Perhentian eiland

Hoi Allemaal,

We gaan in de zomer van 2011 naar maleisie.
We willen graag naar de perhentian eilanden.
Weet iemand een mooi, betaalbaar resort met een schitterend huisrif.
Wij zijn een gezin met twee kinderen van 9-10, de een wil duiken en de ander snorkelen. Dus het zal fijn zijn als de een gaat duiken, de ander zich kan vermaken bij het huisrif.

alvast hartstikke bedankt

groetjes erika

ps andere mooie duik/snorkelplaatsen rondom maleisie zijn van harte welkom

Hallo,

Misschien is Pherhentian Resort wat of Bubu resort ook erg de moeite waard.
Je kunt bij Pherhentian Resort zo het water in lopen en snorkelen daar grote schilpaden en kleine baby haaien gezien die niet gevaarlijk zijn en veel vis.

Bubu Resort is de duurste van het eiland. Aan de andere kant van dit strand (Long Beach) heb je ‘D’ Rock Garden die leuke chaletjes hebben die mooi over zee kijken. Je moet wel een ‘rock’ op (40 meter), maar ziet er erg mooi uit (daar hebben wij afgelopen zomer gezeten voor 90 RM).

Eten doe je daar heerlijk bij de restaurantjes die hun terras op het strand uitstallen… :slight_smile:

Hallo,

Dat klopt inderdaad maar ik weet niet of ze low budget zochten aangezien ze met een gezin gingen zou kunnen inderdaad. Ik vond in ieder geval Bubu zeer prettig en het eten is er ook ontzettend goed vooral de salade’s die ze daar hebben als ze die daar nog hebben.

Ik heb zelf in de zomer van 2008 in het Perhentian Island Resort gezeten. Totaal 8 nachten, eten was slecht en het geschakelde huisje stelde niks niet veel voor. Maar de omgeving en het huisrif hier is zo mooi !!!

Echt waar. Tevens 8 dagen geen auto’s gehoord of gezien. Er was geen Tv en er waren alleen maar kranten van meer dan een maand oud. Ik kon natuurlijk wel ergens intenet checken, maar het was geweldig. Denk nog vaak terug aan de tijd hier.

Ik had geboekt bij NRV.

PIR heeft altijd slechte recensies; maar het ligt wel aan een van de meest toffe huisriffen van Besar. Ik vind RM400+ werkelijk een achterlijk hoog bedrag voor wat je ervoor terug krijgt; grootte is in dit geval niet alles. Ernaast ligt Coral View; ook niet goedkoop; maar erg relaxed en zeker beter betaalbaar (je hebt er ook cabana’s van RM100). Eten is er prima; maar je loopt zo naar de diverse buren met eettentjes. Coral View deelt dezelfde baai met Perhentian Island Resort (PIR); dus ook hier alles wat je zoekt onderwater (schildpadden, haaien, haaitjes, humpheads, diverse scholen, blue spotted stingrays en nog veel meer…

Duikscholen heb je er genoeg; op loopafstand. Wij duiken al jaren bij Watercolors…en hebben er in 2006 onze PADI gehaald…

Het enige wat ik kon boeken via nrv was het Perhentian Island Resort. Was op de hoogte van de slechte beoordelingen, maar gokte het erop. Een van de beste keuzes uit mijn leven.

Ben het met je eens. Het gaat vanzelf; je legt vanzelf de ene locatie tegen de andere aan. Hierdoor raak je steeds kritischer. Terug naar de kern; Perhentian is fantastisch. PIR is niet goedkoop, maar fanastisch gelegen. Je kunt op loopafstand voor een fractie van de prijs van PIR overnachten, maar PIR is net zo goed een prima plek (ondanks de prijs).