Perhentian island in maart?

Hoi,

Ik zit het met het volgende en ik hoop dt jullie mij kunnen helpen… zondag vlieg ik naar kuala lumpur met het idee om naar perhentian island te gaan. Vlucht naar khota baru heb ik ook al geboekt… Alleen ben ik tot de ontdekking gekomen dat het daar nu regenseizoen is… Op de weerbericht zie ik alleen bewoling en geen regen…

Mijn vraag? Als het daar nu zo slecht weer is, waar kan ik dan het beste naar toe gaan? En valt het allemaal reuze mee?

alvast bedankt!!

Groetjes,

Najate

of het mee of tegenvalt weet je pas als je daar bent. Voor Perhatian geldt gewoon-in het lowseason is alles toe-en gaan er geen geregelde boten (want wegens te groot gevaar)-dat weten ze in KB ook wel te vertellen hoe de vlag erbij staat.
Je meldt verder niet of je nou perse enkel naar een eiland of strand wilt. Of misschien wel openstaat voor de malay kraft en cultuur die in KB rijkelijk wordt aangeboden. KLein stukje verderop is ook strand/bungalow etc-heette ooit ‘‘beach of passionate love’’-totdat de islamisten dat te wulps vonden en veranderden.
Koppie-koppie-die regen/wind/moesson etc. geldt dus voor vrijwel de hele oostkust. Heeft dus weinig zin naar Tioman oid uit te wijken als het nog toe is. was zelf in KL 2 dagen terug-zonnig en een enkele bui.

Heyy,

Thanks voor jouw reactie. Na vietnam en cambodja wil ik gewoon lekker bijkomen op een mooie strand. Van de perhentian had ik gehoord dat het er zo mooi en relaxed is, dat daarom de keuze daarop was gevallen. De vluchten heb ik al geboekt. Maar ik sta open voor andere stranden in maleisie. Als Perhentian op het moment te doen is en er zijn hotels en een oversteek is ook mogelijk, dan ga ik voor perhentian. Maar als ik niet kan overvaren, dan wordt het natuurlijk een lastig verhaal…

Nogmaals, bedankt voor het meedenken en op het moment sta ik voor alles open!!!

Groetjes

Gewoon naar perhentian gaan !! Je kan gewoon over varen nu.

Officieel is het idd nu nog regenseizoen aan de oostkust en wat droger aan de westkust.

Als je naar westkust wil kan je langkawi of pangkor.

http://www.veelzijdigmaleisie.nl/langkawi.htm

http://www.veelzijdigmaleisie.nl/eiland-pangkor-maleisie.htm

Iggie, ontzettend bedankt voor de info! Ik ga gewoon naar Perhentian en wilde graag naar kecil. Weet je toevallig een leuke plek om te slapen? Ik had net op de site gekeken van mama’s chalet en ik wil toch liever iets anders. Als je een goed adres weet (het mag best wel wat kosten, is toch einde van de vakantie :wink: ) dan lees ik het graag.

En ben behoorlijk gerustgesteld om te lezen dat de boten gewoon varen en dat het daar toch goed is…

Groetjes,

Najate

Hey Natja,

Ik ga in augustus naar Maleisie en meer bepaald naar Pherintians.

Kan je achteraf ook wat feeback hierover geven, hoe je het vond wat leuk was en wat niet leuk was, wat een overnachting ongeveer kost.

Kzou het leuk vinden als je dat deed.

Groetjes
Rob

Hoi Rob,

Geen probleem!

En voor de andere vakantieliefhebber: als jullie een leuke accomodatie weten om te slape in perhentian (kecil), dan hoor ik het graag! Het liefst wel wat luxer en het liefst ook een chalet/bungalow… Maar goed, af en toe moet je met minder genoegen nemen… Maar het allerliefst zit ik iets luxer. Ik had begrepen dat de accomodatie op het grote eiland beter geregeld is, maar goed wie weet is er iets nieuws geopend en dat jullie daarvan op de hoogte zijn.

Alvast bedankt!!!

Groetjes,

Najate

Augustus is een hele drukke periode in Maleisie en dus ook op Perhentians. Als ik jou was zal ik proberen vooraf je overnachtingen vast te leggen.