langkawi

hoi!

Ik ga in augustus een trip maken van Hong Kong naar Singapore naar Kuala Lumpur en weer terug naar Hong Kong. In Kuala Lumpur blijven we 4 dagen en we willen graag ook wat natuur zien. Nu kwam ik bij air asia goedkope tickets (€28,- incl. tax) tegen. Dan vertrek je 's morgens om 7.30 aan op langkawi en vertrek je 's avonds om 21.30 terug naar KL. Heeft iemand hier ervaringen mee (1 dag op en neer dus)? Denken jullie dat dat te doen is?

En als 't te doen is, waar moet je dan zijn om een bootje te regelen die je naar eilandjes breng en hoeveel kost dat ongeveer?
alvast bedankt voor de reacties!

groetjes lars

Hallo Lars,

Ik heb zelf ongeveer 4 weken op Langkawi gezeten en vond het super. Ik heb geen ervaring van 1 dagje op en neer dus, ik denk persoonlijk dat je toch wel 3 dagen, 2 nachten moet blijven. Het eiland is veel te groot om in 1 dag alles te zien. Als je nog meer natuur wilt zien is het misschien ook een optie zijn om naar de Taman Negara te gaan (2 dagen).

Dit zijn maar wat opties want ik weet niet hoe lang je in Maleisie wilt blijven en vraag me ook af waarom je 4 dagen in KL wilt zijn.

Groeten,

Mels

verklaar je nader! wat bedoel je met ‘‘te doen’’-of geef je zelf het antw al-heen+retour per plane zelfde dag kan.
Langkawi is echt enkel voor 98% een strandbestemming-als je dat natuur vindt-OK.Het is gewild by Malayers vanwege de taxfree. Wat je met die boot vanaf daar wil, snap ik niet goed. Je kan er eigenlijk alleen per huurauto of taxi/sjofeur rondreizen-dus hou daar rekening mee. Waarom iemand trouwens zo’n korte reis 1 dag daarheen moet/wil-al die stranden zien er op de hele wereld toch eender uit? Korterbij KUL liggen ook nog andere wat simpeler te bereiken beaches.