Snorkelen eilanden oost kust

Beste allemaal,

Ik ben momenteel bezig om mijn reis naar Maleisie rond te krijgen.

Ik heb de vliegtickets geboekt gisteren, we gaan in Augustus.

Borneo geregeld, en nu bezig met wat daagjes ontspanning aan het strand.

We willen graag een combinatie met strand, relaxten en vooral snorkelen… Het liefst gewoon vanaf het strand, zodat we geen apart snorkel trips hoeven te boeken elke dag.

Nu was ik eerst erg gericht op Perhentian Island, maar lees in de recensies dat de resort toch wat tegenvallen en dat de resort op Redang wat luxer zijn. Maar dan lees ik weer een zin dat wanneer je alleen voor snorkelen gaat ipv duiken Perhentian Island beter geschikt is dan Redang.

Kan iemand mij vertellen wat het beste is om te doen?

Redang of Perhentian Island?

Wat ik dus wil:

  • bounty eiland
  • leuk resort
  • liefst direct aan het strand
  • snorkelen

Alvast bedankt

Wij zijn afgelopen zomer op Perhentian Besar geweest. Fantastisch bounty-eiland en direct vanaf het strand kun je prachtig snorkelen. Echte luxe resorts vind je echter niet op de Perhentians. Coral View heeft wel leuke bungalows. Wij waren bij Mama’s place in een hut met fan en koud water, maar ze hebben daar ook luxere bungalows. We hebben ons er prima vermaakt! Kijk evt. even op tripadvisor.

Dankjewel nunu. Voor ons is luxe ook niet belangrijk. Ik ga je tip gebruiken.

Voor die eenvoudige hut met basic douche/wc betaalden we 65 MYR per nacht zonder ontbijt.

M’n zoon en ik hebben iedere dag gesnorkeld voor het Coral View/Perhentian Island Resort. We zijn meerdere mensen tegengekomen die haaien gezien hebben. Wij hebben aan één van de mensen van Mama’s gevraagd of hij ons en een andere moeder met kind met de boot naar de turtles wilde varen. We zijn een uur weggeweest en hebben daarvoor in totaal 10 euro betaald incl. de huur van een snorkelset+vinnen voor het andere kind. Het was een fantastische belevenis om samen met van die reuzeturtels te zwemmen!

Veel accommodaties bieden pakketten aan met overnachting, ontbijt, lunch en diner en duik-of snorkeltrips. Dat zou ik beslist niet aanraden. Het is veel leuker en goedkoper om het zelf daar te regelen.

Als je vanuit coral view 50 meter de zee in zwemt zie je tientallen turtles. Zij zitten net achter het koraal op de vlakke grasbodem.
Het koraal bij de perhentians was in 2005 in prima staat.
Iets verder uit de kust is het wel beter als aan de kust.