in het hoogseizoen naar Perhentians of ander eiland...

Hallo!

Aankomende zomer gaan we naar Maleisië. We vliegen op Singapore waar we een dag willen verblijven. Dan willen we met de nachttrein ri. Perhantians nemen (Wakaf Bharu).
De keuze Perhantians komt doordat ik gelezen heb dat dit één van de mooiste onderwater gebieden is (vissen, turtles e.d.)
We willen daar 3 dagen verblijven.
Nu heb ik al wat hotels gemaild, maar alles lijkt nu al vol. Of ze verlangen een minimum van 6 nachten omdat het hoogseizoen is.

• Weten jullie nog een leuke acco? Totaal zijn we met 6 pers. (4 volw. 2 kids)
  • Is Perhantians het mooist of kunnen we beter naar een ander plek gaan?

Onze verdere reisplanning is:
Na Perhantians naar Taman Negara
Kuala Lumpur
Kuala Selangor (vanuit KUL)
Daarna vliegen we naar Bangkok en verblijven we nog een week op Koh Chang, waar een vriend van ons woont (duikschool).

Alvast super bedankt voor jullie reacties en adviezen!

De Perhentians zijn écht heel mooi en je kunt er leuk snorkelen vanaf het strand. Er waren een heleboel prachtige felgekleurde vissen - al op 1,5 meter diepte - en meerdere mensen hebben haaien gezien. Wij zijn niet op een echte snorkelexcursie geweest maar hebben een man met boottaxi gevraagd om ons naar een plek met turtles te brengen. Voor een tocht van twee uur hebben we 15 euro betaald voor 4 personen incl. snorkeluitrusting. De turtles waren heel erg groot en het was een geweldige belevenis voor m’n zoon van 8 om samen met zulke beesten te zwemmen!

Wij hebben overnacht bij Mama’s Chalet op het eiland Besar. We hadden een eenvoudige bungalow met fan, koudwaterdouche en veranda voor 65 MYR per nacht, maar ze hebben ook grotere en luxere bungalows met airco, die dan ook een stuk duurder zijn. Tussen 12 en 15 uur was er geen stroom toen wij er waren. Het restaurant was okay. Voor foto’s kun je kijken op Tripadvisor, waar je ook reviews kan lezen over zowel deze als andere accomodaties

Hoi,

wij zijn 2 jaar geleden op Perhentian Kecil geweest. Was echt zalig en o zo mooi! Wij verbleven in Petani Beach hotel. De douche was met koud water, maar het strand en de omgeving maakt alles zo goed. Het eten was hier ook zeer lekker!
Petani Beach is wel wat meer afgelegen van de drukte, dus met kinderen weet ik niet in hoeverre dit de beste plek is. Naar long Beach wandelen duurde toch bijna een uur…

Een chalet kostte ongeveer € 20. (max 2 personen).

Veel plezier!!!

De Perhentians zijn prachtig, maar vond zelf het snorkelen niet zo mooi als ik op andere plaatsen in Maleisië, Thailand en Bali heb gezien. Ja, we hebben wel schildpadden en haaien gezien, maar er was geen koraal of het was dood door dynamietvissen.

Dank jullie wel voor de reacties!! Met de laatste reactie van Willyr wordt het lastiger. Had net bedacht om Perhentians in het reisschema te laten! Ik denk dat we dat toch maar doen om de schildpadden. Wil met de kids een soort conservation program gaan doen, waarschijnlijk. Op 't eind vd vakantie gaan we iig ook nog naar Koh Chang duiken of snorkelen met Peter, dus met dat koraal komt het vast nog wel goed. Ik weet nu wel dat de verwachting qua koraal naar beneden moet schroeven dus da’s wel goed!

Misschien is Bubbles Dive Resort iets voor jullie?

Ja dat wordt 'm ook. Inmiddels al contact gehad! Zodoende kwam ik ook op het conservation program!
Jouw antwoord over dat je zoon het zo geweldig vond heeft min of meer wel de doorslag gegeven om voor de Perhentians te gaan!!!