Rondreis West-Maleisië en Sabah

Hallo,

Wij zijn voornemens vanaf 7 oktober naar Maleisië te gaan voor een rondreis. Het plan staat nu als volgt;

We willen vanaf 7 oktober drie nachten verblijven in de omgeving van Sandakan voor een bezoek aan Sepilok en de Gomantong grotten, vervolgens willen we vijf nachten verblijven aan de oevers van de Kinabatangan rivier inclusief riviercruises en jungle trekkings in de hoop Orang Utans in het wild te mogen zien. Vervolgens willen we via de Poring Hot Springs (twee nachten) doorreizen naar Kota Kinabalu (drie nachten). Hiervandaan vervolgens vliegen naar Kuala Lumpur (twee nachten) waarvandaan we via Taman Negara en de Cameron Highlands naar een mooi eiland reizen waar wij eind oktober willen verblijven. Ik heb begrepen dat deze periode voor de Perenthians niet ideaal is en dat het weer aan de westkust beter is. Hebben jullie hier een advies over? ook tips over andere onderdelen in onze reis zijn meer dan welkom.

Na het strandverblijf zijn wij voornemens om door te reizen naar Zuid-Thailand.

Joey

Dan zou ik kiezen voor Langkawi. Het is een prahtig eiland, waar je ook een heleboel kunt doen in het binnenland. Je kunt dan met de ferry naar Ko Lipe en vermijdt op deze manier het zuidelijke gedeelte van Thailand, waarvan ze zeggen, dat het er zo nu en dan onrustig is…

Heb je een advies voor een rustig gelegen strandaccommodatie op Lankawi? Ik heb me een beetje blind gestaard op de prachtige stranden aan de oostzijde (Perenthians) en dan valt Langkawi op het eerste gezicht wat tegen. Ik heb anderzijds weer geen trek in vijf dagen regen. :zon02:

Wij zaten in het Lanai Hotel. Een hele rustige locatie. We hebben daar toen we er zomer 2010 waren ca. 20 euro incl ontbijtbuffet voor betaald. Maar dat was toen een hele goede aanbieding. Eind oktober kost het nu wel zo’n 60 euro per nacht denk ik. En dat is voor mij te prijzig…

Kijk eens op tripadvisor voor reviews van verschillende accomodaties en vergelijk dan meteen de prijzen.

En ja, de Perhentians vond ik ook fantastisch, maar daar is behalve het strand en snorkelen/duiken echt helemaal niets te doen…

Voor dat laatste moet je trouwens niet op Langkawi zijn. maar als je toch naar Thailand gaat, kun je daar prima aan je trekken komen.

Ik heb er even over zitten nadenken en denk dat ik mijn plannen ga omgooien omwille van de periode. Ik was oorspronkelijk van plan om te beginnen met twee weken Bali. Maar ik denk dat ik beter eerst naar Maleisië kan vliegen waar we dan op 20 september beginnen in Kuala Lumpur. Via de Cameron Highlands en Taman Negara wil ik dan naar de Perenthians reizen waar we de laatste week van september verblijven. Vervolgens naar Borneo (Sabah) en vanaf Borneo naar Bali. Vanaf Bali vliegen we dan naar Phuket voor een aantal eilandjes in de omgeving. Daarnaast wil ik Khao Sok en Khao Yai bezoeken. Vanaf Bangkok vliegen we uiteindelijk door naar Bangkok. Als iemand nog tips of adviezen heeft; heel graag! :wereld:

Een andere optie is mss Lankayan Island. Dit is vrij exclusief maar zo super! Te bereiken via Sandakan en is die tijd van het jaar zeker goed. Onze site is: deefennoortje.shareyourstory.nl. Daar kun je ook zien waar wij geweest zijn.

heel veel plezier!

groet,
Dave