Graag jullie ervaringen met hetzij prive-klinieken/algemene plaatselijke ziekenhuizen,
Moderator,
Hans.
Graag jullie ervaringen met hetzij prive-klinieken/algemene plaatselijke ziekenhuizen,
Moderator,
Hans.
3 jaar geleden was ik in side op vakantie met mijn broer… Mijn broer had contacten gelegd met de eigenaar van een excursie bureautje en het personeel, waar ik zelf dan ook leuk contact mee had, en ja vrienden wil ik het niet noemen, maar toch heb ik er nu nog contact mee heb…
Ik had last van buikpijn, rugpijn ed, dat aan de mensen duidelijk gemaakt, omdat ik toch wel graag naar een dokter wou gaan, maar dus geen turks kon:retard:
Een iemand van het excursie bureautje is toen met me mee gegaan naar het ziekenhuis in side, en heeft daar uitgelegd wat ik voelde en wat ik had. Ze dachten dat het een blaasonsteking was, maar zeker weten deden ze het niet, en een onderzoek deden ze ook niet, terwijl ik toch een verzekering had.
Ze hadden me doorverwezen naar een appotheek in side, daar dus naar toe gegaan, en ik moet eerlijk zeggen dat ik de medewerker van de apotheek nog behulpzamer vond dan de mensen in het plaatselijke ziekenhuis. Na de medewerker van de apotheek het verhaal te hebben uitgelegd wat ik voelde ed, dacht hij dus ook een blaasonsteking, hij heeft me een soort kuur gegeven en tabletten voor de moeheid. (Ik vond de prijzen voor tabletten in tegenstellin tot NL erg meevallen) Na een paar dagen was ik weer de oude.
Nu is dit niet echt iets ernstigs. Maar ik bedoel tja je voelt je toch slecht in een ‘‘vreemd’’ land. (was er toen voor de eerste keer) Ik was al blij dat ik die turkse jongen bij me hand om te tolken, maar het ziekenhuis vond ik niet echt geweldig dus…
Hallo,
Ik zal kort mijn verhaaltje doen van een super ziekenhuis!
ik ben afgelopen maand 17 april naar turkije (side) gegaan,
en kreeg er flinke buikpijn en rugpijn toch naar 3 dagen naar de dokter op het resort gegaan,
ze dacht aan een blindedarmontsteking, Jawel naar het ziekenhuis dus!
ik vond het toch wel eng daar in een ander land, hoe zal het eruit zien enzo.
de dokter zelf bracht me naar manavgat naar een privekliniek.
NOU perfect het leek wel een kuuroord zo mooi zag het eruit.
toen na 3 onderzoeken te hebben gehad bleek het een blindedarmonsteking te zijn en ben er meteen geopereerd. Daarna ben ik er 3 dagen erg goed verzorgd.
Ik zou zeggen wees gerust als je naar de privekliniek in manavgat moet. echt waar!
Heb veel verschillende zusters/dokters aan mijn bed gehad maar allemaal even vriendelijk en wilde het voor mij zo aangenaam mogelijk maken!
Groetjes
Ik kreeg gister tijdens een cursus te horen dat ze in Turkije gemiddeld 2keer zoveel blinde-darm-operaties uitvoeren in NL… zij denken namelijk nogal snel aan een ontsteking ![]()
Gelukkig was het ook niet te merken dat er een ontsteking zat ![]()
Ik zeg niet dat dit bij jou het geval was… Maar de turken schijnen bij een lichte buikpijn al aan te geven dat het de blindedarm is…
Paar jaar terug verbleven in April in een hotel , maar al van in het vliegtuig was ik niet echt kip lekker…
Dacht dat ik gewoon een griepje had en dat dit zou over gaan na enkele dagen. Na 5 dagen gepasseerd te zijn was het nog niet voorbij 40 graden koorts maar toch koud hebben , slap zijn , niets eten ,…
Heb dan een turkse vriend gecontacteerd hebben met hem naar een of ander privé ziekenhuis gereden ( echt wel hyper modern). Alles tip top in orde daar wel vreemde manier van bloed trekken , een prik in je vinger en dat in een of ander plastiek buisje houden?
