Ervaring ziekenhuis Alanya of andere plaatsen

Hallo Allemaal,

Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je in je vakantie in het ziekenhuis terecht komt maar als wat gebeurd moet je er toch heen nu wilde ik graag van jullie weten wat is jullie ervaring met ziekenhuizen in Alanya of andere plaatsen in Turkije.

Ik heb zelf in september 2009 in het ziekenhuis gelegen. ik lag in een privekliniek hey H.A.Y.A.T.
Ik voelde me al een paar dagen niet lekker heel erg duizelig en misselijk. Ik had heel veel vocht binnen gekregen dus uitdroging kon het niet zijn ik dacht aan misschien een griepje maar na 3 dagen toch maar actie ondernomen en ik kon gelijk naar het ziekenhuis daar aangekomen bleek mijn bloeddruk 190 over 120 te zijn veels te hoog dus en had ook een zware zonnesteek . Ik moest gelijk in het ziekenhuis blijven met een infuus en om de 2 uur een injectie om mijn bloeddruk te laten dalen na 2 dagen mocht ik weer terug naar het hotel maar mocht ik geen inspannende dingen doen en niet in de zon. heb toch nog genoten van mijn vakantie maar dit jaar krijg ik van mijn huisarts bloeddruk verlaagende pillen mee zodat ik die zelf in kan nemen zodat ik niet meer naar het ziekenhuis hoef hahaha.

Het ziekenhuis was top. Heel modern allemaal. Verpleegster heel vriendelijk ander spreken ze niet super engels maar je komt er wel makkelijk uit. De zaal artsen spreken uitstekend engels en de arts zelf ook. Het is eten is heeeel erg vies maar daar had ik ook niet echt trek in. Ben echt super goed behandeld.

Mijn opa en oma hebben er ook al is gelegen en vonden de service en behandeling erg goed.

Je gaat er niet voor je lol heen maar als het moet ik het H.A.Y.A.T helemaal top.

Ik hoor graag jullie ervaringen

GR Desiree

Past goed bij dit topic:

http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=67093

hey eylem,

ik heb hem daar ook geplaatst :smiley:

GR Desiree

Hee,
ben in april ook daar opgenomen, had last van een blaasontsteking.
Ze hebben mij dus onderzocht en toen een dieet gegeven zodat het sneller ging verdwijnen. was zelf ook heel tevreden over de verpleegsters enzo. Maar het prijskaartje nadien vond ik toch wel veel, ik moest denk ik ongeveer 300 lira betalen voor onderzoek en toen meteen naar huis gegaan. weet niet of het bij jou ook zo was :slight_smile:
Groetjes x

Hoi hoi,

ik heb helemaal niks hoeven betalen. Mijn verzekering heeft alles betaald.gelukkig dat jij ook een goede ervaring had met het hayat. Ik raad ook echt mensen aan om als je naar een ziekenhuis moet (liever niet) en je verblijft in alanya om naar het hayat te gaan. Maar was jij wel verzekerd dan? gr

normaal wel ja, maar toch moeten betalen! nou ja, ik ben goed verzorgd geweest, dat is het belangrijkste!

Heeft iemand ook ervaringen met ziekenhuizen in de regio Izmir/kusadasi?

dat is idd het belangrijkste. ik heb gelukkig helemaal niks moeten betalen maar je gezondheid is het belangrijkst ja toch.

ik neem nu ook de duurdere reisverzekering. kost 15 euro meer dan ben je voor alles verzekerd en hoef je helemaal niks te betalen

nee heb ik geen ervaring mee maar zou het ook graag weten

Als je hier in Nederland het N111 formulier aanvraagt ( heb je nodig naast je zorgpasje ) bij je zorgverzekering, hoef je ook niets voor te schieten, althans dat zegt mijn verzekering, want heb er zelf gelukkkig nog geen ervaring mee gehad in Turkije.

Ik heb zelf in Side eens wat moeten voorschieten, dat was voor röntgenfoto’s, krukken, verband en de ophaalservice… Totaal iets van 90euro.

Overigens vind ik 300YTL voor een onderzoek niet echt veel hoor… Enig idee wat het hier kost? :wink:

Ik ben 2keer terecht gekomen in de privekliniek in Kusadasi.
Heb eerst de hostess gebeld die een Turkse arts naar mn hotel stuurde. Samen met hem en mn man naar het ziekenhuis gegaan. Bij aankomst moest er worden gebeld naar mn verzekering voor een soort van goedkeuringscode. Na die te hebben gekregen (duurt maximaal 2minuten) hebben ze me in het ziekenhuis geholpen. Ik heb niks zelf hoeven te betalen, ook de medicijnen niet.

heb ik precies hetzelfde gehad in een prive kliniek in alanya in het hayat

ik ben een week geleden naar Side geweest en waar men geen rekening mee houdt gebeurde toen , ik werd dus ziek en niet zo’n klein beetje , braken , diaree een nacht en een dag lang , resultaat uitdrogingsverschijnselen en veel te lage bloeddruk ,(het een had met het andere te maken waarschijnlijk )
grote paniek in het hotel , meteen een ziekewagen gebeld en naar het ziekenhuis ,onderhandelen met een tolk want niemand sprak daar engels , de voertaal was daar turks en Duits . Ik kreeg daar volgens mij de juiste behandeling want na een dag was ik al stukken beter , maar wat er juist aan de hand was ??? we zullen het nooit weten .Feit was dat er diezelfde dag nog mensen zijn weggebracht met de ambulance , misschien was er een verband … Het ziekenhuis was qua komfort te vergelijken met die van ons , maar vriendelijk kon je het verplegend personeel niet noemen , enkel de tolk en de dokter waren redelijk , toen ik zo ver was dat ik terug naar het hotel kon heeft het nog een 3tal uren geduurd vooraleer ik weg kon ,ik kon kiezen , 2500 euro waarborg of een bewijs zwart op wit dat onze verzekering alles ging betalen , dat na wat ik had meegemaakt dit niet zo vlotjes verliep viel dik tegen , dus zich voldoende laten informeren is de boodschap!!

Of in dergelijke gevallen zorgen dat je een E111 formulier bij je zorgverzekering gehaald hebt(doen wij altijd) daarin staat dat je verzekering alles dekt…
(Staat ook in dit topic http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=36518 )

Hoi.
Ik ben in Mei naar Turkije geweest. En ook ik moest helaas een bezoekje brengen aan het ziekenhuis. Ik heb daarvoor niks hoeven te betalen. Maar ik neem aan dat je wel je eigen risico moet betalen? Weten jullie daar iets meer van. Want ik heb nog niks gehoord van mijn verzekering. Ook hoorde ik dat je kan proberen geld terug te krijgen, omdat ik dus 2 dagen niet in mijn hotel ben geweest. Iemand ervaring met dit?

hier in alanya bij prive kliniek sifa geweest. daar allemaal super artsen heel vriendelijk en professioneel. en het anadolu can hastanesi. pas me keizersneden gehad en was ook allemaal super.
en in dit laatst genoemde ziekenhuis is speciaal voor buitenlanders dus de artsen spreken ook vreemde talen. dus allebei zijn het aanraders