Redang of perhentian island

Dames en Heren,

Welke eiland is beter om te bezoeken Redang of perhentian island? En welke hotel moet je dan nemen?

Hoi,

ook wij konden niet kiezen tussen de 2! Hebben besloten om ze allebei te doen.

Misschien als je er genoeg tijd voor hebt?

Ik ben ook op beide geweest en ik persoonlijk vond Pherhentian veel leuker dan Redang. Ik vond Pherhentian leuker omdat het wat meer sfeer had. Daarnaast is Redang een soort snorkel en duik fabriek voor de mensen uit Singapore en Korea. Er is ook daardoor veel schade aan het koraal en dat zie je op het strand ook dat er heeel veel aangespoeld koraal ligt.

Ik zelf heb voor Perhentian gekozen. Hotels zijn minder luxe dan op Redang. Maar Perhentian is volgens mij rustiger en de koralen zijn in betere staat.
Zelf zat ik in het Perhentian Island Resort. Het hotel lag aan het mooiste strand van Perhentian B. veel schilpadden, Roggen en haaien. Het hotel en eten was niet bijzonder, maar het eiland maakt alles goed !!

Ik zit er ook aan te denken om as donderdag naar Perhentian te gaan. Maar welk eiland is leuker, mooier Kecil of Besar? Nog een leuke hostel tip is altijd welkom

kecil schijnt iets meer voor backpackers te zijn. Accomodaties schijnen hier nog eenvoudiger te zijn dan op Besar. Wat je kan doen is eerst een overnachting boeken op kecil en vervolgens met lokale taxi even overvaren. Dit is zo gepiept. En de vergelijking maken. Zelf heb ik op Besar gezeten, omdat ik iets mee luxe wilde, maar kwam al snel tot de conclusie dat Luxe niet bestaat op de perhentians. Maar luxe heb je ook helemaal niet nodig daar. Ik denk nog vaak terug aan mijn tijd daar… was werkelijk fantastisch !! Ik zat trouwens op het perhentian island resort. Je kan natuurlijk altijd op websites kijken als tripadvisor om meer info te zoeken over slaapplaatsen !!

Hallo,

Dat er op Kecil alleen low budget is dat is dus niet helemaal waar. Ik heb ook pherhentian resort gezeten en ik vond dat erg slecht voor de prijs die je betaalde. Wij zijn daarom verhuisd uiteindelijk naar het Bubu resort wat 3 sterren is en op Kecil zit. Het is inderdaad zo dat er niet veel luxere accomodatie is nog niet ze zijn wel steeds meer daar aan het bouwen.

Klopt Moira.

Ik suggereer ook helemaal niet dat kecil low budget is. De perhentians worden met het jaar bekender. Met als gevolg dat de prijzen zeker in de seizoenen flink stijgen. Kecil beschikt trouwens over een dokters kliniek.

** Bubu Long Beach Resort ** is strategisch gelegen op Long Beach op Pulau Perhentian Kecil. Het is het enige deluxe resort hotel op het eiland, dat zich niet richt op backpackers. Het ontwerp is uniek: het is een mengeling van lokale architectuur en moderne faciliteiten.
Bubu Restaurant serveert lokaal, westers, Chinees eten en heeft natuurlijk verse vis op het menu staan. Er 39 kamers met zeezicht en enkele met zijzicht op de de zee. De kamers hebben airconditioning, douche met warm en koud water, balkon en een fan aan het plafond.

Op deze site kan je wat meer info in het Nederlands vinden over Perhentian. Hier heb ik ook de informatie over Bubu vandaan gehaald:

Hallo,

Ik schrijf ook dat het niet helemaal waar is dat het niet alleen voor backpackers is. Dus ik geeft je niet helemaal ongelijk. 1 ding weet ik wel dat Kecil gezelliger is en dat er meer te doen is dan Besar. Als je gezelligheid wilt zou ik je Kecil aanraden en niet Besar. Ik vond het daar persoonlijk vrij dood in de avond.

