Langkawi in September

Ik ga in september 4 weken door Maleisië rondreizen. Vieg op KL en na een dag door naar Kutching waar ik een dag of 4/5 uittrek voor een hike, Urang Utangs en Kutching zelf. Vervolgens vlieg ik naar Kota Tinggi, waarna ik de oostkust afstruin. Ik wil eindigen met een strandvakantie van zo’n 12 dagen. Ik ga in ieder geval een paar dagen naar Perhentian en wilde eindigen met een dag of 9 op Langkawi. Alleen ik twijfel omdat ik veel berichten lees dat het weer in sept niet zo best is. Heeft iemand hier ervaring mee? Een dagelijks buitje van een halfuur is niet zo erg, maar wil natuurlijk niet wegspoelen.

Groetjes
Jacqueline

Via Wereldwijzer app

Waarom blijf je dan niet langer op de Perhentian eilanden?

Gr. Frank

Omdat ik de indruk heb dat er buiten het strand en de zee niet veel vertier is op Perhentian. Dat is leuk voor een paar dagen, maar niet voor 2 weken. Op Langkawi kun je nog eens een scooter huren en wat andere dingen ondernemen.

Groetje jacqueline

Via Wereldwijzer app

Hoi Jacqueline,

Ik dacht zelf aan dat je geen 2 dagen op het eiland zou blijven maar bijvoorbeeld 4-5 dagen, de rest van de tijd doorbrengen op Langkawi of misschien nog een combinatie van bijvoorbeeld Penang en Langkawi.
Ook zou je nog kunnen overwegen om 2 dagen in KL te verblijven aan het begin of einde van de reis, tenzij je natuurlijk al de heenreis naar Kuching geboekt hebt.

Het is wel regenseizoen op Langkawi maar laat je daardoor niet afschrikken.

Gr. Frank

Hoi frank.
Dank voor je reactie. Je hebt me in ieder geval over de streep getrokken qua Langkawi. Ben al een keer eerder in Maleisie geweest, dus 1 dg KL is voor mij voldoende. Ook Penang en Langkawi heb ik al gezien. Ik wil juist wat verschillende dingen aan de oostkust zien en een stukje Borneo en eindigen op Langkawi omdat de mogelijkheden/afwisseling daar wat groter zijn.

Tips uiteraard welkom!

Groetjes
Jacqueline

Via Wereldwijzer app

Heel goed, veel plezier met de voorbereidingen!

Gr. Frank