Beste lezers ,tenminste als men niet eerder afhaakt .
Het is moeilijk om niet te reageren op de persoonlijke benadering van meneer de spreekbuis . Het lijkt wel alsof ik hier gestalkt word .
De reacties zijn bijna dezelfde reacties als van die ex lid , bijna dezelfde repertoire van woorden , het is omdat hij zegt dat hij de adjudant was , anders zou ik denken dat het dezelfde persoon is.
Maar hoe dan ook hij is de vertegenwoordiger van die ex lid.
Ik wil nu toch reageren omdat er te veel onzin wordt uitgekraamd , die ook weinig te maken heeft met de inhoud zelf .Te veel persoonlijke benadering , alleen maar om mijn posting onderuit te halen .
**1.pregoratief (=voorrecht) **
De ambtenaar kan altijd zelf beslissen zolang het niet in strijd is met de wet .Dat is universeel .
2.Weet u hoe het er op Indonesische overheidskantoren
Ya, zeer zeker .
Mijn familie zijn generaties lang overheids dienaren , zelfs uit Nederlands Indie tijd .
Ik heb ook diverse keren bij een overheidsinstanties langs moeten komen , bij de immigratie , bij KUA etc .
Nu nog zitten mijn vrienden , familie in de overheidsfuncties , de geintjes die door corrupte ambtenaren worden uitgehaald is mij bekend .
- **u woont al 40 jaar in het paradijs voor dit soort zaken. **
Dat ik 40 jr in nederland woon wil niet zeggen dat ik helemaal niks weet over Indonesia (in mijn geval is het dan Java )
4.Ik zie u niet dagen bij het stadsdeelkantoor “Amsterdam-Noord”
Tuurlijk niet , Amsterdam is onderdeel van Nederland , niet dezelfde als Indonesia.
In Indonesia kan je (MOET je) het laten doen door een Biro Jasa (Bemiddelings Bureau).
Kost je een paar extra Rupie ( schijntje in Eurie).
De probleem is een echte buro jasa gaat natuurlijk 1.jou geval niet behandelen als je papieren niet in orde zijn of 2 . je laat extra betalen boven de gewone kosten als je papieren niet in orde zijn .
Je bent of stom dat je zelf regelt of niet weet hoe een Biro Jasa werkt.
Je gaat niet de wiel weer uitvinden.
Voorbeeld : Als ik ergens in de hoek van Groningen zit ga ik niet zelf mijn visum voor Indonesia in Den Haag halen .
Kost mij kapitalen aan reiskosten , en dan blijkt dat je papieren niet in orde is , foto vergeten etc. Verlies van tijd , moeite , snipperdagen , als je 2x moet reizen.
Wat doe je dan ?
Laat je verzorgen door een Biro Jasa (In Nederland heet het Visumbureau)
Met extra van een paar eurie (25 ?) krijg je de visums thuisgebracht door tante Post.
5.Ik zie u vreselijk jaloers naar uw buurman kijken .
Ik ben niet jaloers , waarschijnlijk kwaad , omdat mijn “buurman” gaat voorkruipen en dingen heeft geritseld (omkopen )
**6.betreffende bewijs binnen een uurtje thuis bezorgd kreeg **
Omkoperij , dat is mijn mening .
7.omdat hij als dank voor de correcte houding van de ambtenaar hem een fooitje van 5 euro gaf.
Ook omkoperij
8. terwijl u over het hoofd wordt gezien vanwege een non-coöperatieve houding.
Ik heb ook 3 x problemen gehad (in de afgekopen 30 jr) , zelfs mijn paspoort afgepakt omdat ik ruzie maakte .
Toen kon het nog , was in de jaren 80 (vitamin K=Koneksi en R= Relasi) .
Binnen 5 minuten staan de deuren in Ceut Meutiah (de HQ van Immigratie )open .
En met veel ma’af , buigingen mijn pasaaporto terug.
4 jaar geleden in Cengkareng , word ik aangehouden , meegenomen naar het kantoor.
Ruzie met een ambtenaartje die later zijn supervisor haalde.
Heb nog nooit een donkere landgenoot gezien die bijna paars werd .
Toen mocht ik ook doorlopen , vooral omdat er veel ondergechikten en anderen zijn .
Ik kan een heleboel sterke verhalen hier plaatsen , dus moet je niet gaan beweren dat ik niks weet hoe het daar kan gaan .
Trouwens wat weet je zelf ervan ? (wink)
9.**Erger nog u noemt dat corruptie, terwijl het de cultuur van uw eigen land is. **
Dat is ook **corruptie **, en veel foute ambtenaren doen het ook .
Vandaar dat de meeste mensen , de machtelozen , de armen , en de potentieele slachtoffers er hekel aan hebben.
Ik ook .
En het val me tegen dat sommige buitenlanders ook meedoen .
10.Ik vermoed dat uw otak aan revisie toe zijn, want u leeft in twee werelden.
Wat wil je bereiken door dit persoonlijke onaardige benadering te plaatsen.
Mij beledigen ???
Zwaktebod meneer .
11.U past hetgeen in Nederland gebruikelijk is op Indonesië toe, dat terwijl als men in Indonesië woont zichzelf moet aanleren om op een geheel andere wijze te denken,
Mijn mening (geen advies) plaats ik voor de gewone doorsnee Nederlandse toerist.
En voor de toekomstige mensen die daar al dan niet tijdelijk willen verblijven.
Mijn advies is (DIT IS WEL ADVIES) , probeer niet mee te doen met schimmige transacties.
Vroeg of laat loop je tegen de lamp , en zeker als je voor langere tijd daar wil blijven.
Dan moet je elke keer weer dokken als je papieren niet in orde zijn .
En zeker als je geen kennis van een kennis hebt.
Ben je gewoon een potentieele melkkoe , met geen og weinig rechten omdat je verblijfspapieren niet in orde zijn .
Wat mij betreft is dit verhaal afgesloten.
Ik ga verder andere topics openen , mocht er persoonlijke vragen zijn kan men mij via de bestaande kanalen bereiken.