Hoi,

Ik zit het met het volgende en ik hoop dt jullie mij kunnen helpen… zondag vlieg ik naar kuala lumpur met het idee om naar perhentian island te gaan. Vlucht naar khota baru heb ik ook al geboekt… Alleen ben ik tot de ontdekking gekomen dat het daar nu regenseizoen is… Op de weerbericht zie ik alleen bewoling en geen regen…

Mijn vraag? Als het daar nu zo slecht weer is, waar kan ik dan het beste naar toe gaan?

Alvast bedankt!!

Groetjes

Hallo,

Ja klopt pherhentian is op dit moment nog gesloten zeg maar dat betekend dat er heel veel resorts en hostels niet open zijn. Aan die kant is het sowieso nu niet het goeie moment je kunt beter nu naar Langkawi gaan. Ik weet niet of je je vliegticket hebt geboekt bij Airasia misschien kun je hun contacten op je vliegticket te veranderen of te cancelen ik ben niet op de hoogte of dit kan misschien dat iemand anders het weet?

Als ik kijk op de wesbite: waarbenjijnu

Dan zie ik dat veel mensen op dit moment al op de perhetians zitten. Tevens ziet het weer er alles behalve slecht uit …

http://www.waarbenjij.nu/index.php?page=messages&strSearch=perhentian&intCountryId=&intRegionId=

Ik zal gewoon lekker gaan!! Ok de kans op regen is nu nog iets groter dan over een paar maanden, maar aan de andere kant is het nu nog relatief rustig daar.

Hoi,
Pulau Kapas waar een Nederlands echtpaar een resort heeft is helemaal top: Mooie hutjes, lekker strand, goede verzorging, kortom helemaal geweldig www.kapasturtlevalley.com.
Perhentian is ook leuk om naar toe te gaan, maar pulau kapas is een goede afsluiting van je vakantie.
Succes en veel plezier.

Thanks voor de reacties! Er zijn inderdaad een hoop mensen op perhentian… En het allerliefst ga ik daar naartoe om mijn vakantie af te sluiten… Maar nogmaals ik had niet echt gekeken naar andere stranden in Maleisie, dus ik sta open voor elke plek met een mooie witte strand waar ik mijn vakantie kan afsluiten…

Hoe kan ik het beste pulau kapas bereiken?

Groetjes,

Redang ken ik zelf niet, alleen van naam dan, maar nooit bezocht. Jaren geleden wel op de Perhentians geweest, vond het destijds echt super.

Op Kecil heb ik een aantal dagen in D’Lagoon gezeten, helemaal in het noorden van het eiland. Bungalows waren toendertijd heeeeeeeel erg simpel en aan de oude kant, weinig faciliteiten. Toen er na een fikse tropische regenbui een groep civetkatten midden in de nacht in het huisje zaten direct besloten om de volgende dag betere accommodatie te zoeken op Besar. Op Besar toen nog een aantal dagen in Mama’s Chalet gezeten. Was ook niet superdeluxe, gewoon eenvoudige bungalows, wel stuk schoner dan bij D’Lagoon.

Hier website van D’Lagoon: http://dlagoonperhentian.net/

Hier website van Mama’s Chalet: http://www.mamaschalet.com.my/

Hi kijk even op hun site. Zij kunnen je nl precies vertellen welke bus je vanuit kuala terengannu naar marang kunt nemen en dan de boot . Silvia kan je veel waardevolle tips geven ook over de rest van Maleisie.
Succes

Beste reizigers,

In juli/augustus willen wij de oostkust van Maleisie en Borneo gaan bezoeken. We starten in Kuala Lumpur en zakken dan af richting Singapore, waarvandaan we naar Borneo vliegen. Nu lees en hoor ik veel enthousiaste verhalen over Perhentian in het noord-oosten van Maleisie. Ik vroeg mij of iemand weet of dit eiland te vergelijken is met Pulau Tioman en de Serihuat Archipel meer zuidelijk (waar oa Expeditie Robinson is opgenomen). Is het voldoende om te kiezen tussen een van deze omdat ze vergelijkbaar zijn of is het beter aan te raden om toch allemaal te doen?
Alvast bedankt voor het meedenken!