Moira, het draadje waar jij naar verwijst heeft het over duiken na het vliegen, en niet vliegen na het duiken.
PADI zegt: “a mininum preflight surface interval of 18h is recommended”. Wat ik dan doe (wat ook tijdens cursussen geleerd wordt), is dat ik aan de hand van mijn computer en/of tabellen een planning maak, en als deze aangeeft dat ik langer dan 18 uur niet mag vliegen, dan doe ik dat. Waarom zou je anders een computer dragen?
Vuistregels zijn leuk, maar met zelf denken kom je verder. En laten we het hier maar bij laten, want deze discussie dwaalt af van de oorspronkelijke vraag.
Ik heb in maart mijn open water gehaald op de Perhentians. De cursus volgde ik bij Turtlebay divers, en is zeer aan te raden. Ze waren heel aardig en meegaand en gaven goed les. Het kostte RM900. Ze haalden me elke dag met de boot op van mn hostel. Eerst zat ik in D’Lagoon op small island, maar dat was echt shabby (mag ookwel voor rm15, maar toch)… Later en ik ‘verhuisd’ naar big island, D’Ayumni House, is nieuw, ziet er goed uit, en heeft airco en 's nachts stroom. Kostte RM45 in een dorm. Heel aardige eigenaresse met een dochtertje… Ayumni :hihi:
Hoe is de hygiene op petani beach resort? Ik heb begrepen dat chalets erg vies zijn. Heeft deze chalet ook warm water en electriciteit? Ik neem aan dat het wel eigen wc en doche heeft.
Ik weet niet of je wel een antwoord zal krijgen op deze vraag, deze Marjolein is al een lange tijd niet meer actief geweest op het forum. kijk ook altijd naar de datum van de berichten. probeer anders de vraag te stellen die gericht is aan iedereen of als je een specifieke vraag hebt over een resort dan kan je ook eventueel een topic starten.