hoi allemaal,
Van 16 januari tot 16 februari backpacken.Start bangkok,trein en boot naar koh tao etc en dan naar maleisie.
Graag advies want ik heb zoveel info gelezen dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Moessontijd:ik wil graag naar Perhentians maar is vlg forum van okt tot april moeilijk duiken en snorkelen.Lang Tengah,pulau Kapas allemaal aanbevolen maar raden jullie het af ivm foute tijd.
Ander advies; hele schiereiland overslaan en naar Borneo .
Westkust lijkt me ook wel wat als het daar wat droger is maar schijnt drukker en meer toeristisch te zijn.
We willen ergens vanuit het zuiden terugvliegen naar bangkok.
Wie heeft er nuttige tips
Qua weer heb ik zelf geen ervaringen aan de Oostkust, maar ik heb veel gelzen en gehoord over de Moesson aan die kant en dat zelfs veel resort gesloten zijn en je daar dus niet eens terecht kunt. En voor duiken schijn je slecht zicht te hebben.
Wat betreft de vlucht terug kan ik je adviseren z.s.m. te boeken. Dat kan een hoop geld schelen. (Air Asia, tiger en fireflyz zijn prijsvechters) Eventueel kun je ook een trein nemen vanafKL naar Bangkok…
De westkust vonden wij wel leuk om te zien, maar dat is voor iedere persoon anders en wij zijn geen backpackers… Dus ik denk dat wij een ander beeld zullen hebben.
ga er maar vanauit dat die perhentian gewoon gesloten zijn in de rainy season-alles toe, geen boot-dus erheen gaan zal je moeten zwemmen gaan met al je drinkwater op de rug. zo gaat het reizien hier in Asia nu eenmaal. maar al die eilanden zijn toch inwisselbaar, stranden toch ook? waarom mensen zo nodig van beach 1 naar 2 naar 3 moeten ontgaat mij geheel, maar ik ben heel gelukkig hier in big city BKK.
en schrik niet van ‘‘toeristies’’ alsof perhentian dat niet zou zijn? als er GEEN orang turis=toeristiese mensen zijn ben je pas echt in de aap gelogeerd-dan is er nl. NIKS=tidak. Het is echt geen benidorm of Antalya.
gewoon met wat gezond verstand nadenken-dat helpt je later in het leven ook nog verder.
Bedankt,en ja balletje dat heb ik nl ook gelezen.ik heb mijn ticket voor heen en terug al geboekt.
ik ga heen met de trein en afhankelijk van de tijd die ik over heb vliegen terug naar bkk of treinen.Als maleisie niet is wat ik er van verwacht misschien nog een trip naar cambodja.
Ik ga alleen naar de stranden om te snorkelen en te duiken en wil voor de rest cultuur en locals.groetjes marjo