Ja volgens mij doen ze het zowat overal ! In alle hotels waar ik heb gezeten doen ze het toch …
Goeiemorgen,
Zo’n rookkanon heb ik echt nog nooit gezien/meegemaakt in Marmaris. Vorige keer ben ik dus een paar nachten flink lastiggevallen door een zeer hardnekkige mug. Had me daar een paar flinke bulten zeg…!
Hey Cicek, in welk ziekenhuis werk je dan in Marmaris? Ahu Hetman soms? Daar woon ik vlakbij en ben er weleens geweest vanwege een ontsteking in een kies. Wel een veilig idee dat het ziekenhuis zo lekker dichtbij is en dat je daar gewoon altijd terecht kan.
Ik wens iedereen een zorgeloze, heerlijke vakantie toe in Turkije!
En Hans, top zeg dat je je hulp aanbied als het nodig mocht zijn!
doei, gr. Marjan
Ik werk in het Caria ziekenhuis…Bijna naast het Ahu Hetman…
Ik heb het er super naar mijn zin…
Nu ben ik ook op mijn werk dus moet gauw weer verder!
Woon je trouwens ook het hele jaar door hier en waar werk je dan…
**Groetjes vanuit Marmaris…
**
Nee hoor, woon er niet. We hebben daar sinds vorig jaar een appartement waar we zo vaak mogelijk naartoe gaan. Over 2 weken komen we voor de 3e keer dit jaar. We willen wel over een paar jaar wat langer daar verblijven. Maar als we in Marmaris zijn voelt t voor ons alsof we er wonen. Zou dat ook best wel willen, maar ons leven in Nederland kunnen we niet opgeven.
Manlief en ik werken hier, en we hebben nog een dochter van 13 die uiteraard nog gewoon naar school moet. Als je zin hebt kom je maar eens langs als we er weer zijn. Nederlands bakkie halen haha.
doei, gr. Marjan
Ik gebruik zelf altijd bij zonneallergie: Fenistil Jel (zoiets) Dit haal je gewoon bij de apotheek in Turkije… Kost geen drol, maar werkt (bij mij) echt super goed!
x
Bij zonne-allergie gaat het,in kombinatie van de zon,om overgevoeligheid voor methyl-en propylparabeen.
Deze stoffen bevinden zich als conserveermiddel in de zonnecreme’s
Je kunt daar ineens overgevoelig voor zijn wat zich sluimerend opbouwd in jaren.Daarnaast kunnen de toegevoegde parfums ook reacties geven.
Beste remedie is een zonnecreme kiezen waar het niet in zit.
Welke zijn dat:Vichy(=duur)Ambre Solaire(=goedkoper)
Gewoon in de winkel de bestanddelen bekijken en kies diegene waar het niet in zit.
Heb je het al dan wisseling van zonnecreme,gebruik van Fenistil gel,of het antihistaminicum Zyrtec(1 maal daags 1 tablet,pas op met aklohol)afdoende.
Een hogere factor is ook aan te raden om de huid te ontzien,plus een dagje uit de zon.
Tot slot,vraag nooit advies aan de plaatselijke apotheker want dan wordt je weggestuurd met corticosteroid creme(bijnierschorshormonen)slechter kan de huid niet hebben.
Groetjes,
Hans.
Heb ieder jaar last van zonne-allergie. Heb dit jaar zonnebrandcreme van het merk Urtizon factor 30 gebruikt. Heb de eerste 2 dagen wat blaasjes gehad, deze bestreden met baasjesgel van Biodermal. Daarna geen last meer gehad. Het klopt wat Hans zegt, kijk goed wat er in zonnebrandcreme’s zit. Kreeg vorig een tip van iemand die in een apotheek werkt dat je alleen maar een creme moet gebruiken die op melkbasis is en niet waterproof is
Oorontsteking,een veel voorkomende klacht die je vakantie behoorlijk kan vergallen.
De temperaturen gaan omhoog dus ook van het zwembadwater,meer mensen zijn in het water,dus meer bacterien die zich in een razend tempo delen.
De kinderen(en volwassenen)gaan er in,er uit,er in,enz.
's avonds beginnen de problemen;een kloppend gevoel en pijn,huilen,huilen.
De dokter wordt gebeld en opname in eem privekliniek volgt met medicatie die zeer te denken overlaat.
Weg vakantie en hoop toestanden.
Maar je kunt voorkomen,hoe?
Simpel;zorg dat er geen water blijft zitten in het oor,nadat je eruit komt stap onder de douche en spoel je oren uit en droog deze met de handdoek zoals je thuis ook doet na het douchen.
Oordopjes;ik zou er niet blind op varen als afdoende bescherming;bacterien zijn klein.
Ok,het gaat toch mis,dan is het verstandig om naar de apotheek te gaan(er is altijd wel eentje open,vraag dat na bij de receptie) en koop 2 flesjes oordruppels:"corticosteroid ve antibiotic otoguttae"schrijf dit op en bewaar het op een plek waar je het makkelijk terug kunt vinden.
Laat de apotheker het gebruik uitleggen dmv.de dagelijkse gift,het is wel de bedoeling dat je eerst het ene flesje gebruikt,5 min.later het 2e flesje.
Zwemmen kan,maar natuurlijk wel het hoofd boven water houden…
Groetjes,
Hans.
@Hans: Ik gebruik zonnebrandcreme alleen op mijn rug en buik. En die uitslag zit altijd in mijn gezicht en op mijn handen en voeten. Fenistil is het enige spulletje waar ik tegen kan in mijn gezicht!! Dus ik ben er wel heel erg blij mee!!
