Mei 2008 Maleisie... Nog TIPS!!!

Over een maand of 2 ga ik naar Maleisie!!!en was benieuwd of er mensen zijn die mij wat tips kunnen geven,ben nu in Vietnam en ga over 2 dagen naar Laos en vanuit daar naar het noorden van Thailand en hoop daar met een nacht trein naar het zuiden te gaan en vanuit daar naar Kuala Lumpur te gaan maar misschien zijn er mensen die meer weten over de mogelijkheden en goedkope hotelletjes weten in Siangapore en KL en welke eilanden een must zijn …

Is het ook makkelijk om vanuit Maleisie naar Indonesie te gaan???

Wat eilandjes betreft vind ik de Perhentians geweldig (aan de oostkust ter hoogte van Kota Bahru). De Perhentians bestaan uit 2 eilandjes, Perhentian Kecil en Perhentian Besar.
Voor mij is het helaas alweer bijna 6 jaar geleden dat ik hier was, maar dit waren destijds echt prachtige bounty-eilandjes…

Tip: sla het schiereiland over (KL, JB, etc.) en ga direct naar Sarawak!
Goedkoop er naar toe vliegen met Air Asia en het is er zo schitterend dat je er niet meer weg wilt (dat overkwam mij drie jaar geleden): aardige mensen, aan de rijstwijn in een long house, geweldige jungle treks waar je behalve fantastische natuur ook dieren ziet…wil er zeker nog eens naar toe!
Ik was een aantal maanden geleden in Laos/Vietnam/Cambodja/Thailand: als je net als ik fan bent van Laos, ga je Sarawak helemaal geweldig vinden!

groetjes en veel reisplezier!
Mirelle
groetjes, Mirelle

Ik ben zelf vanuit Vientiane met de bus naar Bangkok gegaan en van BK met de nacht trein ( 20 euro) naar Butterworth in Maleisie. Van daar uit kan je met de ferry naar Penang wat een erg interessant eiland is, waar veel te zien en te doen is. Verder ben ik een grote fan van Kota Bharu. De mensen zijn daar geweldig. KL is een ramp, maar dat verschilt per persoon. Verder is Terranganu en de Cameron Highlands erg relax