag na een duik mag vliegen.

De moesson aan de oostkust begint in November. Dan varen er geen boten naar de eilanden ivm de hoge golven. De oostkust zelf is in die periode wel prima te doen.

groetjes Marjolein

Ik heb daar mn SDI open water gedaan. Enige nadeel is dat die in het engels is, maar is was omgerekend 140 euro kwijt! Was wel echt de goedkoopste die ik in heel Maleisie tegengekomen ben;)

Padi duurt 4 dagen hou er rekening mee dat je niet de volgende dag na een duik mag vliegen.

Je mag na 18 uur weer vliegen dus je zou de volgende dag wel mogen vliegen. Dit zijn Padi regels

gr van Moira

Het aantal uur dat je niet mag vliegen is niet standaard 18 uur, maar hangt af van het soort duiken wat je maakt en of het al dan niet herhalingsduiken zijn.

Tijdens een open water cursus zul je echter relatief duiken en moet je een maximale diepte van 18 meter in acht nemen, dus dan zal je no-fly time zelden meer dan 12 uur bedragen. Maar veiligheid boven alles, je kan beter iets ruimer plannen en langer op het droge verblijven, dan dat je deco-ongeval aan je broek hebt!

dat klopt inderdaad maar als je een duikhorloge hebt dan zal die het zeggen maar die neemt het ook ruim. 18 uur roepen alle diveinstucteurs als je diep hebt gedoken. Mijn man ging naar 23 uur weer vliegen en volgens het horloge zou ik nog 1 uur moeten wachten.

gr van Moira

Als een instructeur mij dit zo zou vertellen, zou ik weglopen naar een andere duikschool, want dit is onzin! :thumbsdown:

wat jij wilt hij heeft gevlogen en is nog steeds zeer gezond. Dit zijn toch echt de padiregels staat ook in het divemaster boek. Het is beter om 24 uur te wachten maar de padiregels zeggen toch echt na 18 uur mag je vliegen. Zie ook url waar dat gezegd word

http://www.duikforum.nl/duikmedische-vragen/7200-duiken-na-vliegen.html

Dus wat de duikinstructeur zegt is niet fout.

gr van Moira