De medische helpdesk

@Hans: Allopurinol bij een blaasontsteking? Dit middel verlaagd de zuurgraad in urine. Hier wordt juist geadviseerd om je urine zuur te houden door bv vitamine C. Dit middel slaat dus nergens op. Zou zeggen dat hier sprake is van onkunde, geldklopperij of “we geven de patient iets, dan zijn we er van af”

Dank je voor je toelichting,Toos

Nog toevoegend;de bijsluiter is in het turks;niet verhelderend dus;mag ik ermee in de zon?voor/tijdens/na de maaltijd het innemen?
Mag het met melkprodukten?Alcohol?

Raadpleeg je huisarts en vraag om zijn advies;geef hem wel op de generieke(loriginele naam in het latijns)en sterkte,gebruik;dus niet produktnaam,dat heet in elk land anders en kan die niks mee

Misschien zouden reisorganisaties in de voorlichtingsmap een lijst van de hier meest voorgeschreven medicijnen (de werkzame stof)bij regelmatig voorkomende gezondheidsproblemen moeten doen met een korte beschrijving hoe in te nemen en wat je wel of niet moet doen. Zal vast veel werk zijn, maar de voorlichtingsmap wordt best vaak bekeken. Misschien een idee??

Toos: ik zal het eens voorleggen aan diverse touroperators (productverbetering) Vind het een hele goeie!

Beste lezers,

De helpdesk is weer open voor al jullie vragen op gebied van medicatie,doseringen.

Een hoop is al beschreven,maar voor specifieke vragen kun je bij mij terecht,hetzij hier,of via pb.

Toen ik in turkije was vorige week en ziek werd kende ik helaas dit forum nog niet maar ik heb zelf medische kennis opgedaan door de medicatie die ik kreeg in het latijn in te tikken op google.

zo heb ik gelezen wat voor stof het was en of het kwaad kon of niet.

Ik ben nog niet beter maar hep a infectie kan lang duren he.

gr
buufje
francis

Ik ga volgende week voor het eerst naar Turkije en ik vroeg me af hoe ik daar om water kan vragen in een restaurant. Het kraanwater mag je in Turkije niet drinken, maar drinken de bewoners zelf dit ook niet? Ik wil dus gewoon Spa blauw of iets anders in die richting. Hoe vraag ik dit in gebrekkig Engels?

Heel fijn forum dit, geloof ik.

als je last hebt van verstopte en pijn in oren neem voor je vertrkt thuis al 1 tabletje aerinaze in dan op vlieger nog eentje innemen en daarna om de 3 uur hangt af hoelang je moet vliegen maar dit helpt heel goed geen verstrpte neus en pijn blijft weg wel even laten voorschrijven bij je huisarts dit is niet vrij te koop
ik wens je een leuke vlucht toe
maake

Dit topic zou ik graag weer onder de aandacht brengen,schroom niet om vragen,ik zal ze beantwoorden.