Uiteindelijk bleek het dat ik een virus had opgelopen in het vliegtuig opweg naar Turkije , na 2dagen medicatie nemen was ik weer kip lekker! :zon02:
Hi Allemaal,
Ik zal (proberen) in het kort een ervaring weer te geven met een Turks Ziekenhuis.
Op 7 augustus begon onze vakantie in het zomerhuis in Kabakum. Mijn vrouw was 23 weken zwanger en mocht nog makkelijk vliegen. Na 5 dagen zat er iets fout en gingen van doktor naar gynacoloog. Die stuurde ons naar huis met het advies platte rust. Na een halve dag thuis te zitten, is mijn vrouw toch naar het Kent Hastanisi in Izmir gegaan.
Ze heeft daar 8 weken op haar rug gelegen, maar door de goede zorgen van al het personeel is het haar heel erg meegevallen en gaat het met onze dochter Victoria Aylin prima. Ze is inmiddels 9 weken oud. Ze was veel te vroeg geboren, maar door de stricte hygiene regels is het allemaal goed gekomen.
Wel 1 advies, blijft in contact met je zorgverzekeraar en zoek bij twijfel een second opinion op in je eigen land. Al met al een SUPER ziekenhuis met heeeeel goed personeel. Het personeel was wel jong en relatief onervaren, maar waren heel behulpzaam en vriendelijk.
Ik ben op 15 augustus 2009 in alanya turkije geweest.
*Toen ik thuis was had ik last van erge moeheid en licht in het hoofd, *
misselijkheid (elke ochtend overgeven) en duizeligheid.
In nederland naar de dokter geweest en die deed er vrij weinig aan.
*In turkije werd het alleen maar erger en daar was ik na dagen overgeven en *
na niks meer binnen te kunnen houden(ook geen water) zo ziek dat we de dokter
hebben laten komen. Ik was uitgedroogd en had een infuus nodig dus ben de volgende dag
naar het Baskent Hastanesi gebracht. Ik vond het wel eng omdat je denkt dat het minder
*goed zal zijn dan in Nederland. De zorg was echt perfect en het ziekenhuis mooier dan in Nederland. Er zat wel een dieper probleem en hier konden ze niet helemaal uitkomen dus ben ik met de ambulance naar Antalya naar het Anadolu Hastanesi gebracht. " De trots van turkije" . Dit ziekenhuis was echt een paleisje en hier heb ik een bloedtransfusie gehad en vitamine b12 spuiten. Toen was mijn bloedwaarde weer van een 2 naar hoger dan 10 gegaan en mocht ik eindelijk naar huis. De zorg is harstikke goed de zusters 9 van de 10 keer heel aardig en de medicijnen zelfs beter! *
Mooi verhaal,en hoop dat het met jullie kindje op dit moment goed gaat?
Jullie hebben er goed aangedaan om een prive kliniek te bezoeken;een vriendin van mij is bevallen in een gemeente ziekenhuis;een drama en alle kosten direct betalen.
Ze werd binnengereden in een kamer met meerdere vrouwen,in de rij gezet en allen bevielen.
Kindje heeft ze na bevalling pas een dag voor het eerst gezien…
Ik was gelijk ter plekke samen met haar vriend en ze werd op een kamer gelegd met meerdere vrouwen.
Hij moest alles zelf kopen bij de apotheek,dik maandverband,antibiotica,pijnstillers…
Eten en drinken?Ze kwamen 1 keer per dag voorbij met zo’n plateau die je kent van het leger,een schaal met inkepingen.
Lezers,wat ik hiermee wil zeggen,als je bevalt in Turkije;nooit in een gemeente ziekenhuis!!
Groetjes,
Hans.
Even de diagnose zoals die in Nederland gesteld zou zijn:
Vitamine tekort door maag-darmstoornissen,dan krijg je al snel een infuus met zout-toevoeging.
