Discussie vd week: Airbnb is het ultieme bookingsplatform voor accommodaties

Er is mij gevraagd of ik elke week een discussie wil plaatsen, dus bij deze de eerste :slight_smile:

Is Airbnb het ultieme bookingsplatform voor accommodaties? Beter of leuker dan boeken bij een standaard hotel of hostel? Heb jij ervaring met Airbnb? Laat het weten!

Ik heb zelf nog geen ervaring met Airbnb. Ik heb wel gehoord dat het soms tegenwoordig bijna even duur is als dat je bv via booking.com boekt. En dan hebben ze ook nog eens problemen met diverse steden, dus hoe betrouwbaar is het dan? Ik ga het toch eens proberen :slight_smile:

Ik heb geen ervaring met Airbnb. Het spreekt me gewoon niet aan eerlijk gezegd.

nee ik boek alles direct bij de B&b’s en of guesthouses. altijd goed.

Ik denk niet dat er echt Ă©Ă©n ultiem boekingsplatform is. Het meest maak ik gebruik van Booking, maar ook wel andere sites of direct bij de accommodatie. Toch ben ik wel fan van airbnb! Ik vind het concept gewoon heel tof :slight_smile: Heb er al vaker mee geboekt en tot nu toe altijd helemaal top. En goedkoper dan een hotel (tenminste, degene die ik kies). Vaak ook veel gezelliger en huiselijker. Morgen maak ik er gebruik van in Taipei! Omdat zelfs de hostels al behoorlijk prijzig waren in het weekend. Echt leuk, gewoon eens proberen! Zeker als je degene kiest met veel (positieve) recencies kan er weinig fout gaan.

Sent from my GT-I9301I using Wereldwijzer mobile app

Ik boek meestal via booking.com (daarmee kan ik Loops van Brussels Airlines sparen) of rechtstreeks bij hotels waar ik punten kan sparen.

Ik heb geboekt via Airbnb en we gaan volgende week dus ik ben benieuwd. Ik vond het echt een heel gedoe. Geen creditcard dus paypal account aangemaakt.