Weet iemand hoe ik het beste van LAngkawi of Penang op de Perhentian Islands kan komen. En hoe zit het met de accomodatie op het grootste eiland. Ik wil er graag 5 nachten verblijven.
Alvast bedankt voor het antwoord:zon02:
Weet iemand hoe ik het beste van LAngkawi of Penang op de Perhentian Islands kan komen. En hoe zit het met de accomodatie op het grootste eiland. Ik wil er graag 5 nachten verblijven.
Alvast bedankt voor het antwoord:zon02:
Ben ik weer! IK zou als ik jou was langkawi overslaan en naar penang gaan, en dan inderdaad naar perhentian. Het grote eiland is meer met grote resorts, en het kleine is het backpackers paradijs…een aanrader (maar is maar net wat je wilt natuurlijk!) Wij vonden kecil echt het einde!. Wij wilden er 4 dagen heen, maar dat werden er 8, zegt genoeg he! Zorg wel dat je er vroeg in de ochtend bent, dan weet je zeker dat er nog genoeg vrij is…
Wij zijn vanuit penang naar cameron highlands gegaan, en vanuit daar terug naar ipoh. In Ipoh hebben wij rond 2300 een bus gepakt naar het havenplaatsje waarvandaan de boten naar perhentian gaan. Daar kwamen we rond 6.00 u aan. Ik raad je ook echt aan om met lokale bussen te gaan en niet met pendelbusjes. Wij waren er eerder dan mensen die gelijk met ons vertrokken met pendelbusjes. Zij betaalden 4 x zoveel en zaten opgepropt…
Een onderbouwing zou altijd leuk zijn bij een keuze tussen twee prachtige eilanden als Langkawi en Penang
Ik zou eigenlijk beide eilanden + Perhentian bezoeken indien mogelijk, alledrie de eilanden hebben namelijk hun eigen sterke punten…
In het kort:
Penang: Druk hectisch Aziatisch, heerlijk eten, shopping malls, gezellige avondmarktjes, mooi binnenland.
Langkawi: Prachtige natuur, brommertje huren en eiland verkennen, mooie stranden en fijne resorts, typisch maleis authentiek sfeertje in het binnenland.
Perhentian: Bounty, snorkelen, duiken, relaxen, witte stranden, kanoen, Besar is wat luxer, Kecil wat ‘simpeler’…
Wat betreft vervoer kun je inderdaad vanaf Penang, Ipoh etc een rechtstreekse buslijn pakken. Wel een beetje een lange rit. Je kunt ook op Penang een auto huren, en deze bv. in Kuantan inleveren. Je rijdt dan het traject Penang, Kota Bharu, Perhentian, Kuala Terengganu, Kuantan (grofweg). Verder kun je ook nog gewoon met firefly (van Malaysia Airlines) van Penang naar Kota Bharu vliegen (http://www.fireflyz.com.my/). Vanaf KB neem je dan een busje of taxi naar de vertrekplaats van de boten naar Perhentian.
Deed zojuist even een checkje op http://www.fireflyz.com.my:
Penang(PEN) to Kota Bharu(KBR) 17 Sep 2008 on FY3304
Departs 12:40 Arrives 13:35
PROMO (PEN to KBR)
1 Guest @ MYR0.00 0.00MYR
Taxes / Fees [[details](javascript: taxBreakdown( ‘Going Out’, ‘’, ’ MYR51.00 ’ , ’ MYR9.00 ', ‘Airport Tax’, ’ MYR21.00 ', ‘Fuel Surcharge’, ’ MYR5.00 ', ‘Insurance Surcharge’, ’ MYR16.00 ', ‘Admin Fee’ ))] 51.00MYR Total Package Price 51.00MYR
Wat dus neerkomt op 10 euro per persoon voor een enkele reis tussen Penang en Kota Bharu…reistijd 55 minuten…is wellicht wat prettiger dan de bus…
Veel succes…
Ilya
p.s. je kunt natuurlijk ook met Air Asia vliegen, maar dit gaat via Kuala Lumpur. Firefly vliegt overigens niet direct vanaf Langkawi naar Kota Bharu…