is het nu zo moeilijk om gewoon een antwoord cq oplossing voor de op het forum geplaatste items te geven inplaats van een elle lange discussie tussen een paar forum leden die elkaar elke keer in de haren vliegen
:kus:
Waar zijn al die berichten van die Boomaap eigenlijk gebleven ?
Zolang men van de schaamharen afblijft, dan is er toch niets aan de hand :zon02:
Ervaringen zijn subjectief, daar moet je niet over twisten.
Wanneer iemand echter stug foutieve informatie geeft over bv malaria of visa (verlengen in Nederland???), dan mag dat best gecorrigeerd worden.
Zonder schelden, uiteraard.
Vragen over visa zoek ik altijd in eerste instantie op op de websites van de ambassades.
Dat is wel niet zo** gemakzuchtig**. Kom ik er niet uit, dan stel ik hier op het forum de vragen
Ook kijk ik hier wel eens naar
Dan zijn hier op dit forum, op een aantal betweters na, hele gezellige mensen die enthousiast kunnen vertellen over hun reiservaringen
Het zijn net indonesiers, altijd draaien ze rond het onderwerp heen, en aan het eind komt dat dan eindelijk ter sprake:zon02:
Als ik dit lees , ben ik bang dat het niet het geval is .
Art — ayat — Peraturan Pemerintah nr ---- thn 1994.
Dalam hal izin kunjungan untuk keperluan wisata, jangka waktu 60(enam puluh) hari tidak dpt diperpanjang.
Geamendeerd in 2005
Bevestigd : door art – Peraturan Menteri (Ministerieele besluit) nr –
Het is duidelijk dat het NIET verlengt kan worden uitgezonderd bepaalde omstandigheden.
Nogmaals , ga KBRI (Kedutaan Besar Republik Indonesia ) raadplegen .
Zie mijn posting nr 4.
Zoals ik al zei: sinds 1 januari 2007 is het visum WEL te verlengen, deze bron is achterhaald.
nog maar even een recente link als bewijs, aangezien ik niet gegeloofd word (vervelend, zo’n forum…)
http://www.lonelyplanet.com/thorntree/thread.jspa?threadID=1817138&tstart=0 (2009)
Sorry Jenny, het forum is niet vervelend maar de mensen die denken dat ze alles beter weten zoals een eigenwijs wicht als indesco en een SA, onze verpester van alles wat hier geschreven wordt en ook nog in een onbegrijpelijke taal doorspekt met allerlei kreten in het bahasa Indonesia! Onuitstaanbaar en daar bedoel ik beide leden mee die hier het Indonesë forum verlagen tot een onduldbaar naaikransje ![]()
** Jammer! **
Uiteraard heb je gelijk.
Waarschijnlijk ben ik al te lang (lees: 5 mnd) niet meer in Indonesie geweest en ben ik te ongeduldig om te bewijzen dat pillen niet resistent zijn en wetsvoorstellen wijzigen…
Zie de diskussie tussen " atlantis" met ene Pamela .
Are the links you provided official indonesian website? Are they related, even from far, to the Departemen Hukum dan Hak Asasi Manusia? The links I could provide you, if you do speak indonesian, would all lead you to the statement I made… **Even if many immigration officers would extend you a Visa Kunjungan wisata, or even tell you it is possible, it does not mean it is legal and indeed it is not legal because there is no law to support it. Note that I never said that it is not possible. I am just interested in the legal aspect.
**Once again, feel free to give me any reference of legal text, as I did, which would autorise it… Not links to forum and threads written catering for tourism (no offense intended). Any legal source would be fine for me… if you find ![]()
Dat is ook wat ik meermalen hier heb geschreven .
Door incompetentie , corruptie worden visum verstrekt aan toeristen terwijl het niet volgens de wet is .
Nogmaals alleen de KBRI (Indonesische ambassade ) kan uitsluitsel geven (mits de betrokken localstaff ook een beetje thuis is met de Indonesische wetten)
TS vraagt: KAN ik het visum verlengen. Antwoord: JA het kan. :vak01:
Het KAN dus wel, door die bepaalde omstandigheden.
Is het nu zo moeilijk om begrijpend te lezen?
