Uitgaan Maleisie

In mei gaan een vriendin en ik backpacken door Maleisië voor 3 weken. We willen de laatste week voornamelijk op het strand liggen en uitgaan. We zoeken een eiland dat te vergelijken is met bv Koh Tao in Thailand of Gili Islands in Indonesië. Een eiland waar voornamelijk backpackers komen en waar 's avonds leuke barretjes zijn, waar je ook kan dansen.

Heeft er iemand leuke tips?

Perhantian Island is geweldig. Het bestaat uit Besar, groter eiland waar voornamelijk ‘‘oudere mensen’’ naartoe gaan. Zelf ben ik op Kecil geweest, wat bekend staat als een jongereneiland. De stranden zijn super mooi en er hangt een relaxte sfeer! Toen ik er was (september) hing iedereen 's avonds/'s nachts op het strand met een lekker drankje en goede muziek! Er zijn een aantal barretjes, restaurants, hostels en dat is het dan ook wel. Wij hebben echt een geweldige tijd gehad daar!

Om de verwachting iets te temperen. Het zijn niet echt barretjes. Op kecil zijn het een aantal planken tegen elkaar aan geslagen en dan lekker op het strand zitten met een drankje.

Volgens mij zijn er bij 2 hostels een soort van barretje. Maar je moet je er niet te veel van voorstellen. Buiten dat is het wel mega gezellig als je met zijn allen lekker op het strand zit met een muziekje erbij.

Echt stappen en dergelijke kun je niet op de perhentians.
Denk dat je daarvoor op langkawi of tioman moet zijn.