Vraag: Perhentian Islands boeken en overnachten

Wij willen over een paar weken een weekje overnachten op de Perhentian Islands. Nu is er via bijv. booking.com of Agoda.nl niets meer te vinden of veeeel te duur! Betekent dit ook dat er niets meer is of zijn er meer accommodaties die er niet op staan maar er wel zijn?! En hoe kunnen wij dit het beste boeken; ter plaatse, bellen of kan het op het vliegveld van Kota Bahru?
En hebben jullie nog tips voor een leuke accommodatie; schoon, eigen huisje met uitzicht op zee en gezellig, niet te druk, maar wel de drukte kunnen opzoeken en vooral moeten we er kunnen relaxen!!
Bedankt alvast voor jullie antwoorden!

Als je een beetje low budget reist kun je altijd wel goed terecht op Perhentian. De kans dat je op het strand slaapt is uitermate klein. De ‘vindbare’ accommodatie op het eiland is inderdaad vaak al wel enkele maanden vooraf vol. Ook duurdere accommodatie zit er vaak al vanaf februari vol. Je hebt echter ook nog zat basic plekjes die je online niet goed kunt vinden. Ze doen bv ook niet aan reserveren. Ik denk dat het wel goed zal komen; gewoon ter plekke dus (en dan ook accepteren dat het vrij basic zal zijn). Het eiland is echter mooi genoeg dat je hier wel overheen komt :).

Ik zou waarschijnlijk starten met Coral View en hopen dat ze wat hebben. Soms hebben ze wel wat, soms zit het vol. Ligt op een leuk deel van Besar en je kunt er lekker (ook in de buurt) eten. Wij verbleven ook ooit eens in Bubbles…wel erg verscholen, maar ook erg tof!

Verder; Perhentian heeft niet echt te maken met drukte. Er zijn maar een paar resorts die echt helemaal verborgen zijn; maar dan kun je ook meteen niet zomaar meer naar de gezellige plekjes (ik zou zelf nooit in het donker een boot nemen op Perhentian). De drukke plekken zijn nog redelijk goed te doen als je het mij vraagt, het is niet zo dat je over de hoofden loopt :slight_smile:

1 like

Hi, wij verbleven in Abdul’'s Chalet, betaalbaar en niets mis mee!

Hoi Hoi,

Wij zijn deze zomer naar Perhentian Kecil geweest en we hebben geslapen bij BuBu Long Beach. Echt super. Het is wel wat prijzig volgens mij, maar dat weet ik niet zeker, wij hadden via een reisbureau geboekt. Maar het is een top locatie.
Je kunt er heel erg lekker eten, en vanuit de kamer,zo naar de zee kijken en het strand oplopen. Echt geweldig.
Volgens mij staat Perhentian Kecil wat meer bekend als backpacker eiland.
En super mooi heel erg helder water. Je kunt vanaf het hotel al bij mooie vissen snorkelen.

Groetjes Mijntje