Volgende vraag: Welke omstandigheden?
Die verkeerd gesoenatte eikel SA weet niets van visa af, hij is toch een “Inlander” met een groen paspoort, heeft nog nooit een immigratiekantoor van binnen gezien. Het 60-dagen visum kan gewoon verlengd worden bij ieder kantor imigrasi in het resort van je sponsor.
De eerste verlenging is een formaliteit, formulieren (moet je kopen) invullen, verzoekschrift door je sponsor laten maken met daaronder een meterai van 6000 Rp met de handtekening van de sponsor, alles gefotokopieerd en dan wachten maar. Betaal je iets extra’s voor snelle service dan is het binnen 1 uur gepiept. De 2e verlenging is wat moeilijker, je moet foto’s op een rode achtergrond meenemen, ook maken ze op het Kanim een foto en vingerafdrukken voor in de computer, je wordt ingeschreven in het vreemdelingen register. Bij de 3e en 4e verlenging moet je ook met een verzoek, daar zorgt het Kanim voor, naar het Kantor Kehakiman Wilayah, die zijn in de provinciehoofdsteden gevestigd. Daar ben je een extra dag voor kwijt als je het slecht treft en het kantoor ver verwijderd is van het Kantor Imigrasi. Je kunt ook alles ook laten doen er staan bij ieder Kantor Imigrasi mensen die daar in bemiddelen, kost natuurlijk wel extra, zeker voor de 3e en 4e verlenging. Dan moet je alleen bij de 2e verlenging persoonlijk aanwezig zijn voor de vingerafdrukken en de foto.
:finger: Dan nog een Visa-advies, staat daar de naam van het Inlandse Hoofd, althans dat denkt ie, Surya Atmadja bij, dan snel doorscrollen. Die man is er alleen maar op uit om simpele zaken heel ingewikkeld te maken, omdat hij er zelf geen snars van begrijpt. Zijn geestelijke vermogens staan al heel lang op een dood spoor want “pernah salah wesel”.
- geld (nee, niet eens steekpenningen)
- een sponsor
wanneer je dit door een visum bureau laat opknappen (zij hebben er immers ervaring mee) 100% kans van slagen. De precieze kosten weet ik niet, een paar jaar geleden kostte het 500,000.
een kind kan de :was: doen
Een sponsor, zoals eerder opgemerkt door serikambelo
Bedankt! dat weten we nu weer.
Geld betaal je voor service, ga maar in NL eens proberen bij een ambtelijke instantie iets heel snel voor elkaar te krijgen, dan betaal je ook, in Indonesie regel je dat rechtstreeks met de ambtenaar in kwestie, zo is de adat in dat land, kijkt niemand vreemd van op. Je vraagt gewoon aan de ambtenaar of hij je kan helpen, en alles komt op zijn pootjes terecht. De gulden regel is, netjes gekleed met schoenen aan je kakkies, geen zonnebril, beetje parfum mag, vooral beleefd en geduldig zijn, respect tonen voor een ambtenaar in functie, ook nooit protesteren als hij je rare dingen vraagt, want een ambtenaar heeft altijd gelijk, tegenspreken is not done. Gedraag je je zo dan gaat er een wereld voor je open en ga je zingend naar het Kanim als het tijd is voor de volgende verlenging. Dit jaar betaalde ik 400.000 Rp rechtstreeks bij de Kepala Kasi Statuskim, zo heet de afdeling die voor de verlengingen zorg draagt.
Dat meldde ik al in mijn eerste post van dit draadje :tssk:
Dus: zelf sponsor zoeken, of een sponsor regelen bij het visumbureau.
Hi Jenni, SA is geen kind hoor. Kijk uit! Hij is een buitengewoon groot kind die altijd zijn gelijk wil hebben en er bovendien naar mijn bescheiden mening genoegen in schept om iedereen hier en op andere fora zo veel mogelijk zijn naam te laten zien noemen. Een typisch geval van masochisme. :biggrin: Hij heeft trouwens nog geen antwoord gevonden op mijn beschrijving van een inlander…
Klopt, zo begon het draadje ook over het verlengen van het visum, nadat je een sponsor hebt gevonden.