Waar in Maleisie januari 2012

We gaan half januari naar maleisie en willen naar een paar dagen KL naar wat eilanden,maar lees ook dat er een regentijd is op bepaalde plekken,dus waar kan ik het best naar toe gaan.
Hoteltips is ook meegenomen:zon02:

Hallo,

Zoek je lowbudget of mag het wat kosten?
Ik verblijf in Kuala Lumpur altijd in het Prince hotel mijn favoriete hotel.
Verder zou je naar Langkawi kunnen gaan daar is het volgens mij best goed weer.

Ja las ik ook dat de westkust die tijd de meeste zonuren zou hebben en richting borneo het minste,dus ben me aan het orienteren en reis niet Low-budget gewoon normaal en als iets speciaal is mag het best wat kosten.
Me plannen zijn eerst paar dagen KL dan naar Langkawi/Penang hoor ook veel leuke dingen over Rendang en het liefst 2x een week op een andere plek en dan doorvliegen naar misschien Bali ofzo maar daar is de regentijd dus ben zoekende naar tips

Hallo,

Ja ik begrijp het nou Prince Hotel kan ik je zeker aanraden een geweldig hotel met geweldige staf.
Ik vond zelf Redang niet echt bijzonder maar Pherhentian veel mooier. Daar hebben ze niet veel 4 of 5 sterren accomodatie. Ik heb in het Bubu resort daar gezeten.
Waarom combineer je het niet met Thailand? Zo kun je bv van Kuala Lumpur naar Koh Samui vliegen en dan de eilandjes daar doen het weer is daar ook stukken beter dan. Dat is Koh Samui, Koh Phangan en Koh Tao.

Ik zou zelf Redang in januari overslaan en zoals Moira al aangaf een strand verblijf in Thailand erbij nemen, wel zou ik dan aan de kant van Phuket gaan zitten, ook Krabi is een goede optie en beide bestemmingen zijn redelijk goedkoop vanaf Maleisië te bereiken.
Persoonlijk zou ik in die tijd van het jaar aan de west kant gaan zitten.

Een alternatief voor Langkawi kan Pangkor eiland zijn als je luxe zoekt maar ook op Langkawi zijn natuurlijk goede hotels te vinden en zeker een bezoek aan Penang is dan goed te combineren.

@Moira: Heb je nog tips welke kamers er in het Prince hotel goed zijn? Ik ben er zelf nog niet geweest maar heb in een aantal vergelijkbare hotels wel geslapen?

Gr. Frank

Hallo,

Ik heb en in appartementen gezetten en in het hotel had ik de Grand Deluxe die was echt geweldig. Die had een bed zo voelde me een prinses. Vind het altijd een heerlijk hotel om te komen hij is niet supergoedkoop maar gewoon goed te doen. Het ontbijt is ook erg goed geregeld.

Hallo

Ja Thailand is ook een optie,gaat mij om het mooie weer.
Phuket ben ik al geweest maar Koh Samei en Krabi is een optie ook dat je rechtstreeks kan vanaf KL,mijn plan was eigenlijk 2 weken Maleisie en 2 weken Bali maar wordt me van verschillende kanten afgeraden omdat er dan regentijd is en daar zit ik niet op te wachten.

Wij zijn vorig jaar vanaf KL met fireflyz naar Koh Samui gevlogen en vanaf daar weer terug naar kl en toen naar Penang. (let wel op dat Fireflyz vanaf een aparte luchthaven in KL vliegt) Maar de vluchten waren goed en op tijd.
Weet allen niet hoe het weer in februari is op Koh Samui? Het ligt ook aan de oostkant namelijk.

Wat je eventueel ook zou kunnen doen is vanaf Langkawi met de boot naar de eilandjes in Thailand net boven Langkawi. Die schijnen ook heel mooi te zijn? Geen ervaring mee, maar wellicht het uitzoeken waard.

Ja heb al tips gekregen over een mooi eilandje Koh Lipi kan je ook naar Langkawi varen alleen moet je dan 2x met de boot,ben meer van het gemakkelijke.
Maar denk je dat je in Krabi of Phi-Phi beter weer heb dan in Koh-Samei,wat we zijn wel zonaanbidders en af en toe een dagje weg.
Zie Pangkor ligt niet ver van KL(hoelang met taxi/Trein/Bus)
En aan de kenners wat is leuker Langkawi of Penang
en dan puur als strandliefhebber.

Denk dat ik er wel uit ben ,wil een paar dagen KL dan doorvliegen naar Langkawi en weekje en dan naar Penang vliegen paar dagen blijven en dan door naar Thailand(kan alleen dan naar Phuket)maar dan wil ik door naar Krabi en koh-Samei.
Makkelijk allemaal te vliegen,als iemand een betere versie heeft,reageer dan,ga uit van mensen die er geweest zijn.