Ik zag op internet Laguna Redang ( Redang) en Tuna Bay ( perhentian Besar) die er bij tripadvisor/ vakantiereiswijzer wel goed uit kwamen…
Iemand ervaring met deze 2? Ik heb op het forum een paar oudere posts gevonden over Redang en Perhentian. De meningen zijn verdeeld…
Qua prijs is Tuna Bay iets duurder voor een 3d/2n package.
Maakt het qua hotel/ huisjes veel verschil en qua strand/ omgeving/ ’ s avonds b.v. nog wat muziek :zon02:?
Zelf zijn we in Besar geweest en wel de coral vieuw resort. Je moet je er niet veel bij voorstellen bij de resorts.maar het is er super mooi. Neem wel iets tegen muggen mee want daar is er wel veel van.
Het mooiste resort op Besar is perenthian island resort die is gelegen naast de coral vieuw en heeft de mooiste strand.
Als je de beslissing neemt om naar de perenthian te gaan,zou ik voor de island resort gaan.
Groetjes Sez
24 april weer naar Malesie!!>>>
Redang is in zijn geheel een wat luxer eiland. Het bevat minder budget accommodatie en trekt daardoor een ander soort reizigers aan (beetje kort door de bocht, maar dat is het verschil wel zo’n beetje). Perhentian leent zich verder beter voor fijne laagdrempelige snorkeltrips en in het geval van veel resorts zelfs voor ‘de deur’ bij een van de huisriffen.
PIR (Perhentian Island Resort) mag dan ‘luxe’ zijn; het is ook verschrikkelijk duur (prijs/kwaliteit) en het eten bij Coral, Paradise en de andere buren is veel beter. Ik vond Coral View tig keer beter, al is het maar omdat je in de family seaview (hoewel wij met zijn 2en waren) een net zo fantastisch uitzicht over die mooie baai hadden.
Ik heb zelf 2,5 jaar geleden in het Perhentian Island Resort (PIR) gezeten. De ligging is fantastisch, maar ontbijt is zeer slecht en eten stelt ook niet veel voor. Zwembad ziet er niet uit, maar heb er desondanks de tijd van mij leven gehad. De sfeer s’avonds op het eiland was niet bijzonder te noemen. Volgens mij is de sfeer op kecil vele malen beter in de avond (backpackers).
Het gevoel wat ik heb bij redang luxer, drukker (meer toeristen). Perhentian allemaal vrij simpel, maar minder druk.
Dus ik denk dat je voor jezelf een afweging moet maken: Wat vind je belangrijker?
Ik ben ook op beide eilanden geweest.
Redang is ongeveer Singapore maar dan in het klein en al het koraal is kapot getrapt door toeristen die niet kunnen zwemmen. Is zeer gericht op luxe toeristen.
Pherentian is voor de backpacker zeg maar en ik heb eerst op Besar gezeten en vond er zeer weinig aan totaal geen sfeer en weinig te doen. Daarna op Kecil en daar vond ik het geweldig meer sfeer en in de avond lekker tentjes waar je wat kon drinken. Daar heb ik in het Bubu resort gezeten. Het eten is daar echt geweldig in dat resort.
hallo ik heb op perhentian besar en kecil gezeten ,aan de kant van bubu is de zee onrustiger en de andere kant niet ook wel mooi snorkelen langs de kant ,is drukker daar dan besar meer winkeltjes en meer alciohol te krijgen .op besar is tropical reef ook een optie ,tegen over het perhentian island resort is het mooiste snorkelen ,maar aan de andere kant van hetisland ,verblijf goed koper ,maar het is net wat je wilt.maartot nu toe wel de mooiste snorkel plek