Do's en dont's in Beijing

Het valt natuurlijk ook wel enigszins te begrijpen dat je erin kunt trappen aangezien ze het erg professioneel aanpakken. Ze hebben het ook bij mij geprobeert, maar regel ÉÉN is dat je altijd van te voren een prijs moet afspreken.

Erg jammer dat de bevolking op deze wijze misbruik maakt van de toeristen. Dat is gewoon belachelijk en dáár zou de Chinese politie ook eens wat tegen moeten doen!

Over de Chinese politie gesproken. Wat me erg opviel is dat het allemaal jongemannen zijn die er echt als ‘losers’ uitzien. Stralen totaal geen autoriteit uit. Ik vind het lachwekkend en heb er ook vaak om moeten lachen. Wat zien ze er belachelijk uit zeg.

En nog een persoonlijke vraag aan jou WizardOfOss:
Wat vind je nou van Noord-Korea en wat is er zo bijzonder? Waarom ga je er graag naartoe. Ik kijk dan wel eens naar een verslag van jou, maar geen zin om het volledig te lezen hehe.
Raad je het iemand van mijn leeftijd ook aan? Ik ben 20 jaar. Noord-Korea lijkt mij een erg bijzonder land om te bezoeken al is het alleen maar om er geweest te zijn omdat het zo’n omstreden land is. Je bent wel erg beperkt in je vrijheid in dat land he? Is het verder wel veilig, óf is het JUIST veilig voor toeristen? En ik heb ooit in een verslag van jou gelezen dat je er met een paupervliegtuig naartoe vliegt. Dat lijkt me ook niets zeg!
Waarom zouden mensen nou naar Noord-Korea moeten gaan? Wat zijn daar de do en dont’s? Misschien niet juiste vraag in dit topic, maar ach wat maakt het uit hehe.