Mooiste eilanden Maleisie

Hoi,

Ik heb jullie hulp nodig. Ik ben op zoek naar een geschikte plek voor onze huwelijksreis in oktober (8 tot 10 dagen). Nu kijken mijn verloofde en ik altijd naar expeditie robinson en zien dan de meest fantastische eilanden in Maleisie voorbij komen.
Nu houden we beide van snorkelen en dat is een voorwaarde dat we dat kunnen doen. Ik persoonlijk ben niet iemand die meerdere dagen achter elkaar op het strand kan liggen, maar zou tussendoor ook wel een dag tripje willen maken om iets meer te zien. Schilpadden, apen, jungle, mooie stad. Ook willen we zoveel mogelijk in 1 hotel (vrij luxe) zitten en niet teveel rond reizen.
Heb jullie misschien ideeen die voor een groot deel voldoen aan onze wensenlijst?
Ik hoop dat jullie met ons mee willen denken.

Groetjes,
Marieke

Hoi Marieke,

Je bericht gelezen en heb de volgende tips: Kuala Lumpur - Pulau Tioman? Of KL - Pulau Redang?

Wij zijn daar ook geweest waren zeer tevreden.

Gr. GJ.

Via Wereldwijzer app

Ik zou kiezen voor 3 dagen Kuala Lumpur. Neem een hotel in de wijk Bukit Bintang ( bijvoorbeeld Istana Hotel) … En daarna een binnenlandse vlucht nemen naar Langkawi :slight_smile:

Groetjes

Via Wereldwijzer app

Beste Marieke,

wij gaan ook op huwelijksreis naar Maleisië van half juli tot half augustus. Wij beginnen in Kuala Lumpur en van daaruit gaan we via de Cameron Highlands en Taman Negara NP naar Penang/Langkawi. Afsluiten doen wij al snorkelend op Lang Tengah en Redang. Volgens jou omschrijving hebben we wel dezelfde interesses dus als je me in augustus een privé bericht stuurt kan ik je misschien wat tips geven.

@Ibn: ik lees dat Langkawi niet zo heel geschikt is om te snorkelen wegens troebel water. Vanuit Langkawi kan je wel een excursie doen naar Palau Payar, daar is het schijnt wel goed om te snorkelen.

Frederik

Als je het liefst op één plek wilt blijven, denk ik dat jullie dan in oktober het beste naar Langkawi kunnen. Het is een prachtig eiland waar van alles te doen is. Snorkelen kun je er niet echt, maar op ca. 30 minuten varen vanaf Langkawi ligt het prachtige kleine Thaise eiland Koh Lipe. Daar kun je fantastisch snorkelen en duiken.

Mocht je toch nog behoefte hebben aan wat meer cultuur, dan kun je overwegen om in 35 minuten naar het eiland Penang te vliegen met Firefly. Je moet dan wel een overnachting daar boeken. Zeker de moeite waard om een dag/nacht door te brengen!

hallo als je wilt snorkelen zou ik je aanraden om naar perhentian besar te gaan t.o perhentian island resort kun je vanaf het strand in een mooie aquarium snorkelen ,black tip haaien die je niets doen en schildpadden hebben we daar gezien. ik zou zeker niet naar lang tenghna gaan ,is niet veel te zien ,eten slecht daar.binnenlandse vluchten zijn goed te doen en ik zou niet teveel in nederland boeken.en in kl inderdaad zou ik in de bukit bintang zone gaan zitten is meest centraal,en meeste aan hotels en eten .in penang ook veel te zien .veel succes

Begin oktober begint de regentijd aan de oostzijde van het schiereiland. Daardoor zijn de eilanden daar - waaronder Perhentians_ geen goed idee. Ik neem trouwens aan dat Marieke al lang heeft besloten waar ze graag haar huwelijksreis door wil brengen :wink:

Ik zou Tioman iig willen afraden. Ik vond dat maar een vies eiland :expressionless:

Zeker weten perhentian Islands !

Via Wereldwijzer app