tips oostkust Maleisie?

Hallo,

Wij gaan met ons 2en 18 dagen rondreizen in Maleisie en Borneo
Onze plannen zijn om ook 4/5 dagen aan de oostkust van maleisie te verblijven (evt op een eiland)
Ik lees dat we zeker wat moeten gaan boeken ivm hoogseizoen…
We zijn op zoek naar een accomodatie op een paradijselijk strand.
Perhentian Islands klinken goed, maar dat schijnt al (bijna) vol te zitten in Juli en Augustus…

Iemand tips voor ons?

Groeten,

Heleen

Wat hadden jullie in gedachten aan comfort en prijs? Dan is het namenlijk makkelijker om aanbevelingen te doen…

Of Tioman eiland? Welke ik persoonlijk mooier vind van Perhentian. Misschien ook een optie?

1 like

We willen niet super se luxe accomodaties, maar ook niet te simpel. Middenklasse dus.
Het liefst een kamer/hutje/appartement op/aan het strand:vak02:

De Perhentians zijn de mooiste eilanden die ik ooit gezien hebt! SUPER!

Er rijden geen auto’s, zijn geen wegen. De boot die zet je af op het strand en je moet het strand oplopen (door het water :slight_smile: ).

Echt heerlijk!

Ik ben er twee jaar geleden geweest in augustus en het was inderdaad druk, maar er waren zeker nog wel accommodaties vrij hoor.
Reken er wel op dat het een stuk duurder is dan op het vasteland (maar vgl. met NL prijzen, nog steeds spotgoedkoop).

1 like

Heb je geprobeerd bij het Coral View? Daar kun je direct vanaf het strand fantastisch snorkelen. Wij zijn zelf vorige zomer bij Mama’s Place geweest. We hadden een standaard bungalow met fan en koude douche en toilet voor 65 MYR per nacht excl. ontbijt. Ze hebben daar ook luxere bungalows, maar die zijn wel een stuk duurder…

1 like

Hallo Heleen,

Wij vonden de Perhentian zeker fantastisch, zowel Kecil als Besar.
Wat ook een aanrader is, is Kapas-eiland.
Heel relaxed daar allemaal.
Aan de andere kant van de “berg” heb je Kapas Turtle Valley-resortje.
Uitgebaat door een fantastisch Nederlands koppel (jaren geleden hebben ze mee gedaan met “Ik vertrek…”).
Echt de max daaro…check maar even hun website.

Tioman vonden wij eigenlijk een stuk minder.
Maar goed…dat is ook allemaal persoonlijk hey.

De groetjes, Mo.:cheer:

1 like