Wat een handige tips allemaal!
Daar zullen veel mensen wat aan hebben.
Groetjes
Dat is ook de bedoeling van deze topic;kennis wordt samen gedeeld en aangevuld.
Groetjes,
Hans.
Heel erg handig al die tips bedankt
Beste lezers,
Heb dit onderwerp maar weer eens opgehaald voor het komende seizoen.
Groetjes,
Hans.
Hoi Hans,
wij reizen met de auto via Istanbul - Adana naar Diyarbakir.
Stel dat er onderweg iets gebeurd, duurt het dan “lang” voordat er medici/ambulance er zijn?
Hoe zijn de snelwegen? Zijn er bijv. SOS-paaltjes (zoals onze anwb paaltjes) e.d.?
Sorry voor mijn vragen, maar ben best zenuwachtig… de eerste keer naar Turkije en met de auto!
Zine
Ik heb verleden week in Turkije heel erg last gehad van zonneallergie( vind het ook niet zo heel gek het was er 47 gr) ben naar de arts geweest twee zalfjes (beklazon en Systral)Dit hielp erg goed het was wel super spul na een halve dag was het zo goed als weg alleen als ik wee een tijdje in de zon was geweest kwamen de blaasjes weer terug
Kan iedereen aanraden die in Turkije last heeft van zonneallergie Vraag om deze medicijnen zijn ook gewoon bij de aphotheel te krijgen (zalfjes)
binnenkort ga ik met een partner een medische pas aanbieden voor Turkije. Dit zullen wij dan bij diverse reisburo’s gaan promoten.
Je kan je natuurlijk verzekeren voor reizen naar het buitenland. Maar heb je er ooit bij stilgestaan hoe het dan zit met de faciliteiten en medische zorg in dit land? Wij gaan zorpassen aanbieden, waarbij 100% garantie gegeven wordt van 1e hulp bij ongevallen. Ambulanceservices door geheel Turkije, waarbij alleen erkende en 1e klas ziekenhuizen zijn aangesloten.
Bovendien krijg je met deze pas hoge kortingen bij drogisterijen en ook nog op medicijnen. En dit voor slechts 15 euro voor 15 dagen Turkije.
Ben benieuwd wat jullie reactie hierop is, want zeker reisorganisaties zijn geinteresseerd in deze serviceverlening aan hun klanten en ook verzekeringsmaatschappen.
groet,
HBJ
Amsterdam
Ik vind zowiezo dat je de Hepatites A+B Als het goed is kan je de Hep A+B in een 2 in 1 prik halen die heet twinrix of dergelijke:
en dit is de info van http://www.Gezondopreis.nl/
TURKIJE
In Turkije kunt u met de infectieziekten Difterie Tetanus Polio, Hepatitis A, Hepatitis B, Malaria, Buiktyfus, en Bilharzia te maken krijgen. Meer informatie over deze ziekten kunt u krijgen door ze aan te klikken. Ziekte****OmschrijvingDifterie Tetanus PolioVaccinatie is aanbevolenHepatitis AVaccinatie is aanbevolenHepatitis BVaccinatie is aanbevolen voor reizigers die risicoactiviteiten ondernemen (raften, motorrijden, tatoeages etc.), wisselende sexuele contacten hebben of die lang en vaak reizen.MalariaMaand 5 t/m 10BuiktyfusVaccinatie is aanbevolen bij een verblijfsperiode langer dan 3 maandenBilharziaVoorzorgsmaatregelen aanbevolen. Voor verdere informatie klik hier
De medische hoek is weer geopend;al jullie vragen worden hetzij discreet/openlijk behandeld bij kwalen op je vakantie-adres.Ben apothekersassistent geweest gedurende 20 jaar en studie ziekteleer gevolgd.
Jullie weten me te vinden:via mijn pm of indien nodig in nood,
www.bresser-travel.nl
Als ik niks hoor,dan is alles goed
Tja,net druk telefoonverkeer met Alanya;een kennis van mij had een blaasonsteking opgelopen en kreeg van de apother levofloxaline;notabene een’‘gereserveerd’'anti-biotica wat hier gebruikt wordt als andere middelen bvb nitrofurantoine of trimethoprim niet meer helpen;in combinatie met allopurinol(middel tegen jicht wat de urinesamenstelling veranderd)
Dit ben ik dus in het verleden vaker tegengekomen;gewoon zonder recept te verkrijgen in de apotheek.
Ik vind dit zorgzame praktijken en vraag jullie om eerst medicatie met ziektebeeld door te geven aan je huisarts in nederland;kost je een duur gesprek,maar een hoop leed naderhand
Ik vind dit een kwalijke zaak. Mensen zijn vaak onwetend en denken dat de arts weet wat hij/zij doet. Wij hebben hetzelfde meegemaakt in tunesie toen onze dochter een oorontsteking had. Ze kreeg medicijnen voorgeschreven die hier verboden waren. Afgelopen zomer kreeg iemand cortisoninjecties ook voor een blaasontsteking. Sinds jaren neem ik een medicijnengids mee met daarin de werking en bijwerking van medicijnen en waarvoor het is.
Mijn advies is: Ga liever niet naar een hotelarts, ze vragen veel geld en zijn niet altijd even kundig. Ik weet dat er in Gumbet een kliniek is waar ook een nederlandse arts is, juist om de reden die Hans noemt te voorkomen. Daar wordt door de O*D hostess op gewezen. Misschien dat er in de andere toeristische plaatsen dit ook zo is. Bij twijfel zou ik dus ook bellen naar mn eigen huisarts om zijn mening te vragen