Ik ga met de trein van Bangkok naar Singapore, via Maleisie uiteraard. Alleen nu kan je voor Thailand tickets tot de grens van Maleisie boeken. Mijn vraag is wat het grensstation is, zodat ik weet tot welk station ik online moet boeken. Wil alles van te voren boeken, omdat ik een redelijk strak schema heb (ga maar 3,5 week) en niet het risico wil lopen dat ter plaatse alles vol is.
Zie deze website : Train travel in Thailand | Train times & online tickets Bangkok to Chiang Mai, Ko Samui, Phuket, Nong Kai etc.
Hier kan je al heel veel van je vragen beantwoord vinden…
Volgens mij splitst de spoorlijn zich op bij Hat Yai. Vanaf daar gaat er een trein in oostelijke richting naar Sungai Kolok (voor bijvoorbeeld Kota Bahru) en een richting de westkust, Butterworth, in Maleisie.
Via de website van de Thaise spoorwegmaatschappij kan je geen tickets online boeken naar Butterworth, maar je zou hier eens kunnen kijken: http://www.thailandtrainticket.com/InTrainThailand.aspx
Ik zou naar Butterworth gaan en vanaf daar kun je de trein nemen naar Kuala Lumpur en vanaf daar naar Singapore.
Bedankt! ik heb het nu geboekt per mail bij www.thailandtraintickets.com, ze reageerden heel snel en kon via credit card betalen, super makkelijk dus! ![]()