Ha medereizigers!
Ik ben ik augustus 3 weken in Maleisië.
Ik heb 4 vragen over de eilanden / stranden, waarbij ik hoop dat iemand me kan helpen:
Vraag 1: Op welke eilanden (oost of west) is de kans op mooi weer het grootst?
Vraag 2: Kun je op alle eilanden gewoon een biertje krijgen? (ik hoef geen heftig stapleven, maar zal het wel prettig vinden een biertje op het strand te kunnen drinken)
Vraag 3: welke eilanden zijn het mooist?
Vraag 4: Zijn er ook eilanden waar veel backpackers komen relaxen? (dus ook goedkope accomodaties etc.)
Bedankt alvast.
gr. Henk :zon02:
Hallo,
Aan al je vragen heb ik 1 antwoord ik zou naar de Pherhentian Islands gaan en dan wel Kecil is inderdaad gewoon bier te krijgen en sterke drank veel backpackers accomodatie en zeer relax. Geweldig om te snorkelen en in de avond gezellig een biertje drinken aan het strand.
Hallo,
Bier is op de Pherhentian Island anders prima te krijgen totaal geen probleem alleen het is inderdaad wat duurder dan ander drinken. Daarnaast ben ik nu in Kuala Lumpur hoeveel bier wil je hebben moet je even het Pavilion shoppingmall binnen gaan lopen word je doorgegooid met emmers met bier Tiger en Calsberg. Happy hours genoeg 2 halen 1 betalen enz.
Ik ben nu zo’n 3 keer voor langere tijd in KL geweest en het is al die kere altijd goed te krijgen totaal zo’n 4 maanden gewoond in KL. Kijk als je in een dorpje of stad komt wat heel zwaar moslim is dan is het wel wat moeilijker maar zodra je in de toeristenplaatsen komt dan is het helemaal geen probleem.
Bedankt voor jullie reactie!
Heeft er ook iemand ervaring met de Tioman islands in de periode van augustus? Is dit vergelijkbaar mooi (bounty) als de Pherhentian Islands??
Heeft iemand een idee of Ramadan nog invloed heeft op de Pherhentian Islands??
gr. Henk
Tuurlijk is het zo dat in heel Maleisie ramadan is dus ook op de pherentian Island nu is het wel zo dat het nogal een toeristen eiland is dus je zult gewoon nog bier kunnen krijgen. Ik weet wel dat het in de binnenlanden moeilijker zal zijn. Hetzelfde als KL daar zul je ook nog gewoon bier kunnen krijgen tijdens de ramadan alleen zal het niet echt gepromoot meer worden.
Wij hadden ooit het plan gehad om naar Tioman te gaan maar is het toch niet geworden omdat we liever langer op de pherhentian wilde blijven. We zijn wel op Redang geweest maar daar vond ik weinig aan al het koraal is kapot gestampt door mensen die niet kunnen zwemmen die komen daar veel. Op de perhentian word daar meer op gelet doordat er vooral veel internationale duikers zijn te vinden daar en die houden ze ook bezig met herstel van koraal enzo.
Er is vast wel iemand anders die je kan adviseren over Tioman.