Reserveren nodig op de Perenthian

Hallo allemaal,

Volgend jaar januari vertrek ik met mn vriendin naar Zuid-Oost Azie voor 5 maanden om daar Thailand, Laos, Cambodja en Maleisie aan te doen. In Maleisie willen we (natuurlijk) de perenthian islands bezoeken maar zitten een beetje te tobben over een verblijfadres.

Welke raden jullie aan? (in de breedst mogelijke zin) en raden jullie aan om deze van te voren te reserveren of is dat niet nodig?

Verder zijn alle andere tips/trucs/ed van harte welkom!

Hallo,

Als je een backpack achtig gebied wil dan raad ik je Pherhentian Kecil aan dat is het kleine eiland van de Pherhentian. Hier heb je allerlei accomodatie hoef je niet te boeken.
Mocht je naar Bubu resort willen is het wel aan te raden om te boeken dat is een 3 sterren hotel op het kleine eiland.

gr van Moira

Hallo,

Het grote voordeel van reizen is dat je niet zo heel veel hoeft te doen, behalve alle indrukken op je af laten komen… Wij zijn nu 4 maanden aan het reizen ( Thailand, Australie, Indonesie, Maleisie) en ons motto is: geen planning is ook een planning!!. Oftewel, je hebt globaal in je hoofd wat je wilt zien, maar dat kan wijzigen. Dat kan komen door slecht weer, ergens aan komen en het valt tegen, of anders om en dan blijf je langer.Het belangrijkste is om genoeg geld mee te nemen, paspoort en een erg goed humeur. Samen met je partner gaan reizen betekent dat je elkaars filter wordt ( geen vrienden,werk of sport waar je je kunt uiten), en dat kan heel leuk zijn maar soms ook spannend!!. Wat betreft accommodatie van te voren plannen en of reserveren ,is dat het op plaatjes er altijd goed uitziet… ik heb in deze maanden dat 2 keer gedaan en dat viel dus 2 keer tegen. Beter is eerst kijken en dan bepalen. Er zijn genoeg plekken om te verblijven.

groet Loes

.

dit is een goeie, indrukken op je af laten komen en niet te veel zorgen maken van te voren. Gewoon ervoor gaan en zie wel.

Oftewel, je hebt globaal in je hoofd wat je wilt zien, maar dat kan wijzigen.

Als je meerdere maanden reist dan kan het natuurlijk maar veel mensen willen ook in die tijd erg veel zien. Reserveren is dan niet nodig voor accommodatie op de Perhentians, er zal altijd wel wat plek zijn. zijn ze voor de maand juli op de eilanden dan verwacht ik niet veel problemen om geschikte accommodatie te vinden.

Gr. Frank

en voor september? is het verstandig dan alvast te reserveren of valt de drukte mee?
ik neem aan dat je van te voren wel een keuze moet maken waar je ongeveer wilt zitten, ivm waar de boot je afdropt?

Het lijkt mij dat de maand september minder druk zal zijn dan bijvoorbeeld in juli of augustus alhoewel je het nooit van te voren kan zeggen of het druk wordt.
Misschien is het handig om direct naar het resort te mailen en als je geluk hebt kun je een reservering maken via email waarbij je niet hoeft te betalen en je gerust daar naar toe kan reizen. Eventueel als je geluk hebt kunnen ze je ophalen met een eigen boot nadat je de aankomst gegevens aan hun hebt doorgegeven.

Frank

Hartelijk bedankt iedereen voor de info! Ik denk idd dat ik Moira dr advies op ga volgen en dat we naar Pherhentian Kecil gaan. Iemand nog tips voor accomodatie? Bestaat die op dat eiland ook uit huisjes aan het strand? (want dat is natuurlijk wel dé ultieme manier om zulke mooie eilanden te ervaren, vind ik)

Hallo,

Moonshine heeft dat wel hutjes aan het strand verder zou ik het niet goed weten. BUBU resort kijkt wel op het strand maar is een flatgebouw.

gr van Moira

wij gaan naar Impiani van Watercolors, ook op Kecil… Kan je half augustus laten weten hoe het was! Hebben wel hutjes op het strand! (met airco)

Ja graag!!! Alle tips ed zijn welkom dus ik hoor graag van je hoe het was, wat je tegenviel/meeviel, wat we daar in de buurt echt moeten doen en hoe de rest van het verblijf was!!

Wij zaten in 2002 in D’Lagoon, helemaal in het noorden van Perhentian Kecil, hutjes aan het strand. Het resort bestaat wel uit hele simpele houten bungalowtjes en hadden weinig faciliteiten, maar wellicht dat dit inmiddels verbeterd is…is natuurlijk al 7 jaar geleden dat ik daar was.
Zie dat ze nu zowaar een website hebben:

http://dlagoonperhentian.net/

Tijdens dezelfde reis hebben we ook een aantal dagen op het grotere eiland (Perhentian Besar) gezeten, in bungalows van Mama’s place:

Dit resort vonden wij zelf wat prettiger als D’Lagoon, omdat de bungalows er beter uitzagen en stukje schoner waren dan in D’Lagoon.

Wanneer verwachten jullie op de Perhentians te zijn (welke maand)? Ik ben er 2 jaar geleden in augustus geweest en toen zat er wel veel vol. Aan de rechterkant van Perhentian Kecil is het backpackers strand zoals de meesten dat noemen. Ik kwam er aan, liep naar een accommodatie. Er was wat vrij, heel erg vies dus toen besloot ik verder te kijken. Er zat dus al heel veel vol en wat er nog vrij was was nog viezer. Ook wat dingen gezien die de volgende dag bijv. vrij zouden komen maar ook dat was allemaal erg vies. Iets reserveren op dat strand zou ik dus niet doen. Met naar het eiland varen kwam de boot ook nog langs een ander strand. Andere mensen van de boot wilen daar slapen maar daar was het ook vol.
Uiteindelijk heb ik dat van mijn eerste bezichtiging toch maar genomen. Het scheelt dat je daar zowat de hele dag op het strand leeft en eigenlijk op je slaapplek alleen maar komt om te slapen.