Visa verlengen

Kan ik een touristen visum van 60 dagen terplaatse verlengen als ik een sponsor gevonden heb?

Ik denk dat je dit al beter in Ned. kunt doen bij de ambassade; is al een heel gedoe dus als je dit in Indonesie wilt doen, zal het gedoe nog wel een klein beetje erger zijn. Succes Indesco

PS. Wat bedoel je overigens met een sponsor en wat voor een sponsor ?

The length of stay for a Tourist Visa is a maximum of 60 days from the date of entry into Indonesia, and is not extendable
Volgens de site van de Indonesische ambassade is dit niet mogelijk.
Als je de sponsor voordat je vertrekt hebt gevonden, kun je een sociaal visum aanvragen, welke je wel kunt verlengen in Indonesië. Anders zul je even het land uit/in moeten om zo een VOA voor 30 dagen te kopen.

Dat valt in een andere categorie visum.
De zogenaamde SosBud visum .
Om dat te krijgen moet men in een Indonesische ambassade in het buitenland = buiten Indonesia (in Den Haag bijvoorbeeld) een Sociaal cultureel visum aanvragen .
Voorwaarde is dat je een Indonesische sponsor hebt (“kan versieren”) , visum is 60 dagen geldig en kan in Indonesia verlengt worden.

Het is een soort visum die door veel buitenlanders worden gebruikt om langer dan 2 maanden (je mag een paar keren verlengen) in Indonesia te verblijven.
De strikte(formele) voorwaarden kan je bij de site van KBRI Den Haag (www.Indonesia.nl) bekijken.
Is een “alternatieve” manier om in Indonesia te verblijven.

Ook heb ik al meerdere keren gelezen dat als je ‘even’ naar Singapore of KL gaat, je dan weer een visum, in ieder geval voor 30 dagen kunt kopen. Dus even 1x naar Singapore en 1x naar KL; heb je dat ook weer gezien :wub: Indesco

Sinds 1 januari 2007 is het WEL mogelijk om een touristenvisum van 60 dagen te verlengen wanneer je een sponsor hebt. Het 60 dagen touristen visum wordt als het ware omgezet in een Sosial Budaya visum.

@ Indesco (post 2): je kan een visum niet voor vertrek al verlengen??? Dit kan echt ALLEEN in de laatste week voor afloop van het visum. (Doe je het eerder, dan gaat de verlenging eerder in en mag je dus korter blijven.)

Ik heb het ook maar gelezen over het heen-en-weer gaan en dan weer terugkomen, zodat je visum weer verlengd wordt. Ik heb er zelf geen ervaring mee dan dat ik alleen maar een los papiertje (visum) heb gekregen voor 30 dagen voor 25 dollar p/p. Indesco

Ik doel op deze post, Indesco.

Mijn ervaring is overigens dat het kantor imigrasi Ngurah Rai efficienter werkt dan de ambassade in den Haag :tssk:

Enneh, visum run is ook geen probleem, heb ik zelf ook een aantal keer gedaan. Afhankelijk van waar je bent is een verlenging echter sneller en goedkoper. Ik heb echter nooit een visum op een los papiertje gehad, de eerste keren dat ik naar Indonesie ging waren het altijd stempels in mijn paspoort, sinds 2003 een combinatie van stempels en stickers. Of doel je op het papiertje voor de imigratie? Dat is geen visum…

Visa on arrival is los papiertje (kosten 25 dollar) en geen stempel in je paspoort. Indesco

Zucht. Ik heb de afgelopen jaren een keer of 8 een VOA gehad, en alle keren waren het stempels of stickers in mijn paspoort. Wil je nu echt dat ik ze allemaal voor je ga scannen om te laten zien dat die dingen overwegend in je paspoort staan?

Volgens mij hebben Boomaap en Mayono een keer die moeite gedaan. Misschien kan die post even ge-undelete worden en hier worden neergezet…

Ik wil de mijne ook wel scannen hoor hahahahha. Niet zo zuchten Jenny, ik heb echt een losse Visa on Arrival gekregen en geen stempels/stickers … misschien is het wel verander dit jaar … weet ik veel … het was voor mij de 1e keer. Indesco

Ik was er ook dit jaar nog :wink:

In Indonesie is er echter vaak sprake van willekeur, zelfs dezelfde dag kunnen er dingen verschillen. Wat dat betreft is het handig wanneer je vaker in het land geweest bent, je kan beter anticiperen op onverwachtse gebeurtenissen.

Hallo Jenny, fijn je weer te zien op dit forum als de Balikenner.

Je hoeft niets te scannen , tik maar in in google afbeeldingen “visa on arival indonesia” of “indonesie”

Je krijgt een stempel in je paspoort, het visum en een embarkationcard, dat is een los papiertje

En dit is een voorbeeld van een receipt

groetjes

Wally

Ik hoopte dat ik inmiddels ook buiten Bali mijn sporen zou hebben verdiend :wink:

Bedankt voor je welkom, ik kan er weer een tijdje tegen.

En maar volhouden dat gedrein…:slapen: Misschien weet je niet wat receipt betekent…

Ik zou die scan wel eens willen zien, een paspoort is tenslotte bedoeld om er visa in te zetten. Lijkt me uniek dat ze dat zijn vergeten, want dat betekent dat je illegaal in Indonesia verblijft want je hebt geen visum. Dat losse papiertje is het betalingsbewijs :smile:

Ik ben wat slimmer geworden. Dit is de afbeelding van dat receipt.
Dat over die stempel en die embarkationcard geloven jullie wel he?

Waarom laat je nu de rekening (=receipt) van het visum zien?

Omdat dat dat het losse papiertje is :slight_smile:

Anders moet je hier kijken op dat blog van die vriend van boomaap

Het visa on arrival is een grote sticker in het paspoort, die plakken ze dr in bij het loket voor de VOA. Dan ga je in de rij bij de immigratie ambtenaar staan en die zet er een stempel naasst, daarmee is het visa gevalideert of hoe je zoiets zegt. Op het stempel staat de datum van aankomst en daar komt een stempel naast te staan als je het land weer verlaat. Als je niets in je paspoort zou hebben dan lachen die gasten zich een ongeluk en zal Indesco weer meoeten afdingen op een gigantische bedrag, want 4 weken overstay is niet misselijk. Voor dat soort akkefietjes hebben ze een schitterend Pro Deo hotel in Tangerang