Mijn vriend en ik willen een strandvakantie boeken naar Maleisie voor begin januari 2015. Eerst 2 of 3 dagen KL en dan doorvliegen naar een van de mooie eilanden. Langkawi hebben we gevonden, maar we zien overal dat het een duur eiland is. We zoeken wel iets van Thaise prijzen - mag wel iets duurder - maar niet het dubbele. (we zoeken juist iets anders dan thailand). Wat kunnen we hier verwachten qua prijzen voor een overnachting en eten + drinken?
Voordeel van Langkawi is dat we vanuit KL in 1 uur daar naar toe vliegen. Voor mij ideaal gezien ik zwanger ben.
Maar we zijn op zoek naar meer opties. De Perhentian Islands zijn we al tegen gekomen, maar twijfel of de trip daar naar toe niet beetje too much is in mijn situatie. Of zijn er vluchten vanaf KL? (heb ik nl. niet kunnen vinden).
Kortom, alle tips voor een strandvakantie op 1 van de eilanden van Maleisie die goed bereikbaar zijn van KL zijn welkom!
Mijn vrouw en ik gaan zelf ook naar Langkawi. Wij vliegen van Kuala Lumpur met Ais Asia. Toevallig deze week heeft AirAsia een grote uitverkoop voor seats. Wij betalen ongeveer 40 euro voor een goed hotel vlakbij het strand. Het is Airis sanctuary, geboekt bij Expedia. Daar kregen wij 30 procent vroegboekkorting. Mocht je nog andere hotels willen zoeken kijk dan op www.hotelscombined.nl.
Veel plezier met zoeken en wellicht tot op Langkawi of KL
Wij verblijven trouwens in Kl in hotel the Frenz hotel in KL http://www.frenzhotel.com.my/ Dit hotel is goed betaalbaar en dichtbij de skytrain. Een minpuntje is wel dat er geen ramen zijn waardoor je naar buiten kunt kijken. Wij zijn echter niet veel op onze kamer.
In KL had ik ook een kamer zonder ramen. Nou vind ik dat sowieso al niet zo fijn, maar na net een lange vliegreis uit Europa achter de rug te hebben vind ik ramen wel érg prettig in het acclimatisatieproces… Je moet toch even wennen aan de nieuwe tijdzone, en dat gaat bij mij het beste mét daglicht in de ochtend ;-).
Perhentian is niet mogelijk, de boten gaan niet meer want het seizoen zit er op. In januari is het beste om naar Langkawi te gaan en ja het is wat duurder dan Thailand, indien je thaise prijzen verwacht zul je low budget accomodatie moeten zoeken of zoals al is gemeld proberen om zo vroeg mogelijk te boeken en een goede deal te maken met zowel het vliegen als het boeken van een hotel. Airasia kan leuke aanbiedingen hebben dan ga ja naar de website en klik je op flight+hotel, dit zijn packages en dan kun je nog wel eens wat goedkoops vinden.