Perhentian - Lang Tengah - Redang

Wij willen deze drie eilanden graag bezoeken tijdens onze vakantie, we weten alleen niet zo goed op welk eiland we wat langer moeten blijven en op welk eiland wat korter. En misschien is het juist verstandiger om maar twee van deze eilanden te doen.

Wie heeft hierin tips, en welke van deze eilanden mogen we absoluut niet missen?

Ik heb begrepen dat je op perhentian ook leuke restaurantjes hebt e.d.

Groetjes

Lang Tengah is het minst bekend, maar een prachtig eilandje met waanzinnig mooie huisriffen waar je prachtig kunt snorkelen of duiken. 7 jaar geleden voor het eerst geweest, 2 jaar later nog een keertje en we denken nog vaak terug aan dit bijzondere eilandje. Het resort waar wij toen verbleven is helaas weg (blue coral) en ik kan je niet vertellen hoe de andere resorts zijn. Maar…echt waar…zeker de moeite waard!
De andere 2 eilanden zijn veel toeristischer en het is maar wat je leuker vind of wilt. Als je iets verder reist kun je ook naar Pulau Kapas, waar een klein eiland pulau Gemia ligt. Daar is het helemaal rustig. Mooie kamers boven het water, zalig eten en ook weer een prachtig huisrif.
veel plezier!!!

Hallo,

Ik zou zeker Pherhentian niet skippen en dan wel Pherhentian Kecil daar heb ik zelf in het BUBU resort gezeten is niet low budget maar wij hebben er een heerlijk tijd gehad.
Verder zijn wij ook naar Redang geweest het is een mooi eiland maar heel comercieel heeeel veel mensen uit Singapore die daar maar 1 ding komen doen en dat is snorkelen. Als je dus gaat snorkelen dan zie je dat er een hoop koraal is kapot getrapt wat onwijs zonde is.
Wij vonden Redang zelf wel mooi maar toch daardoor wat tegenvallen.

Hoi Moira,

Hoe is het BUBU resort? Zijn dat huisjes aan het strand of een hotel. Wij willen graag in een huisje aan het strand, zijn met 4 personen, 2 volw. en 2 kinderen (6 en 3 jaar). Maar wat ik ervan heb begrepen is dat de huisjes erg vies zijn. Veel hebben geen eens electriciteit en warm water en de doche/wc zijn gewoon smerig. Hoe is dat bij BUBU resort? Wij willen niet echt veel luxe maar electriciteit, warm water en hygiene is wel het minste wat we willen!

Hallo,

Het is een 3 sterren hotel. Ze hebben geen huisjes aan het strand. Ze hebben gewoon een hotelgebouw. Het heeft warm en koud water en is erg schoon. Daarnaast ook gewoon airco.
Anders is misschien Pherhentian Resort wat dat is op het grote eiland het is wel wat afgelegen. Het heeft echt hutjes. Ik was er zelf niet zo van onder de indruk vond het wat versleten en oud. Het was wel schoon maar gewoon zeer verouderd.