Vanaf Bangkok naar Maleisië & Indonesië

Ik heb begin februari een ticket van 4 maanden gekocht naar Bangkok. Vanuit Bangkok wil ik naar het zuiden van Thailand reizen en van daaruit verder naar Maleisië en Indonesië om daar o.a. naar Borneo en Sumatra te gaan. Ik vroeg me af of er een speciale route is om te volgen met de trein/bus o.id. naar Maleisië en of dit makkelijk te regelen is. Heeft iemand hier ervaring mee of meer informatie over?

trein is makkelijk te regelen in thailand. dan gaa je naar butterworth in maleisie.

Yep, BKK naar Maleisie kan op twee manieren, Vliegen of de trein. Bus zal mischien ook wel kunnen maar ik zou zorgen dat ik het aan Maleisie grenzende gedeelte van Zuid Thailand zo snel mogelijk zou doorsteken. Met trein kom je in Butterworth en vanaf daar is het eenvoudig om nog alle kanten op te gaan die je wil, naar het westen Penang, naar onderen naar Cameron Highlands of naar de oostkust eilanden… Vliegen zit je al snel (qua budget…) gebonden aan Kuala Lumpur en dan moet je weer omhoog gaan reizen. Mijn keuze zou dus de trein zijn!!

Hallo,

Wij zijn met de trein van in dit geval surathani naar Butterworth gegaan en vanaf daar met de boot naar Penang. Wij hebben daar ons visum voor Indonesie geregeld en zijn toen met Airasia naar Medan gevlogen wat in Sumatra is. Je zou dan door Sumatra kunnen reizen en dan vanaf Jakarta naar Borneo kunnen vliegen.

gr van Moira