Hey!!
Wij gaan over 7 weken naar maleisië voor 17 dagen. Eigenlijk is dat te kort voor rondreis, maar goed we kunnen ivm werk niet langer helaas.
Als we aankomen in Kuala Lumpur vertrekken we gelijk naar kota kinabalu. Na twee dagen daar te hebben doorgebracht willen we met de de bus/vliegtuig naar sandakan, waar we voor 2 nachten de jungle in willen. Iemand nog tips hiervoor misschien?? Wat is leuk om te doen? Zo’n trip met bootjes lijkt ons wel wat. Als we maar wat beesten zien! Haha
Na de jungle gaan we waarschijnlijk naar penang. Nu weten we alleen niet of we nu naar langkawi of naar perhentian zullen gaan. Het zal allebei wel heel mooi zijn, maar het schijnt dat perhentian toch wel het mooist is.
Dus het liefst huur ik een auto en vertrekken we vanaf penang naar perhentian waar we twee nichtjes blijven en dan via cameron highlands terug naar Kuala Lumpur voor nog twee daagjes ofzo.
Dit is ongeveer onze bedoeling!
Maar moeten we nu naar langkawi of perhentian?
En wat is een leuke trip in sabah?
Alvast bedankt!!!
Allebei prachtig. Als je echter van snorkelen houdt, moet je op de Perhentians zijn, want dat is niet mogelijk op Langkawi.
Vanaf Penang kun je met een boot oversteken naar Langkawi en dat is dus wel de kortste weg. Van daar vlieg je terug naar KL.
Om naar de Perhentians te gaan, zou ik gezien de beperkte tijd die jullie hebben waarschijnlijk liever vanaf Penang direct naar Kota Bharu vliegen en van daar een taxi nemen naar Kuala Besut voor de ferry. Vanaf KB kun je ook weer terugvliegen naar Kuala Lumpur. Op die manier kom je natuurlijk niet naar CH, maar dat betekent dat je dan een dag of 2 langer op Borneo of een van de andere eilanden zou kunnen blijven, zodat je niet het gevoel hebt, dat je alleen maar aan het reizen bent.
Ik heb een prima ervaring gehad met Uncle Tan (www.uncletan.com), ze verzorgen jungle tochten in de buurt van Sandakan.
Veel plezier in Maleisie!
Pauline
Je kunt ook eens mailen met de eigenaren van Kinabatangan Nature Lodge. Is wat rustiger dan Uncle Tan.
Thanks!!
Oké, dus met de auto is eigenlijk niet echt een optie. Gewoon omdat de afstanden te ver zijn? Wel jammer want met de auto zie je natuurlijk wel wat van het land.
Tja, op langkawi schijnt het ook wat gezelliger te zijn hè?! Ook s’avonds. Maar de perhentians wat meer bounty zijn. Haha lastig hè als eigenlijk alles leuk en mooi is.?
En wat de rimboe betreft, ga ik zeker effe op die sites kijken.
Wat is dan het beste, om hier of om daar te boeken/reserveren?
Vanuit Sandakan kun je ook naar Lankayan Island. Dit was echt zo super. Duiken is daar ook top! Wel prijzig, maar dat geldt ook wel voor meer topspots in Maleisie. Op onze site staat meer over de plekjes waar wij in Maleisie zijn geweest.
gr
Dave
deefennoortje.shareyourstory.nl