Reizen naar Perhentian op 31 augustus 2015

Hallo allemaal,

Deze zomer ga ik samen met mijn vriend naar Maleisie!:):):slight_smile:
Nu vroeg ik me af of het lastig reizen is naar de Perhentian Islands op 31 augustus
met de Onafhankelijkheidsdag? We weten nog niet waar we vandaan komen, waarschijnlijk
of Taman Negara of Langkawi, we willen het liefst zo min mogelijk vast leggen maar ik
lees dat de accomodaties op de Perhentians tijdens het hoogseizoen nogal snel vol zitten
en ik denk dat het verstandig is om in ieder geval 1 nacht te boeken.

Ik hoor het graag wat jullie ervaringen zijn!

Groetjes Rijna

hi ,

wat leuk dat jullie naar Maleisie gaan. Ben een maand geleden teruggekomen en vond het fantastisch!!! Ik weet niet wat jullie budget is, maar wij hebben gemerkt dat het erg lastig is om op de perhentian islands een (goedkopere) accommodatie vooruit te boeken via internet. Je kan de meeste wel bellen, maar toen we dat deden wilden ze ook geen kamer vasthouden. Het beste is dus om er op tijd aan te komen zodat je keuze hebt. Dat moet denk ik wel goedkomen, want als jij niet van te voren kan boeken, kan niemand dat. Wel belangrijk is het om je bus eventueel van te voren te boeken. Via easybooking.com kan je bij de grote maatschappijen in Maleisie reserveren (paypal nodig!). Vanaf Taman Negara gaan er minibusjes direct naar de perhentian islands. Dit is een goede optie aangezien deze voornamelijk gebruikt worden door buitenlandse toeristen, zullen ze niet vol zitten met locals denk ik. Vanaf Langkawi gaan er misschien ook wel dergelijke busjes maar dat weet ik niet zeker.

succes!!! en veel plezier vast :slight_smile:

Bedankt voor je reactie! Heb je nog leuke tips van wat we echt moeten zien/doen?

graag gedaan! ik weet niet hoeveel tijd jullie hebben en waar je van houdt, maar Salang op Tioman island vond ik één van de mooiste plekken waar ik geweest ben. Net zo mooi als Perhentian maar nog net iets groener en meer relaxed. Weet je al of je naar Perhentian Kecil of Besar gaat? Op Kecil kan je naar het noorden van het eiland lopen, zijn een paar prachtige baaitjes. Verder zijn de Cameron Highlands aan te raden en Malaka. Georgetown en Taman Negara als je genoeg tijd hebt. Langkawi ben ik niet geweest! Heb 6 dagen op Tioman gezeten en 7 op Perhentian Kecil van de 3 weken :stuck_out_tongue:

als je nog meer vragen hebt, stel ze gerust!