Reizen vanuit Bangkok naar Maleisie (oosten)

Hallo allemaal,

Ik wil dinsdag vanuit Bangkok naar Maleisie reizen.

Ik wil beginnen in het Oosten van Maleisie, het eiland Pulau Perhentian Besar.

Ik wil zo goedkoop mogelijk reizen en ik heb de tijd. Ik wil dus het liefste met de bus of trein reizen maar nu hoorde ik dat dit afgeraden wordt ivm met de onrust in het zuiden van Thailand. Het schijnt erg gevaarlijk te zijn.

ALS dit zo is, moet ik dus vliegen.

Vraag 1: Denken jullie dat het te gevaarlijk is?
Vraag 2: Zoniet, hoe kan ik het beste gaan? Met de bus of de trein en hoe kan ik dan het beste reizen?
Vraag 3: ALS ik moet vliegen kan ik dan het beste op KL of op Penang vliegen? (vanuit daar wil ik dus meteen naar het eiland).

Ik hoor het graag, alvast bedankt hiervoor!!!
Groetjes Maartje

Hoi Maartje,

Ik weet niet hoe de veiligheid precies is in het zuiden van Thailand en of je daar veel hinder van zult hebben als je over land gaat. Ik ben wel via KL gevlogen naar Kota Bahru om vandaar naar de Perhentians te gaan. Met air asia is dat goedkoop en goed geregeld. Ik kwam van Borneo en deed dus twee vluchten (met voldoende tijd ertussen) op 1 dag. Als je in de ochtend of begin van de middag aankomt kun je direct door naar de eilanden. Op het vliegveld kan je dat makkelijk regelen. Maar aan het einde van de middag gaan er geen boten meer (na 16.30 geloof ik).

Ik ben zelf op Kecil geweest en vond dat super! Ben je nog van plan te duiken daar? Is wel een aanrader!

Veel plezier!

hallo Maartje, in het zuiden van thailand is het al jaren onrustig en worden er regelmatig aanslagen gepleegd dus het is er zeker nier ongevaarlijk maar alle aanslagen zijn gericht tegen het leger en de politie of tegen andere ambtenaren en nooit tegen toeristen dus als je daar doorheen wilt reizen is dat wel te doen alleen zal je wel voorzichtig moeten zijn

wat nadere info:

  1. in het OOST deel van de teen van Thailand-de provincies Narathiwat en Patani-zijn vrij vaak aanslagen-die vooral gericht lijken op alles wat van de ‘‘regering’’ is-en dat is dus ook spoorwegen, post, scholen. Het is niet op witneuzen gericht-maar je zal net maar in die trein zitten die een bom heeft…
    2.ALS je het vlotst per trein wilt-dan betreft dit het traject OOSt van Haad Yai [tot daar niets echt te duchten)-tot de grens, sungai kolok. Vaak wordt de dienst overigens al niet gereden-omdat er weer wat is vernield of het personeel staakt. er gaan volgens de dienst 2 treinen (duurt wel 20 uur)-vanaf BKK.
    3.dat je dan’‘dus’’ moet vliegen toont slechts je onwetendheid.Je kan per trein ook naar Butterwoth in malaysia-en dan per bus doorheen Malay.
    4.LEES eens wat hier verderop staat over NU , eind mrt, strat apr, over reizen naar de Perhentians-het kan nog erg rustig tot vrijwel dicht zijn.

Reis lekker door zuid thailand.
Geniet van de gastvrijheid van het geloof van de vrede.

Hallo,

Ik heb de trip 2 keer gedaan en heb nog nooit een gevoel van onveiligheid gehad. Je kunt met de trein van Bangkok naar Sungha kolok. Dit is de grensplaats om de grens over te gaan naar Maleisie. Als je daar aankomt kun je een tuk tuk nemen en die brengt je naar de grens. Als je de grens over bent dan staan er mannen die je graag naar de harbour brengen om de boot te nemen naar de pherhentian island.

Bedankt!!!

Kan ik beter met de bus of trein gaan denk je? (wil het liefste zo goedkoop mogelijk en heb geen haast).
En daarnaast, kan ik vandaag al een kaartje reserveren of kan ik di ochtend naar Bangkok gaan en daar een kaartje aan het loket kopen?
Kun je een indicatie van de prijzen geven?

Dank je wel alvast!
Groetjes Maartje

Hallo,

Ik heb hier gekeken Train travel in Thailand | Train times & online tickets Bangkok to Chiang Mai, Ko Samui, Phuket, Nong Kai etc.
Vind je alle info. Ik heb toen doorgeklikt om online te boeken maar je kunt alleen online boeken 3 dagen voor vertrek jij vertrekt over 2 dagen dan kun je niet boeken. Heb gekeken met vertrek op 7 april kost je 2de klas wel een bed natuurlijk een upper bed kost je 907 bath en een lower bed kost je 977 bath.
Ik zou voor een laag bed gaan waarom die zijn net wat breder dan een boven bed daarnaast lig je boven met je gezicht in de airco ook niet zo prettig.
Ik zou zo snel mogelijk boeken treinen kunnen aardig vol lopen. Ik weet niet of je nu in Thailand bent maar je kunt gewoon een reisbureau inlopen en die kunnen de trein zo voor je boeken. Je betaalt dan vaak wel iets extra omdat ze het voor je regelen.

Hey,

Denk je niet dat ik dinsdag gewoon naar het treinstation kan gaan en daar een ticket boeken?
Kan dan ook nog even informeren of het ‘safe’ is om te reizen via het zuiden ban Thailand of dat ik dat beter kan vermijden…

Ik hoor het wel, dank je wel!
Groetjes Maartje

Hallo,

Je kunt het proberen ik ben niet goed op de hoogte van tickets boeken op het laatste moment ik doe dit altijd van tevoren dus sorry daar kan ik je niet over informeren.
Ze zullen je gaan vertellen dat het gewoon veilig is. Je hoeft niet bang te zijn ik en veel vrienden die op thailand wonen van mij die doen het regelmatig om een visarun te doen en die zijn er ook nog steeds. Ik heb veel vrienden wonen op Koh Tao allemaal duikinstructeurs.