Discussie vd week: Airbnb is het ultieme bookingsplatform voor accommodaties

Er is mij gevraagd of ik elke week een discussie wil plaatsen, dus bij deze de eerste :slight_smile:

Is Airbnb het ultieme bookingsplatform voor accommodaties? Beter of leuker dan boeken bij een standaard hotel of hostel? Heb jij ervaring met Airbnb? Laat het weten!

Ik heb zelf nog geen ervaring met Airbnb. Ik heb wel gehoord dat het soms tegenwoordig bijna even duur is als dat je bv via booking.com boekt. En dan hebben ze ook nog eens problemen met diverse steden, dus hoe betrouwbaar is het dan? Ik ga het toch eens proberen :slight_smile:

Ik heb geen ervaring met Airbnb. Het spreekt me gewoon niet aan eerlijk gezegd.

nee ik boek alles direct bij de B&b’s en of guesthouses. altijd goed.

Ik denk niet dat er echt Ă©Ă©n ultiem boekingsplatform is. Het meest maak ik gebruik van Booking, maar ook wel andere sites of direct bij de accommodatie. Toch ben ik wel fan van airbnb! Ik vind het concept gewoon heel tof :slight_smile: Heb er al vaker mee geboekt en tot nu toe altijd helemaal top. En goedkoper dan een hotel (tenminste, degene die ik kies). Vaak ook veel gezelliger en huiselijker. Morgen maak ik er gebruik van in Taipei! Omdat zelfs de hostels al behoorlijk prijzig waren in het weekend. Echt leuk, gewoon eens proberen! Zeker als je degene kiest met veel (positieve) recencies kan er weinig fout gaan.

Sent from my GT-I9301I using Wereldwijzer mobile app

Ik boek meestal via booking.com (daarmee kan ik Loops van Brussels Airlines sparen) of rechtstreeks bij hotels waar ik punten kan sparen.

Ik heb geboekt via Airbnb en we gaan volgende week dus ik ben benieuwd. Ik vond het echt een heel gedoe. Geen creditcard dus paypal account aangemaakt.
Een mooi appartement gezien maar de eigenaar reageerde maar niet. Dus direct geboekt (ik dacht dan reageert ie misschien wel). Geen reactie. Toen had ik het zelf geannuleerd was ik mijn boekingskosten kwijt!! Ik een mail naar Airbnb gestuurd met hoe en wat want ik had die man op alle 2 zijn telefoonnummers gebeld en meerdere berichtjes gestuurd. Gelukkig kreeg ik van Airbnb ook de boekingskosten terug. Maar ben benieuwd hoe t gaat volgende week.

Ik zit nu in Oostenrijk in een pension, maar heb het via Booking.com gedaan. Die gebruik ik eigenlijk altijd. Ik wil al een tijdje airbnb proberen, maar als ik dan ga boeken dan denk ik er niet aan :-o

Airbnb werkt goed, je moet alleen beetje opletten. Lees vooral beoordelingen van anderen en google even op naam, locatie enzo. Als daar niets geks uit komt is het meestal wel oke.

Overigens kijk ik, waar ik ook boek, altijd even op zoover, tripadvisor e.d. Vind het nogal een gok om dat niet te doen want het reclamepraatje van de verhuurder geloof ik nooit zomaar.

Doe ik ook, hoewel de enige betrouwbare in dezen booking.com is omdat je pas een review kan plaatsen als je effectief ergens gelogeerd hebt. Op Tripadvisor en Zoover kan iedereen reviews schrijven, en niet altijd met de beste bedoelingen (om een concurrerend bedrijf in een slecht daglicht te stellen bijvoorbeeld).

ben “zeer” bekent op internet bouw zelf site’s. Maar op sommige dingen ben ik zeer behoudend. Ik hoef geen 5 verschillende app’s voor hetzelfde. Één maal ip bellen is genoeg. één bookings mogelijkheid (als die goed werkt) is voldoende en dat is idd booking.com. Al veel mee geboekt en altijd naar tevredenheid. Ook in Turkije en met super kleine hotels.

Moet je je voorstellen hoe het 20 jaar geleden ging zonder al deze sites…toen was het sowieso één grote gok! Ook spannend natuurlijk… :slight_smile:

20 jaar geleden stapten we een reisbureau binnen en lieten we alles uitzoeken. Ben ik blij dat dat niet meer hoeft. Zoveel leuker om alles zelf uit te zoeken.

Ik zoek het ook graag zelf uit, veel leuker. Toch merk ik dat daar heel erg veel tijd in gaat zitten. Ik wil altijd het goedkoopste en beste en blijf daardoor maar doorzoeken! Heb jij dat niet dan?

Ja hoor, dat heb ik ook. Maanden ben ik daarmee bezig, maar ik vind het dan ook bijna zo fijn als de reis zelf. En ik heb alle tijd om me daarmee bezig te houden.

30 jaar en langer geleden deed ik alles al zelf. was toen wel veel moeilijker zonder internet. eigenlijk persoonlijk nooit een reisburo ingeschakeld ooit! d

Als vakantiehuis eigenaar heb ik in het begin met Airbnb gewerkt maar had al snel uitgevonden dat airbnb monopolistisch was. Door elke mail tussen verhuurder en huurder te censureren probeerden zij direkt contact te verhinderen. Zo gauw een adres, telefoon nummer , email of andere gegevens over huurder of verhuurder werd geschreven werd dat uitgewist. Kortom een organisatie waar niet prettig mee samen te werken is.

Mijn ervaring is: lees goed de kleine lettertjes, stel je filters goed in ( wij hadden een app. geboekt…althans zo heette de locatie, maar het betrof slechts een slaapkamer zonder raam, de rest deelde je met de…verhuurder ! ) , heb geen te hoge verwachtingen inzake reclameren ( air bnb is slecht bereikbaar en stelt: wij zijn niet verantwoordelijk ). Ik boek i.i.g. nooit meer via air bnb.
Daarnaast …ik vind het ook een soort van armenzorg…mensen zijn genoodzaakt te verhuren om hun inkomen een beetje op peil te brengen. Schoenmaker…hou je bij je leest, ieder zijn vak.

Ik ben al een keer mijn recensie die ik op Tripadvisor had geschreven tegen gekomen op Booking! Die had ik dus niet zelf geschreven, ook niet geboekt via hen. Mindere cijfers dan ik had gegeven aan de accomodatie, dus Booking reviews neem ik ook met een korrel zout.

Afgelopen maand tot volle tevredenheid een aantal keer via Airbnb appartementen geboekt in Australië. Als je 2 of 3 slaapkamers nodig hebt is het daar zeker goedkoper. Vaak ook mogelijkheid om zelf te koken, vaak een balkon of tuin met bbq. Was er zeer tevreden over.

Heb reeds een paar maal via airbnb geboekt. De locaties kies je zelf, maar je komt wel terecht in huizen van andere mensen. Is wel een heel verschil met een hotel. Je hebt meerdere kamers, gebruik van keuken edm. Zowel in New York, Las Vegas, als Budapest . Altijd een toffe ervaring. Je moet wel openstaan voor een andere omgeving, ene waar de mensen in leven zoals het echte leven is. Voor mij enkel een positieve ervaring tot heden.