Ik vertrek eind deze maand voor 3 maanden naar Thailand. Graag wil ik dan 2 weken naar Maleisie (Perhentian Islands). Heeft iemand misschien tips over hoe ik het beste kan reizen? Ik las ergens dat het wordt afgeraden door Zuid-Thailand te reizen met de trein. Kan iemand mij hier meer over vertellen?
Hou er rekening mee dat je buiten het seizoen naar de Perhentians gaat. Reizen door dat deel van Thailand wordt inderdaad afgeraden, maar er zijn nog genoeg mensen die het doen, met name omdat de toeristen niet betrokken worden bij de plaatselijke problemen.
En hoe kan ik dan het beste reizen als ik wel graag naar de eilanden wil? Of is de enige echte optie dan het vliegtuig? En heb je misschien tips voor goedkopere vluchten?
Ik heb die treinreis gedaan. Het is geen pretje maar het is te doen. Ook de grensovergang vergt enige mate van geduld.
Anders kijk eens op www.airasia.com voor goedkope vluchten.
Mijn voorkeur zou uit gaan naar vliegen.
Trouwens, de perhentians zijn prachtig maar om daarvoor deze reis te ondernemen is misschien te. De stranden van zuid Thailand zijn ook prachtig. Kijk eens naar Koh Phangan of PhiPhi of Krabi. Scheelt een hoop tijd en je hoeft geen visa te regelen.
Als je verder zou reizen door maleisie zou het anders zijn.
Ik heb die treinrit 3 keer gedaan en alle keren prima te doen. Het is een lange rit maar heb prima geslapen en totaal nergen problemen gehad ook niet bij de grens.
Bangkok-Sungai Kolok is inderdaad een lange zit met de trein. Je kunt ook de trein naar Hat Yai nemen en dan verder met een minibus reizen.
Vliegen kun je op Hat Yai en Narathiwat maar die tickets zijn aardig aan de prijs.
Mocht je het zuiden helemaal willen mijden kun je ook naar Penang gaan en daar de (nacht)bus naar Kota Bahru nemen.
Het is als volgt: Ik ga naar Thailand met een double-entry visum. We zijn in totaal 91 dagen in Thailand, als we het land niet tussentijds verlaten. Het normale visum is voor 90 dagen, dus daar deden ze niet moeilijk over. Voor Maleisie heb je voor 10 dagen geen visum nodig, dus daar zouden we in de tussentijd heen kunnen, en dan terug komen voor de second-entry. Vandaar dat we dan graag naar de Perhentians willen.
Heeft iemand hier anders misschien een tip voor? Het is nogal lasten om dingen te bedenken om het op te lossen, haha.
Neem een vlucht naar KL of Penang, of ga de grens met Laos over Luang Prabang en Vientiane zijn zeker de moeite waard.
Om neem het (kleine) risico van 1 dag overstay.