Hostels Perhentian Kecil, Redang & Tioman in hoogseizoen.

Beste leden,

Mijn rondreis Maleisie (incl Borneo) eindigt in Singapore. Ik wil graag langs de kust (Perhentian Kecil, Redang en Tioman) terug naar Singapore.

• Ik heb gelezen dat er op Perhentian Kecil meestal wel een slaapplek is te vinden, we zijn met de backpack dus een simpel bed en douche is voldoende. Op booking.com is bijna alles al vol. Klopt het dat ik als ik een vroege boot neem dat het ook in het hoogsezioen geen probleem moet zijn? zo rond 8 augustus? en moet je dan vanaf de aanlegsteiger gaan wandelen of…?

• Redang. Zelfde geldt voor Redang. Op booking.com bijna alleen maar dure resorts. Zijn hier überhaupt hostels te vinden? of is alles daar luxe en duur? planning is hier rond 14 augustus te zijn.

• Tioman. Ook hier geldt hetzelfde. Zijn hier voldoende goede, goedkope slaapplekken te vinden zonder reserveren rond 17/18 augustus?

Alvast bedankt.

Laurens

Hi Laurens. Zelf nog geen ervaring met de oostkust. (ik ga ook deze zomer, naar Redang). Ik krijg wel de indruk via reviews en verslagen op internet dat vooral de Perhentians enorm populair zijn geworden en dat het steeds massaler/drukker is geworden. Ik hoop dat er nog iemand reageert die je advies kan geven.

Hoi Laurens,

Ik ben in augustus 2008 in Perhentian (basar) geweest. Er zijn bij de haven (opstapplaats) meerdere desks waar een aantal hotels/verkopers zitten.
Ik he geen idee hoe het met de drukte in het hoogseizoen zit, maar je kansen zijn het grootst als je idd vroeg bent. Daarnaast zijn de eilanden ook geliefd bij de lokalen. Daarom zijn de weekenden nog drukker.