Overnachten Perhentian

Hoi,

Ik heb een vraag, hopelijk kan iemand mij erbij helpen.

Deze zomer ga ik op vakantie naar Maleisie. Graag zou ik ook een paar nachten verblijven op Perhentian. Kan iemand mij een leuk hotel aanraden? Over de hotels op dit eiland is namelijk vrij weinig te vinden. En voor mensen die er al vaker geweest zijn, wat zouden jullie adviseren. Vanuit Nederland een hotel boeken of gewoon op de bonnefooi die kant op gaan?

Alvast bedankt voor de hulp,
Groetjes Manon

Hoi,

Afgelopen september zijn wij er geweest en niks van te voren geregeld.
Het ligt een beetje aan wat je wilt. Er zijn echt goedkope aftandse hutjes tot redelijke hotels.

Hallo,

Zoek je met wat meer luxe dan kun je beter wel vantevoren boeken.
Ik heb in het Pherhentian Resort gezeten en in het bubu resort.
Ik vond zelf bubu resort het leukst omdat dat was op kecil het kleine eiland. Daar was in de avond ook meer te doen dan op Besar. Ik heb er 1.5 week gezeten totaal.

Deze twee hotels zijn wel erg duur hoor (voor Maleisische begrippen)…
Wij hebben in D’ Rock Garden gezeten, erg leuke chaletjes met airco en uitkijk over zee (deze liggen aan de andere kant van het strand, Bubu ligt helemaal rechts, en D’ Rock Garden helemaal links, als je met je rug naar zee staat).
(Prijs was uit mijn hoofd 100RM=25E per nacht).
Oh ja, als je googled hierop, dan kom je alleen maar negatieve berichten en slechte foto’s tegen. Het resort is vorig jaar gerenoveerd, en die oude chaletjes zijn dus allemaal weg.

Perhentians zijn wel prachtig, wij hebben daar 6 dagen gezeten en ontzettend genoten van niets doen, eten, uitrusten, zwemmen, duiken/snorkelen, …

Ik raad je wel aan om te reserveren als je in het hoogseizoen gaat, zeker als je een hotel uit de ‘Lonely Planet’ of ander bekend gidsje neemt. Wij kwamen vorig jaar onvoorbereid aan, om 19u en alles zat vol. Verschrikkelijk. We hebben gedwaald over het strand, overal langsgelopen en uiteindelijk bij deze D’ Rock terechtgekomen. Deze had nog plek omdat er een waterleiding stuk was en we dus geen watervoorziening hadden. Maar ja, we konden niet anders, dus hebben we deze maar genomen. Gelukkig deed het water het de volgende dag ook weer gewoon.

Tip trouwens: maak de wandeling van Long Beach via het vissersdorp, helemaal om het eiland, naar Coral Bay en weer terug naar Long Beach. Ze hebben een voetpad aangelegd. Wij hebben daar vorig jaar zo’n 8u over gedaan, om de kilometer namen we weer een duik en gingen we weer liggen chillen (wandeling zal 1u zijn als je doorloopt).

Daarom staat er ook bij mijn stukje als je luxe wilt dan kun je daar naar toe gaan…

Hoi Manon

Zijn 2 x op perhentian kecil geweest. Echt waanzinning mooi. De zee is alsof je in een aquarium zwemt zo helder water en lekker warm. Wij hebben beide keren overnacht op Bintang View. Houten chalets zelf gebouwd door Joe de eigenaar, getrouwd met een Ierse, Finola. Het is daar rustig schoon en mooi. Het ligt op een heuvelrug op 5 min lopen van het strand. Zeker een aanrader. Prijs zeer acceptabel vergeleken met andere hostels. groet John en Yvon

Hoi,

ik ben in augustus en september 10 dagen op de Perhentians geweest, en een maand later ben ik terug geweest voor nog eens 7 dagen omdat ik het zo geweldig was!
We verbleven op Perhentian Kecil, Shari-la resort. De kamers zijn iets duurder maar wel dik in orde, de dorm is prijs-kwaliteit ongetwijfeld de beste op het eiland.
Het ligt aan de rustige kant van het eiland, om te feesten moet je een tien minuutjes lopen naar de andere kant van het eiland.
In jou geval zou ik, waar je ook beslist om te verblijven, de eerste 2 dagen op voorhand boeken zodat je zeker bent van een slaapplek. Dan kan je nadien nog rustig wat andere plekken gaan bekijken. Toen ik aankwam (rond 16u) was het erg moeilijk om nog een betaalbare slaapplek te vinden op het eiland.