Wat je er zelf aan kunt doen,voortaan meenemen:
Metoclopramide 20 mg(misselijkneid) 3 maal daags 1
Loperamide 5mg(diaree)1e uur 2,daarna 1,maximaal 8 tabletten per dag
ORS dit is een zakje met electrolyten(combinatie van kalium,natrium,grucose,middelen die ontbreken in je lichaam waardoor je duizelig word in combinatie met genoemde symptomen)
Dosering:1 zakje oplossen in een liter fles vers bronwater en dat over de dag opdrinken.
Niks geen kwaad woord over het Baskent,ken het ziekenhuis en zijn zeer goed voor hun patienten,maar je kunt zelf voorzorgen nemen.
Bovenstaande middelen kun je aanschaffen in de apotheken ter plaatse,zie de helpdesk op dit sub-forum.
Groetjes,
Hans.
Lees ons verhaal in het reisverhaal.
“Geen tijgers, geen olifanten…maar een mooi meisje”
Gr, Fred
Hallo Allemaal,
Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je in je vakantie in het ziekenhuis terecht komt maar als wat gebeurd moet je er toch heen nu wilde ik graag van jullie weten wat is jullie ervaring met ziekenhuizen in Alanya of andere plaatsen in Turkije.
Ik heb zelf in september 2009 in het ziekenhuis gelegen. ik lag in een privekliniek hey H.A.Y.A.T.
Ik voelde me al een paar dagen niet lekker heel erg duizelig en misselijk. Ik had heel veel vocht binnen gekregen dus uitdroging kon het niet zijn ik dacht aan misschien een griepje maar na 3 dagen toch maar actie ondernomen en ik kon gelijk naar het ziekenhuis daar aangekomen bleek mijn bloeddruk 190 over 120 te zijn veels te hoog dus en had ook een zware zonnesteek . Ik moest gelijk in het ziekenhuis blijven met een infuus en om de 2 uur een injectie om mijn bloeddruk te laten dalen na 2 dagen mocht ik weer terug naar het hotel maar mocht ik geen inspannende dingen doen en niet in de zon. heb toch nog genoten van mijn vakantie maar dit jaar krijg ik van mijn huisarts bloeddruk verlaagende pillen mee zodat ik die zelf in kan nemen zodat ik niet meer naar het ziekenhuis hoef hahaha.
Het ziekenhuis was top. Heel modern allemaal. Verpleegster heel vriendelijk ander spreken ze niet super engels maar je komt er wel makkelijk uit. De zaal artsen spreken uitstekend engels en de arts zelf ook. Het is eten is heeeel erg vies maar daar had ik ook niet echt trek in. Ben echt super goed behandeld.
Mijn opa en oma hebben er ook al is gelegen en vonden de service en behandeling erg goed.
Je gaat er niet voor je lol heen maar als het moet ik het H.A.Y.A.T helemaal top.
Ik hoor graag jullie ervaringen
GR Desiree
wat goed zeg, dat iedereen zulke goede ervaringen heeft, geldt helaas niet voor mij
De prijzen in 2 bezochte prive klinieken in Antalya, als de beste aangeprezen,
zijn dubbel of 4 dubbel van de nederlandse prijzen maar de kwaliteit van de zorg is sub standaard
(verouderde onderzoekmethoden en kennis)
de artsen spreken vrijwel geen andere taal dan Turks
ik kreeg een vertaler die weinig vertaalde maar mij de wet ging voorschrijven en medische beslissingen nam
er is er een die komt maar 1 x per week , daar heb je wat aan als je geopereerd moet worden
Ik ben half dood naar nederland terug gereisd van pure shock
ik voelde me een naarling tegenover de mensen die het goed bedoelden,
maar amateurs op gebied van gezondheid doe meer kwaad dan goed
Van het belazeren van verzekeringen heb ik niets gemerkt, misschien omdat ik snel weg was
maar ik had zelfs de grootste moeite om een simple rontgenfoto te krijgen dus dat zijn misschien urban legends
medical park heeft betere prijzen en goede artsen, maar de vertalers maken je stapelgek
Ik zou zeggen blijf er weg behalve als je in nederland geen euthanasie kunt krijgen
de infrastructuur is abdominabel, nog erger dan in India en dat wil wat zeggen