In maart ga ik met mijn vriendin een maand naar Maleisie. We willen vooral Borneo ontdekken. Aan het eind van onze reis willen we nog ergens een dag of 4 lekker bijkomen aan het strand. Waarschijnlijk komen we vanuit Kota Kinabalu of Sandakan. Welk eiland raden jullie ons aan en waarom?
We houden niet van duiken, maar wel van snorkelen en andere (water)sporten. Er mag verder ook best wat te doen zijn.
de Pherhentian Island zijn erg mooi en zeer goed om te snorkelen. Je kunt daar schippadden zien en veel soorten vis. Het water is ongelooflijk mooi en zeer de moeite waard. Als je snel wil en vanuit KL kun je ook naar Langkawi gaan hier kun je naar toe vliegen.
Wij hebben ong. dezelfde indeling gehad afgelopen zomer. Eerst Borneo en de laatste dagen op een eiland in West-Maleisie. Wij hebben gekozen voor Tioman omdat dat vanuit Kuala Lumpur met de bus goed te bereizen is. En omdat onze vlucht vanuit Singapore ging en dat was ook goed te doen. Perhentian is dan wat verder, of je moet kiezen voor een binnelandse vlucht.
Tioman was trouwens erg leuk. Wij zaten in Juara, iets minder toeristisch waardoor je het strand bijna voor jezelf had. Je kan er o.a. snorkelen, duiken, wandelen en met de kano de rivier op. Genoeg te doen voor een paar dagen.
Er zijn ook eilandjes op Borneo. Bij Kota Kinabalu liggen wat eilandjes vlakbij de stad maar wij hebben er een gezien en die was wel minder mooi, veel drukker, en te weinig te doen voor 4 dagen. Er zijn nog meer eilandjes zoals sipidan die overigens wel weer duurder is. Kijk ook eens op het prikbord van maleisie (google: forum maleisie prikbord) Als je dit bij de zoekfunctie intikt dan krijg je veel antwoorden!!! Succes en heel veel plezier!
Groetjes Yvonne
Tioman en Langkawi hadden wij zelf inderdaad ook al in gedachten, Pangkor heb ik eigenlijk nog niet naar gekeken, dat zal ik nog eens doen. Bedankt voor jullie reacties!
Langkawiiiiiiiiii, dat is het mooiste eiland op aarde.:zon02:, ik vond het wel een relatief rustig eilandje, niet al te overdreven toeters en bellen…dus lekker om bij te komen en te chillen
het gevaar is echter wel, dat je nooit meer weg wilt, maar ja dat is het risico dat je loopt als je naar Maleisie gaat, hahahah
Langkawiiiiiiiiii, dat is het mooiste eiland op aarde.:zon02:, ik vond het wel een relatief rustig eilandje, niet al te overdreven toeters en bellen…dus lekker om bij te komen en te chillen
het gevaar is echter wel, dat je nooit meer weg wilt, maar ja dat is het risico dat je loopt als je naar Maleisie gaat, hahahah
[/quote]
En dan hoeft het nog niet eens een eiland te zijn. :zon02:
:teeth: zelf ben ik daar niet geweest dat P Island, kan best veeeeeeeeeeel mooier zijn, geloof ik graag, next time zal ik dat maar met eigen ogen aanschouwen :chin::chin:
Haha, dat risico neem ik graag! We zijn er nog steeds niet echt uit, hangt een beetje van het programma van de rest van onze reis af. Misschien hebben we nog wat extra tijd over en willen we ook nog naar Penang of Cameron Highlands. Maar het zit er dik in dat het Tioman of Langkawi gaat worden.
Ik wil ook met mijn vriendin naar maleisie. Van KL naar KK vliegen. Ik ben benieuwd wat jullie dagbudget was p Borneo. Wij hoeven niet te duiken. Lekker eten en een mooi strand…
Ik vond de stranden in Kota Kinabalu niet echt de moeite daarnaast hebben we daar gesnorkeld was ook niet echt de moeite waard. Je zou naar Sipadan kunnen gaan maar daar kun je niet verblijven ze hebben daar wel resorts in de buurt die goed aan de prijs zijn. Als je echt goedkoop wil en mooie stranden dan raad ik je de Pherhentian Islands aan erg mooie strand en erg leuk om te snorkelen.
Ik vind het grote verschil dat het water veel helderer is dan in Langkawi dus veel mooier om te snorkelen daarnaast kun je vanaf het strand gewoon al snorkelen. Verder heb je 2 eilanden op de perhentian Kecil en Besar het is minder ontwikkeld staan geen grote hotels daar en ik vind het er gezelliger. Ik zou het wel weten ik vind de Pherhentian meer het Bounty gevoel hebben.