:vak01:Wij willen in februari 2011 een paar weken naar Langkawi.
Wie kan hierover wat info geven v.w.b. verblijf en reisbeelden.
jlmichael
:vak01:Wij willen in februari 2011 een paar weken naar Langkawi.
Wie kan hierover wat info geven v.w.b. verblijf en reisbeelden.
jlmichael
Hallo,
Ik denk een paar weken alleen op Langkawi gaat wel snel vervelen. Of je moet een paar weken willen luieren op het strand met een goed boek. Ik zou ook wat meer gaan bekijken dan alleen Langkawi. Wat dacht je bv van Pherhentian Island ook zeer de moeite waar of Melaka een stukje Historie van NL te vinden. Verder is Kuala Lumpur ook de moeite waar voor een aantal dagen.
:dag:
Moira,dank voor je reaktie, waren niet van plan op onze luie te blijven zitten.
Langkawi leek ons wel iets om mee te beginnen in Maleisie en van daaruit veel trips te maken.
De kosten van een binnl. vlucht is acceptabel.
Gr. jlmichael.
vanaf Lkw kan je bijna alleen naar KUL vliegen. Ik zou het niet als basis nemen-dat is net zoiets als NL vanaf Texel gaan bekijken. De meesten nemen het als strand-afsluiting van een rondreis.
Binnenl. treinen en bussen zijn nog veel goedkoper, zelfs als AirAsia.
In principe is Lkw een eiland met nogal dure resorts en beach. Geen bus op het eiland-dus dure teksi (nou ja-duur naar lokaal begrip)-taxfree, dus dat trekt zuipers. Veel anders als nog meer beach en andere resorts is er in feite niet. In slappe tijden kan het bijna naar-verlaten of rustig uitpakken.
bedankt voor je reaktie,
Wij verblijven 2 maanden in Indonesie en 2 weken langkawi leek ons een leuke afwisseling . We houden van beach en woods en verblijven niet in een hotel. Sunset valley houses lijkt ons een aardig onderkomen, we zien wel.
Vr.gr,
jlmichael
Ik ben van Penang naar Langkawi gevlogen, dus je zou haast denken dat de andere kant op ook mogelijk is. Was erg goedkoop, en op Penang is ook veel te zien.
De taxi kan dan wel duur zijn, wij hebben gewoon een scooter/motor gehuurd en lekker zelf t eiland over gecrossed, en dat is best leuk om te doen, maar daar ben je met een dag of 2/3 ook wel klaar mee. Het is namelijk niet zo heel groot.
Wat wel erg leuk was was 7 wells, zoek maar op. Verder is t inderdaad voornamelijk strand. Je kan er ook paardrijritten maken, vind ik achteraf wel jammer dat ik dat niet heb gedaan.
Wij zaten in het Meritus Pelangi. Dat was erg mooi, luxe en goed. Ook erg groot. Naast ons lag het Casa del Mar, en dat zag er echt geweldig uit. Staat ook op 1 bij TripAdvisor, maar zit ook wel een prijskaartje aan vast (allemaal wel trouwens).
Hallo,
Ik heb een aantal jaren geleden 10 dagen op Langkawi doorgebracht, ben niet bepaald een strandtype, maar aan lezen onder de klapperbomen, het zonnetje, geluid van de zee als achtergrond “muziek” op verkenning gaan waar de lekkerste warungs staan… daar kan ik eindeloos van genieten.
Je kunt daar brommertje/scooter/motorfiets huren en het eiland verkennen. Erg leuk vond ik de passar malam, de echte…dus niet wat wij hier in nederland gewend zijn; echte avondmarkt waar ook de lokale bevolking zijn/haar boodschappen doet.
Vanuit Langkawi is het ook mogelijk per boot een oversteek te maken naar een Thais eiland ( ben de naam even kwijt).
Penang is ook goed bereikbaar…persoonlijk geef ik de voorkeur aan Langkawi omdat ik niet zo van drommen toeristen hou. Maar dat hangt af van ieders voorkeur.
Veel voorbereidings- plezier!:wereld:
Ine
Er gaat een fastboat tussen Penang en Langkawi, en deze brengt je in 2,5 uur naar de overkant. Ik zou voor zo’n korte boottocht geen vliegtuig nemen, met het inchecken enzo ben je uiteindelijk meer tijd kwijt.
Penang is inderdaad best aardig voor een paar dagen. De stranden zijn zeker minder mooi dan op Langkawi, maar Georgetown is best een aardig stadje. Er zijn verschillende tempels en pagodes die best een bezoekje waard zijn, en de Indiase wijk is ook leuk om te bezoeken. Zeker 's avonds, het eten is er super! Bovendien vinden er in de Indiase tempels regelmatig ceremonies plaats waar je bij mag zijn.
Langkawi zelf is mooi en rustig, maar persoonlijk vind ik dat er te weinig te doen is voor 2 weken. Je kan er meedoen aan verschillende watersporten, lekker vis eten op het strand, en het lokale aquarium is leuk om een keer te bezoeken. Qua cultuur heeft Langkawi weinig te bieden, in dat opzicht is het beslist geen afwisseling op Indonesie.
Dat is ongetwijfeld zo. Maar die ging alleen heel vroeg 's morgens, en daar kwamen we niet op tijd achter (niet zo slim om dat niet beter uit te zoeken). Dus toen voor nog dezelfde middag een vlucht geboekt.