Maar; zelfs al slaap je buiten, de Perhentians zijn absoluut geweldig !

Fijne vakantie.

Hoi!

Ik verblijf ook in Maleisië in juli en augustus. Ik wil graag naar Kecil, en vrij basic overnachten vind ik juist leuk. Jullie geven aan dat je beter wel van te voren kunt reserveren, alleen hoe? Ik ben al de hele tijd online aan het zoeken, en ik vind wel de namen van huisjes en hotels, maar ik kan nergens websites vinden waar ik kan reserveren.

Alvast bedankt voor jullie tips!

Groetjes Anika

Shari-la (zie vorige post) kan je op deze website boeken. Ook even moeten googlen, je betaald mogelijk wel meer en ik denk dat je via de website enkel kamers kunt boeken. (De dorms waren 20MR en naar mijn mening, de beste op het eiland.)

http://www.marimari.com/asp/malaysia/rate.asp?HotelID=MAL0672PHT

Hier enkele reviews :
http://www.tripadvisor.com/Hotel_Review-g304004-d1095705-Reviews-Shari_La_Island_Resort-Pulau_Perhentian_Kecil_Terengganu.html

Ik ben op goed geluk gegaan en heb de eerste nacht niets gevonden (buiten een smerig hok) - de volgende dag Shari-la ontdekt :slight_smile: part of the trip ! Goede reis!

[quote=“Jeroen013, post:7, topic:84143”]

Hoi,

Maar; zelfs al slaap je buiten, de Perhentians zijn absoluut geweldig !

QUOTE]

lol2
iets zegt mij dat ik daar niet zoveel zin in heb.

Ik heb overigens hetzelfde “probleem” ga wellicht over anderhalve week naar Maleisie voor een maand, dus ook in het hoogseizoen.

Een ander idee dat misschien werkt, buiten vantevoren vast 1 of 2 nachten boeken, is om als je eenmaal in Maleisie bent gewoon te bellen naar zo’n accomodatie (als je op internet wel een telefoonnummer kan vinden, of liever nog: mensen kan vinden die het kennen) en het dan te regelen.

Of natuurlijk vanaf hier gewoon bellen… maar da’s wel hartstikke duur natuurlijk :wink:

Ze hebben ondertussen een website ! En met skype bel je voor een paar cent :slight_smile:

Locatie
Coral Bay, Perhentian Island, 22300 Kuala Besut, Malaysia
www.shari-la.com

Tel: +609-6977500
Mobile: +6016-9227500
Email: shari-la@bkbr.com.my

Beste mensen,

Heb een website gevonden voor accommodaties op Perhentian Kecil.
Zijn de prijzen die zij hier noemen realistisch?

http://www.myoutdoor.com/perhentian/PerhentianKecil.html

Klopt het ook dat de meeste uitgaans leven op Longbeach zijde is?

Ben van plan om begin september naar Perhentian te gaan kan ik dan alles daar regelen?

Of de prijzen v accomodatie realistisch zijn weet ik niet, hangt af van wat je krijgt voor je geld … Je kan slapen voor 10MR en voor 500MR…

De prijzen voor vervoer (boten) kloppen wel min of meer.

Het Uitgaansleven is inderdaad vooral op Long Beach. Hier kan je ook slapen maar het nachtlawaai moet je er dan wel bijnemen.
Je kan makkelijk aan de andere kant vh eiland slapen en 's nachts feesten op Longbeach. Het is ongeveer 10 minuten wandelen over een aangelegd pad van de ene kant van het eiland naar de andere kant. Neem wel een zaklamp mee want het is niet verlicht ! :slight_smile:

Handige tips/ info hier allemaal.